20 najlepszych crawlerów SEO

Opublikowany 21 maja 2020 w SEO/SEM. Tagi: , .

Obecnie większość właścicieli firm nie ma pewności, że ich strona internetowa ma w ogóle szansę dotrzeć do potencjalnych klientów. Jest to tym bardziej istotna kwestia, że strona, która nie zapewnia dostatecznych zasięgów, równie dobrze mogłaby nie istnieć wcale. W dzisiejszych czasach, kiedy internet wciąż ewoluuje, narzędzia SEO (ang. Search Engine Optimization) okazują się nieocenioną pomocą, zwłaszcza dla tych osób, które chcą prowadzić firmę za pomocą strony internetowej. Narzędzia SEO opierają się na prostym fakcie — aby użytkownik mógł trafić na naszą stronę, wpierw musi zaistnieć ona w istotnych wyszukiwarkach.

crawler

Jednak SEO nie jest takie proste. Polega na stosowaniu słów kluczowych, backlinków, strategii marketingowych, satysfakcji klienta i wielu innych elementów. Aby móc efektywnie korzystać z narzędzi SEO, niezbędna jest spora wiedza na temat domen internetowych. Nic jednak straconego, jeśli nie stać nas na zatrudnienie zespołu ekspertów od SEO. Są pewne sposoby, na uproszczenie sobie życia. To właśnie tutaj do gry wchodzą crawlery SEO.

Czym są crawlery SEO i jak działają?

Wyszukiwarki, takie jak Google, Bing, czy Yahoo wykorzystują w roboty zajmujące się wyszukiwaniem treści dla użytkownika przeszukującego Internet. Proces, zwany indeksacją, polega na wchodzeniu w linki, w celu odnalezienia odpowiednich treści. Następnym krokiem jest indeksacja, czyli „załadunek” znalezionych treści na serwery wyszukiwarki i ostateczna ocena wyników pod względem trafności.

Crawlery SEO działają w taki sam sposób jak roboty indeksujące wyszukiwarek. Jedyną różnicą jest pominięcie procesów indeksacji i oceny treści. Zamiast tego, w celu pozyskania cennych informacji, korzystają z danych pozyskanych w poprzednim kroku. Roboty SEO stanowią swoiste narzędzia, do przyjrzenia się naszej stronie z perspektywy wyszukiwarki. Dobrze dobrane narzędzie z robotami SEO jest w stanie pomóc w analizie naszej strony pod kątem treści, aspektów technicznych SEO, a także tworzy raporty, zgłaszające następujące problemy:

Zduplikowane treści

Zduplikowane treści mogą pojawić się na stronie z kilku powodów. Oto one:

  • Wybrany motyw lub szablon powoduje dublowanie się tytułów i opisów;
  • Wiele produktów posiada taki sam opis, różniąc się kluczowymi informacjami, takimi jak kolor czy rozmiar. Dzieje się tak często w przypadku stron ecommerce;
  • Listy z paginacją;
  • Blogi zawierające listy produktowe z taką samą zawartością.

Usuwanie zduplikowanych treści nie jest takie trudne do naprawienia. Łatwo wykonać korektę strony, aby wyśledzić i naprawić przypadkowe błędy. Co zrobić w przypadku, gdy mamy do czynienia z ogromnymi ilościami produktów i list produktowych? Przeglądanie tego wszystkiego jest niepraktyczne i mija się z celem. Dobry robot SEO może pomóc w naprawie tego typu błędów, za pomocą dodawania ogólnie przyjętych tagów wszędzie tam, gdzie napotkamy zduplikowaną zawartość.

Niewłaściwa indeksacja

Narzędzia z botami SEO pomagają poprawić zdolności indeksacyjne naszej strony, a wiele zależy od tego, w jaki sposób wyszukiwarka indeksuje konkretne podstrony. Zamiast tego można również skorzystać z pliku robots.txt i tagu meta-robots, aby rozwiązać problemy z indeksacją strony. Jeśli jednak takie działanie jest przeprowadzone nieporadnie, może doprowadzić do tego, że odwiedzającym wyświetlą się błędne treści.

Robot SEO znakomicie radzi sobie z takimi problemami. Analizuje on naszą stronę i zapewnia listę podstron, które pozbawione są tagów indeksujących. W ten sposób mamy pewność, że wszystkie nasze podstrony są odpowiednio zindeksowane przez wyszukiwarki.

Błędne przekierowania

Przekierowania to zło konieczne, w kwestii przenoszenia całych stron lub podstron. Jest to sytuacja narażona na ryzyko, a my możemy skończyć z niesprawnym przekierowaniem, prowadzącym donikąd, łańcuchami przekierowań, opóźniającymi czas ładowania lub pętli przekierowań, które sprawiają, że użytkownicy są przerzucani pomiędzy podstronami, które nigdy się ostatecznie nie ładują. Każdy z tych błędów może doprowadzić do nadszarpnięcia reputacji naszej strony. Roboty SEO pozwalają przetestować wszystkie przekierowania w poszukiwaniu tego typu błędów.

Niezabezpieczone strony

Bezpieczeństwo to niezwykle ważny aspekt brany pod uwagę przez wyszukiwarki w procesie oceniania treści. Zyskuje on jeszcze bardziej na znaczeniu, jeśli nasza strona zawiera dane osobowe i finansowe. Może okazać się, że na naszej stronie znajdują się niezabezpieczone podstrony. To częsty problem przy niepełnym przeniesieniu się z HTTP na HTTPS.

Nie tylko wpływa to negatywnie na nasz ranking w wyszukiwarce, ale również może mieć fatalne skutki dla naszej reputacji. Kto chciałby wrócić na stronę, która w trakcie ładowania wyświetla ostrzeżenie o bezpieczeństwie? Roboty SEO pozwalają na wiele usprawnień w trakcie radzenia sobie z tak mieszanymi treściami.

Jakie są najlepsze crawlery SEO?

Wybór narzędzia SEO, dostosowanego do naszych potrzeb to często trudne i męczące zadanie, jednak wcale nie musi takie być. Poniżej prezentujemy rozbudowaną listę 20 najlepszych narzędzi z robotami SEO i oprogramowaniem do audytu.

Narzędzia desktopowe

Rozpocznijmy naszą listę od narzędzi podlegających instalacji. Aplikacje te są kompatybilne z większością systemów operacyjnych, takich jak Windows, Macintosh, czy Linux.

1. Screaming Frog

Screaming Frog to punkt obowiązkowy w przypadku większości list tego typu. Nic w tym dziwnego, jest to jedno z najlepszych narzędzi SEO i spełnia ono prawie każdy aspekt SEO. Jest to niezwykle potężne, zaprojektowane przez brytyjską agencję narzędzie z modyfikowalnymi filtrami. Drobną wadą narzędzia jest kiepska wizualizacja danych.

Screaming Frog

Zalety

  • Duża możliwość personalizacji, oferuje indeksację JavaScript;
  • Integracja z Google Analytics i Google Search Console;
  • Możliwość efektywnego sprawdzania typowych elementów, kodów statusu, tytułów, nagłówków i wielu innych;
  • Zawiera interfejs w postaci wiersza poleceń, przeznaczony do zarządzania robotami;
  • To jedno z najtańszych narzędzi dostępnych na rynku.

2. Website Auditor

Jednym z najważniejszych narzędzi, które muszą znaleźć się w tym segmencie, jest Website Auditor. Narzędzie to oferuje kilka przydatnych funkcji i informacji, takich jak kody statusu, głębokość kliknięć, błędne przekierowania, oryginalne (kanoniczne) adresy URL, strony 404 i wiele więcej. Website Auditor zapewni nam płynną pracę przy tworzeniu strony.

Zalety

  • Możliwość audytu każdej strony pod kątem błędów w kodzie HTML;
  • Integracja z Google Analytics i Google Search Console;
  • Łatwe tworzenie mapy strony XML;
  • Weryfikacja linków wewnętrznych w celu wizualizacji struktury strony;
  • Wbudowane techniki optymalizacji treści.

3. Sitebulb

Sitebulb to stosunkowo nowy gracz na rynku, a już zdążył sobie zaskarbić miano jednego z najlepszych narzędzi z robotami SEO. Umożliwia eksport raportów z audytu SEO w formie plików pdf, dzięki którym łatwo przeanalizujemy nasze niedociągnięcia.

Sitebulb

Zalety

  • Jedyne desktopowe narzędzie z robotami SEO porównujące wyniki badania;
  • Efektowna wizualizacja danych;
  • Możliwa integracja z Google Analytics i Google Search Console;
  • Brak eksportu personalizowanego;
  • Audyty SEO wraz ze słowami kluczowymi i rankingiem, a także funkcjami takimi jak sprawdzanie jakości treści, segmenty strony, backlinki, kody HTML/CSS i wiele innych.

4. Netpeak Spider

To narzędzie wprowadziło ostatnio nieco ulepszeń w kilku kwestiach SEO, a tym samym wysunęło się na czołowe miejsce wśród narzędzi z robotami SEO. Dzięki Netpeak Spider mamy możliwość analizy błędnych przekierowań, niesprawnych linków, meta opisów, zduplikowanych treści i wielu innych. Dostępny jest darmowy, 7-dniowy okres próbny.

Netpeak Spider

Zalety

  • To jedyny robot SEO, wspierający segmentację danych; umożliwia określenie konkretnych danych, na których chcielibyśmy się skupić, by poznać więcej szczegółów w kwestii SEO;
  • Site scraping i pozyskiwanie danych ze strony;
  • Integracja z Google Analytics i Google Search Console;
  • Obliczanie rankingu strony dzięki wbudowanej sprawdzarce;
  • Możliwe tworzenie i uwierzytelnianie mapy strony XML.

5. Visual SEO Studio

To narzędzie do audytu SEO znakomicie spełnia wszelkie potrzeby audytu stron. Visual SEO Studio zostało stworzone z myślą o nauce i ewolucji i jest potężnym narzędziem pozwalającym na szczegółową analizę stron.

Zalety

  • Możliwość audytu linków wewnętrznych, list URL i map stron XML;
  • Trzy różne i unikalne podglądy strony, pozwalające na ulepszenie jej struktury;
  • Wysoce modyfikowalne, wielojęzyczne narzędzia i opcje;
  • Kompatybilność z wyszukiwarkami i integracją zewnętrznych API.

Crawlery dostępne w chmurze

Przyjrzyjmy się teraz wersjom robotów opartych na bazie chmury, które są równie wydajne, jak te podlegające instalacji.

6. Seobility

Seobility to kompleksowe narzędzie SEO do audytu, sprawdzające naszą stronę i wszystkie strony z nią powiązane, za pomocą robotów SEO. Tworzy szczegółowy raport z typowych błędów, takich jak duplikaty, błędne przekierowania, rozbite linki, czy inne, określone błędy.

Seobility

Zalety

  • Śledzenie rankingu na podstawie różnych wyszukiwarek, krajów czy miast;
  • Monitorowanie backlinków SEO, a także śledzenie konkurencji, w celu tworzenia linków;
  • Wbudowana sprawdzarka słów kluczy i rankingów;
  • Narzędzie TF*IDF umożliwiające tworzenie treści SEO.

7. Botify

Botify to narzędzie do audytu działające na poziomie przedsiębiorstwa. Jest to jedno z najbardziej kompleksowych narzędzi z robotami SEO. Oferuje też różnorodne usługi. Niewielkim minusem Botify jest brak ustrukturyzowanej informacji o problemach z SEO. Zwykle roboty SEO zapewniają ujednolicony panel stworzony właśnie w tym celu.

Botify

Zalety

  • Możliwa integracja z wieloma robotami, a także danymi z Googlebot w celu pełnej analizy;
  • Ułatwione przenoszenie stron i wykrywanie błędów związanych z ich przenoszeniem;
  • Wbudowane narzędzia umożliwiające optymalizację struktury strony i linki wewnętrzne;
  • Imponujące narzędzia analityczne ze specjalnymi wykresami do filtrowania danych w oparciu o indeksację i wydajność;
  • Możliwe przechowywanie kodu HTML w celu porównania treści;
  • Analiza logowań na serwerze i indeksacji JavaScript.

8. Ryte

Ryte to godne zaufania narzędzie do audytu SEO, oferujące 30-dniowy okres próbny, w ciągu którego użytkownik ma dostęp do wszystkich funkcji narzędzia. Ponadto narzędzie to zawiera kilka darmowych dodatków, takich jak Ryte-optic, sprawdzarka strony, generator robot.txt i Google Snippet Optimizer.

Ryte

Zalety

  • Jeden panel dla wszystkich problemów z SEO;
  • Możliwa integracja z Google Analytics i Google Search Console;
  • Monitorowanie dostępności strony oraz pliku robots.txt;
  • Duża społeczność i łatwy rozwój poprzez materiały pomocnicze i filmy instruktażowe, co jest szczególnie pomocne dla nowicjuszy;
  • Wspaniała pomoc techniczna.

9. DeepCrawl

DeepCrawl to wiele rozwiązań w jednym. Narzędzie to zapewnia szczegółowy audyt na z całego cyklu użytkowania strony. Ponumerowane raporty pozwalają także rozwiązywać kwestie budżetowe. Deepcrawl umożliwia płynne przenoszenie strony i zwiększa satysfakcję klienta oraz pozycję strony w rankingach.

DeepCrawl

Zalety

  • Brak konieczności ręcznego wysyłania robotów – wystarczy stworzyć harmonogram;
  • Funkcja pojedynczych kroków i funkcja bieżącego porównywania zapewniają cenne dane potrzebne przy przenoszeniu strony;
  • Wbudowane narzędzia do wizualizacji strony z różnych perspektyw, takich jak prędkość, linki wewnętrzne i zewnętrzne, czy wydajność robotów;
  • Marketing międzynarodowy ze wskazaniem niesprawnych linków;
  • Analiza danych w celu wskazania niedociągnięć strony;
  • Tryb ukrycia.

10. OnCrawl

OnCrawl to narzędzie SEO stworzone z myślą o dużych przedsiębiorstwach. Posiada personalizowane plany subskrypcji, dostępne w przystępnych cenach. Za 10 dolarów możliwe jest sprawdzanie i naprawa nawet 10 tys. adresów URL. Jest tylko jeden, drobny minus. OnCrawl nie filtruje adresów URL pod względem typowych wyrażeń. Poza tym drobnym szczegółem OnCrawl działa bez zarzutu.

OnCrawl

Zalety

  • Modyfikowalny panel, kompatybilny z funkcją przeciągnij i upuść;
  • Narzędzie do tworzenia paneli, pozwalające na personalizację ponad 24 kategorii;
  • Możliwe z ustalanie harmonogramu działań;
  • Segmentacja adresów URL w celu szybkiej filtracji wyników na podstawie konkretnych kryteriów;
  • Integracja z Google Analytics i Google Search Console;
  • Funkcja analizy plików logu.

11. Siteliner

Siteliner to stworzone przez firmę Indigo Steam Technologies narzędzie, zapewniające zróżnicowane metody audytu stron i zgłaszania błędów. To narzędzie na bazie chmury jest znane z błyskawicznych wyników w czasie rzeczywistym. Jedynym jego minusem jest to, że ogranicza się ono do wewnętrznej analizy strony.

Siteliner

Zalety

  • Przystępne cenowo narzędzie, oferujące szybką analizę w czasie rzeczywistym;
  • Darmowe usługi, a także możliwość zakupu wersji premium;
  • Interaktywny panel, z którego zaczerpniemy wszelkie ważne informacje o niesprawnych linkach, zduplikowanych treściach, linkach wewnętrznych i wielu innych;
  • Możliwość pobierania raportów;
  • Potężne narzędzie do dokładnej analizy danych.

12. Seomator

Seomator to wydajne narzędzie do audytu, które z łatwością rozwiązuje wszelkie problemy w kwestii SEO. Ma wbudowany kompleksowy pakiet narzędzi, umożliwiających analizę stron pod kątem technicznym i architektonicznym. Oprócz kwestii technicznych Seomator dostarcza również dane o uprawnieniach strony, indeksacji i kilku innych wskaźnikach wydajności.

Seomator

Zalety

  • Analiza danych w formie interaktywnych tabel i wykresów;
  • Analiza strony z perspektywy platformy mobilnej, co jest jednym z najnowszych trendów w SEO, którego wiele innych narzędzi jeszcze nie posiada;
  • Możliwość wyboru sekcji mediów społecznościowych w celu śledzenia wydajności strony w różnych serwisach społecznościowych;
  • Personalizane raporty w formacie PDF z możliwością eksportu.

13. JetOctopus

Stosunkowo nowy gracz na rynku, zwłaszcza w porównaniu do tych narzędzi, które zawierają skategoryzowaną analizę problemów z SEO, takich jak indeksacja stron, techniczne kwestie SEO, treści, HTML, linki, czy mapa strony. JetOctopus ma jednak swoje za uszami, a jego największą wadą jest brak możliwości indeksacji skryptów JavaScript.

JetOctopus

Zalety

  • Interaktywne opcje wizualizacji danych;
  • Personalizowana segmentacja;
  • Sprawdzarka wbudowanych linków, umożliwiająca wyłapywanie częstych nieprawidłowości;
  • Analiza zaplecza dziennika serwera;
  • Możliwa integracja z Google Search Console.

14. Audisto

Audisto to narzędzie SEO rozpowszechnione głównie w krajach niemieckojęzycznych. W wielu aspektach góruje ono nad konkurencyjnymi narzędziami. Znane jest głównie ze swojej analizy opartej na zebranych danych, a także wydajności w kwestiach technicznych.

Audisto

Zalety

  • Analiza strukturalna danych, wzbogacona o wykresy liniowe i schematy rankingu strony – wszystko to w pełni modyfikowalne;
  • Możliwe podzielenie listy na kategorie;
  • Personalizowana segmentacja z opcją tworzenia zbitek adresów URL, w celu analizy danych, typowych dla danej grupy;
  • Porównania pomiędzy poszczególnymi indeksacjami;
  • Raporty zarówno z wyników pracy robotów, jak i z satysfakcji użytkowników.

15. FandangoSEO

Fandango to wywodzące się z Hiszpanii narzędzie SEO, a jego nazwa pochodzi od słynnego, hiszpańskiego tańca. Głównym minusem FandangoSEO jest brak bezpośredniej filtracji raportów. W tym celu trzeba je najpierw wyeksportować, a dopiero wtedy przefiltrować.

FandangoSEO

Zalety

  • Wyjątkowa wizualizacja danych;
  • Łatwa integracja z dziennikiem serwera, bez dodatkowych kosztów;
  • Personalizowana segmentacja pomagająca w filtrowaniu i analizie danych;
  • Unikalne funkcje, takie jak wykrywanie Schema.org;
  • Badanie stron konkurencji, pozwalające zdobyć cenne informacje na temat tego, co robią lepiej od nas.

Roboty wchodzące w skład dużych pakietów SEO

Wyżej wymienione narzędzia w całości skupiają się na robotach SEO, specjalizujących się w technicznych aspektach SEO. Są jednak pewne narzędzia SEO, które wchodzą w skład kompletnych pakietów oprogramowania, a jeśli jesteśmy już subskrybentami takiego właśnie pakietu, nie musimy płacić za dodatkowe narzędzie służące właśnie do tego celu. Narzędzia wchodzące w skład pakietów, mogą jednak nie być wyposażone w aż tak kompleksowe usługi, jak te istniejące samoczynnie. Spełniają jednak swoje zadanie i faktycznie, wpływają na korzyść stron internetowych. Przyjrzyjmy się kilku najciekawszym z nich.

16. Ahrefs

Ahrefs

Narzędzie SEO wchodzące w skład pakietu Ahrefs. Działa na zasadzie chmury, więc nie trzeba zawracać sobie głowy instalowaniem dodatkowego oprogramowania. Spełnia swoje zadanie, sprawnie rozwiązując problemy z SEO. Twórcy narzędzia obiecują dalsze usprawnienia, takie jak możliwość porównywania wyników, pobieranie danych HTM, raporty na stronie, wizualizacja struktury strony, oraz wiele innych.

17. Moz

Moz

To narzędzie do audytu SEO, wchodzące w skład pakietu Moz Pro. Robotowi SEO Moz brakuje jednak kilku istotnych funkcji, jednak stanowi on wartościowy dodatek do pakietu, w którego skład wchodzi. Posiada kilka unikalnych funkcji, takich jak oznaczanie jako naprawione. Ponadto, narzędzie jest kompatybilne z innymi narzędziami Moz i pozwala korzystać bezpośrednio z zaawansowanych funkcji, takich jak Konkurencyjność Domeny i Konkurencyjność Strony. Poza tym Moz jako narzędzie do audytu SEO jest nieocenioną pomocą w namierzaniu podstawowych, technicznych problemów z SEO.

18. SEMrush

SEMrush

Użytkownicy SEMrush rzadko mają świadomość, że narzędzie to idzie w zestawie z darmowym narzędziem SEO. W dodatku załączone narzędzie jest świetne w wykrywaniu problemów technicznych z SEO, a wszelkie raporty są umieszczane w jednym, spójnym panelu. Głównym minusem SEMrush jest słabe filtrowanie. Jest to jednak jedyna duża wada narzędzia. Jeśli posiadamy aktywne konto SEMrush, nie musimy się już martwić o nasze potrzeby w zakresie SEO.

19. Searchmetrics

Searchmetrics

Searchmetrics to wydajna platforma SEO, w której skład wchodzi darmowe narzędzie Searchmetrics. Wyposażone jest ono w podstawowe funkcje SEO, a przeprowadzane audyty stron są naprawdę wysokiej jakości. Narzędzie jest w stanie zbadać nawet 2 miliony stron w tym samym czasie, a także ustalać harmonogramy tych badań, wraz z personalizowanymi powiadomieniami. To niezwykle przydatna cecha dla tak rozbudowanego narzędzia.

20. Serpstat

SERPstat

Pakiet oprogramowania Serpstat jest kompatybilny z kilkoma funkcjami SEO, które mogą pomóc w kwestiach technicznych SEO i wymaganiach indeksacji. Audyt na stronie zapewnia wiele użytecznych informacji o stronie, wraz ze szczegółową analizą kilku wskaźników rankingu. Sprawnie rozwiązuje techniczne problemy z SEO, takie jak zduplikowane treści, błędne przekierowania, zepsute linki, optymalizację treści i wiele innych.

Poszukiwania idealnego robota SEO

To już wszyscy potencjalni kandydaci. Moglibyśmy zamieścić tu opinię, który robot SEO jest najlepszy, jednak nie jest to możliwe. Nie ma czegoś takiego jak robot idealny. Wielu z nas może nigdy nie potrzebować robota SEO lub ten z najrozleglejszymi funkcjami może nie spełniać naszych oczekiwań. Idealnym robotem SEO dla nas będzie ten, który spełnia nasze, indywidualne potrzeby.

Jednak jedno jest pewne – nasza strona nigdy nie wzbije się na wyżyny, jeśli nie zapewnimy sobie odpowiedniego narzędzia SEO.

Komentarze zamknięte.

  • Obserwuj nas

  • Przeglądaj Kategorie



  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej o monitorowaniu stron
  • Superbohaterski monitoring dostępności i funkcjonowania serwisów internetowych.
    Super Monitoring
    lub dowiedz się więcej
    o monitorowaniu stron