8 anglojęzycznych kanałów SEO na YouTube, które warto śledzić
Miliony ludzi codziennie ogląda filmy na YouTube, aby się zabawić lub nauczyć czegoś. Nie możesz sobie wyobrazić, ilu marketerów, analityków danych i projektantów rozpoczęło swoją karierę właśnie dzięki tej platformie. I Ty też możesz.
Wybraliśmy dla Ciebie 8 kanałów SEO na YouTube, które prowadzą liderzy branży. Bez względu na Twój poziom wiedzy, na pewno zdobędziesz nowe umiejętności i nauczysz się kilku sztuczek optymalizacji, począwszy od wyszukiwania uszkodzonych i złośliwych linków przy użyciu narzędzi takich jak Dr Link Check, aż po przeprowadzanie regularnych audytów. Miłego oglądania!
1. Neil Patel
Subskrybenci: 1 160 000+
Filmy: 1 200
Data rejestracji: sierpień 2011
Forbes nazywa Neila Patela jednym z dziesięciu najlepszych marketerów, a Wall Street Journal – najważniejszym influencerem w Internecie. Jest współwłaścicielem Neil Patel Digital i Crazy Egg oraz autorem bestsellerów według New York Times. A najlepsze jest to, że każdy może czerpać z jego wiedzy i doświadczenia zupełnie za darmo. Na kanale YouTube Neila Patela znajdziesz krótkie, ale informacyjne filmy na temat SEO, przedsiębiorczości online i marketingu cyfrowego, takie jak:
- Sztuczki SEO, których warto spróbować już dziś;
- Jak korzystać z reklam na TikToku;
- Poza granicami sztucznej inteligencji;
- Moje 7 ulubione strategie SEO.
Na kanale wszystkie filmy są podzielone na dwie kategorie: dla początkujących i dla ekspertów. Następnie są one grupowane w playlisty. To, co lubimy w przypadku Neila Patela, to to, że wszystkie jego filmy są urozmaicone przykładami i można je od razu przetestować w praktyce.
2. Ahrefs
Subskrybenci: 412 000+
Filmy: 282
Data rejestracji: sierpień 2015
Jeśli już zaistniałeś w branży, możliwe, że słyszałeś o narzędziu Ahrefs – kompleksowym zestawie narzędzi SEO, które pomagają uzyskać wyższą pozycję i większy ruch na stronie. Dodatkowo, posiadają oni kanał na YouTube, na którym prezentowane są praktyczne triki i porady dotyczące optymalizacji. Na przykład, taktyki budowania linków, copywriting SEO, SaaS SEO i planowanie słów kluczowych. Ahrefs oferuje nawet pełny kurs SEO, który nie ustępuje płatnym programom i bootcampom. Wszystkie filmy są podzielone na różne kategorie i tematy dla łatwiejszego wyszukiwania i zrozumienia.
Na kanale znajdziesz eksperymenty i studia przypadków, które pomogą poprawić Twoją stronę internetową i zdobyć nowe pomysły. Są filmy dla początkujących i ekspertów, dzięki czemu zawsze możesz poszerzać swoje umiejętności i sztuczki w swoim arsenale, niezależnie od swojego poziomu umiejętności.
3. Backlinko
Subskrybenci: 520 000+
Filmy: 56
Data rejestracji: styczeń 2013
Backlinko to popularne źródło szkoleń z zakresu SEO i strategii budowania linków założone przez Briana Deana. Po pięciu nieudanych biznesach internetowych, założył w 2012 roku blog o finansach osobistych, który odniósł sukces. Z czasem Brian Dean odnalazł swoje powołanie w nauczaniu i stworzył osobny kanał Backlinko na YouTube.
Chociaż liczba filmów jest dość ograniczona, wszystkie dotyczą sprawdzonych strategii SEO, budowania linków i marketingu treści, które pomagają w rozwoju biznesów. To, co uwielbiamy w przypadku Backlinko, to to, że wszystkie filmy są poparte przykładami z życia wziętymi i studiami przypadków. Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z tego bloga, zalecamy rozpoczęcie od filmów takich jak “Zaawansowany samouczek z SEO: Kroki po kroku” i “Lista kontrolna SEO – Jak zdobyć więcej organicznego ruchu”.
4. Moz
Subskrybenci: 88 500+
Filmy: 819
Data rejestracji: maj 2012
Moz rozpoczęło swoją działalność jako dostawca oprogramowania typu SaaS w 2004 roku, ale szybko się rozrosło i teraz obejmuje takie obszary jak SEO, CRO, PPC, prowadzenie blogów i inne cyfrowe kierunki. Jest to oprogramowanie do analizy marketingowej dla optymalizacji wyszukiwarek, linków, mediów społecznościowych i marek. Moz posiada popularny kanał na YouTube, który informuje i edukuje entuzjastów i ekspertów z branży. Jest to dynamiczna społeczność marketingowa z bezpłatnymi materiałami do nauki i samouczkami, które są łatwe do zrozumienia i zastosowania.
Wyróżniającą cechą tego kanału jest Whiteboard Friday, podczas którego prelegent omawia szczegółowo konkretny temat. Na przykład, SEO i dostępność, pomiar budowania linków oraz 5 zaskakujących wyników testów SEO.
5. Google Search Central
Subskrybenci: 506 000+
Filmy: 1 800
Data rejestracji: styczeń 2009
Kolejnym popularnym kanałem, który nie mogliśmy pominąć w naszym artykule, jest Google Search Central. Dawniej znany jako Google Webmasters, ten kanał dostarcza informacji i narzędzi, które pomagają zrozumieć i wykorzystywać Wyszukiwarkę Google. Google Search Central regularnie publikuje treści dotyczące najlepszych praktyk SEO, samouczki dotyczące różnych produktów Google i wiele więcej. Znajdują się tam również regularne wywiady z profesjonalistami branżowymi, odcinki podcastów i pytania i odpowiedzi na często zadawane pytania. Obecnie najpopularniejsze filmy to:
- Eksporty masowe danych: tabele i wskazówki;
- Usuwanie danych prawnych z produktów Google;
- Wprowadzenie do Google Custom Search;
- Szkolenie z Narzędzi Wyszukiwania;
- Narzędzia do inspekcji adresów URL.
Występuje także regularna rubryka o nazwie Ask Googlebot, w której John Mueller, rzecznik Google ds. Wyszukiwania, odpowiada na różne pytania dotyczące SEO od użytkowników Twittera.
\
6. SEMrush
Subskrybenci: 155 000+
Filmy: 513
Data rejestracji: kwiecień 2014
Semrush to jedna z najpopularniejszych platform, która pomaga firmom osiągnąć kolejny poziom. Działająca od ponad 14 lat, Semrush działa w 143 krajach i już pomogła 10 milionom użytkowników. Oferuje liczne narzędzia do badania rynku, generowania ruchu organicznego, zarządzania treścią, reklamy i wiele więcej. Oprócz webinariów, blogów i Centrum Pomocy, Semrush ma kanał na YouTube dla marketerów, copywriterów, specjalistów SEO i wszystkich zainteresowanych reklamą cyfrową i promocją. Oto kilka z najpopularniejszych filmów na kanale Semrush:
- Jak osiągnąć sukces w content marketingu;
- Jak skutecznie mierzyć kampanie marketingowe;
- Wyjaśnienie czynników wpływających na lokalne pozycjonowanie;
- Zanurz się w zagadnienia SEO na stronie.
Większość filmów trwa od 5 do 10 minut, dzięki czemu otrzymujesz tylko kluczowe informacje i narzędzia, bez teorii i zbędnego dłużenia.
7. Ranking Academy
Subskrybenci: 235 000+
Filmy: 269
Data rejestracji: czerwiec 2015
Ranking Academy została założona przez Luc Duranda, guru cyfrowego świata posiadającego szeroki zakres umiejętności – od marketingu online po tworzenie stron internetowych. Luc uczy jednostek i przedsiębiorców, jak rosnąć nawet przy ograniczonym czasie i budżecie na tym kanale YouTube. Jest to jeden z najszybciej rozwijających się kanałów z rzeszą lojalnych obserwujących.
Chociaż większość filmów w Ranking Academy dotyczy pozycjonowania (niespodzianka, niespodzianka!), Luc również porusza szereg innych tematów:
- Jak stworzyć stronę firmową na Facebooku;
- Podręcznik początkującego użytkownika Google Analytics;
- Jak usunąć fałszywą recenzję na Google;
- Jak korzystać z Canvy;
- Samouczek WiX dla początkujących.
W Ranking Academy wszystkie filmy są podzielone na playlisty, dzięki czemu możesz opanować konkretny temat od podstaw do zaawansowanego poziomu.
8. Matt Diggity
Subskrybenci: 119 000+
Filmy: 231
Data rejestracji: listopad 2015
Choć kanał Matt Diggity jest mniejszy niż większość wpisów na naszej liście, zasługuje na twoją uwagę. Od 2009 roku zajmuje się optymalizacją pod wyszukiwarki i pomógł tysiącom firm pokonać wyzwania i podnieść swoje strony internetowe na wyższy poziom. Matt jest założycielem i twórczym umysłem takich projektów jak LeadSpring, the Affiliate Lab i Chiang Mai SEO.
Na swoim kanale YouTube Matt dzieli się skutecznymi technikami SEO, opartymi na rzeczywistych wynikach testów. Bez teorii i nudnych wykładów. Jego najpopularniejsze filmy to:
- Top 5 wskazówek SEO: najlepsze praktyki i zalecenia;
- Jak GPT zmienił na zawsze SEO;
- Jak zarobić 1000 dolarów miesięcznie dzięki marketingowi afiliacyjnemu;
- Autorytet w konkretnej dziedzinie zmienia zasady gry;
- Studium przypadku SEO: wzrost ruchu na stronie o 3012%.
Podsumowanie
Jak widzisz, liczne kanały na YouTube mogą dosłownie codziennie wzmocnić twoje umiejętności SEO. Dzięki nim możesz również nauczyć się marketingu cyfrowego, afiliacyjnego, projektowania i innych umiejętności, które łatwo można zamienić na zarobek. Który kanał najbardziej ci się podobał? Podziel się swoimi myślami i ulubionymi kanałami w komentarzach.
O Autorze
Maria Woodward to menedżerka ds. marketingu cyfrowego z ponad 5-letnim doświadczeniem w tworzeniu treści. W wolnym czasie Maria studiuje SEO i SMM, aby zdobywać nowe umiejętności i pomagać swojej firmie w rozwoju.