Bezproblemowe udostępnianie ekranu i konferencje internetowe z join.me
Współpraca jest kluczem do sukcesu we współczesnym świecie. Nieważne, czy mówimy o technologii, projektach, czy też biznesie. Zespoły muszą dzielić się swoimi pomysłami, a za pomocą burzy mózgów wspólnie stworzyć jak najdoskonalszy produkt lub usługę. Generalnie, na rynku można znaleźć dużo świetnych narzędzi, które mogą zapewnić optymalną platformę dla kooperacji. Jednak w całym tym zalewie dostępnych online darmowych aplikacji, bardzo ciężko zdecydować się na jedną godną zaufania i dostosowaną do naszych specyficznych potrzeb.
Mamy nadzieję, że kolejny raz będziemy mogli Ci pomóc! Jak zwykle, poświęcamy artykuł kolejnej wartej uwagi platformie online. Dzisiaj zajmiemy się join.me, dość popularną marką wśród narzędzi przeznaczonych do kooperacji.
Join.me – przejdź na wyższy poziom współpracy online!
Jeśli pracujesz w rozproszonym zespole, to tak proste zadanie, jak chociażby spotkanie w celu omówienia aktualnych spraw, może oznaczać trudne w realizacji połączenie konferencyjne wszystkich osób jednocześnie. Wyobraź sobie teraz, jak od strony technicznej wyglądałoby na przykład przedstawienie strony wizualnej projektu, funkcjonalnego prototypu lub funkcjonalności Twoim współpracownikom albo klientom, gdzie nie byłoby możliwości kontaktu twarzą w twarz. Na sam początek potrzebowałbyś sprzętu umożliwiającego nawiązanie bezpiecznego połączenia, narzędzi do udostępniania obrazu i głosu oraz nierzadko także narzędzia udostępniania własnego ekranu. A co jeśli mógłbyś wejść w posiadanie tego wszystkiego, co przed chwilą wymieniliśmy, skupionego na jednej platformie i to zupełnie za darmo, a nawet bez potrzeby jakiejkolwiek instalacji?!
Join.me sprawia, że jest to możliwe. Jest to gotowe rozwiązanie spotkań online, które sprawia, że praca zespołowa stanie się łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Udostępnianie ekranu, konferencje i współpraca audio/wideo dostępne dosłownie po kilku kliknięciach. Wcale nie przesadzając, jest to rzeczywiście tak proste. Głównym założeniem stojącym za sukcesem tej platformy jest to, by łatwo było zacząć, dołączyć oraz zarządzać współpracą. Jeśli jesteś tylko widzem (a nie aktywnym uczestnikiem) spotkania, to nawet nie musisz niczego instalować na swoim komputerze. Wystarczy, ze zalogujesz się na portalu i wybierzesz opcję „Dołącz do spotkania” („Join a meeting”).
Oto szybkie wypunktowanie najważniejszych funkcjonalności join.me:
- Narzędzie oferuje nowe podejście do wideokonferencji. Dzięki tak zwanym „bańkom wideo”, join.me przedstawia wizualnie Ciebie i innych członków zespołu. Możesz na żywo podglądać dowolne „wideobańki”, nawet w trakcie trwania innych spotkań. A jeśli się nudzisz, to masz nawet możliwość bawienia się nimi (chwytasz je i wprawiasz w ruch).
- Zarządzanie użytkownikami, restrykcyjna polityka i kontrola dostępu, pojedyncze logowanie oraz szczegółowe raportowanie. Wszystko to sprawia, że join.me jest jednym z najlepiej zabezpieczonych rozwiązań konferencji online.
- Udostępnia nieograniczone usługi audio za pomocą VoIP oraz dedykowane linie konferencyjne w ponad 40 państwach. Konferencje audio przez telefon i Internet (VoIP) sprawią, że zobaczysz i usłyszysz wszystko w czasie rzeczywistym.
- Join.me daje użytkownikom swobodę uczestniczenia w spotkaniach za pośrednictwem dowolnego urządzenia (komputery stacjonarne, laptopy, tablety i smartfony), umożliwiając tym samym Twoim współpracownikom bycie bardziej produktywnymi. Mogą brać udział w konferencjach nawet kiedy są w podróży.
- Umożliwia nagrywanie spotkań, dzięki czemu można odnosić się do nich później lub udostępniać nagrania użytkownikom, którzy nie mogli w nich uczestniczyć na żywo. Do zapisywania nagrań musisz posiadać konto Pro (5 GB w chmurze) lub konto Enterprise (5 TB w chmurze).
- Join.me pozwala na ustawianie spotkań z wyprzedzeniem za pomocą dosłownie jednego kliknięcia. Możesz również skonfigurować spotkania join.me bezpośrednio z poziomu programu Outlook lub Kalendarza Google.
- Zamiana ekranów pomiędzy kolejnymi prezentującymi. Każdy z uczestników może w dowolnym momencie przejąć prowadzenie prezentacji i zacząć udostępniać swój ekran z zachowaniem pełnej kontroli nad nim.
- Oferuje kontrolę nad personalizacją linków pozwalających dołączyć do spotkania.
- Posiadacze konta Pro na join.me mogą dodawać członków zespołu, by osiągnąć jeszcze większą efektywność swojej pracy.
Pierwsze miejsce, jeśli chodzi o szybkość i łatwość użycia sprawia, że join.me jest używane przez prawie 90% przedsiębiorstw znajdujących się w zestawieniu Fortune 500. Usługa jest idealna dla demonstracji sprzedaży, generowania pomysłów, zewnętrznych prezentacji oraz doraźnych spotkań towarzyskich.
Użytkowanie narzędzia
Aby rozpocząć korzystanie z join.me za darmo, kliknij na „Zaloguj się” („Log in”) w prawym górnym rogu ekranu. Początkujący użytkownicy mogą następnie zalogować się na konto z usługami LogMeIn. Po utworzeniu konta pojawi się okienko pop-up z pytaniem, czy chce się wypróbować konto Pro. Jeśli nie jesteś jeszcze na to gotowy, możesz pominąć ten krok naciskając „Pomiń” („Skip”).
By rozpocząć korzystanie z usługi, udostępnij swoją konferencję albo dołącz do trwającego spotkania. Jeśli udostępniasz konferencję, otrzymasz kod jednorazowy, który możesz następnie udostępnić za pośrednictwem poczty elektronicznej innym uczestnikom. Aby wziąć udział w spotkaniu, wprowadź kod jednorazowy udostępniony Ci wcześniej e-mailem. Jeśli zdecydujesz się samodzielnie zorganizować spotkanie, będziesz musiał pobrać i zainstalować aplikację join.me na swoim komputerze. Pobieranie rozpocznie się automatycznie, a po jego zakończeniu należy uruchomić program i rozpocząć udostępnianie ekranu.
Plusy i minusy
Czy naprawdę musimy kolejny raz wymieniać zalety tego narzędzia? Jeśli nalegasz, oto szybki przegląd:
- Udostępnianie ekranu w czasie rzeczywistym i konferencje wideo za pomocą VoIP.
- Spotkania online z nieograniczoną liczbą audiokonferencji i nie tylko, za mniej niż 20 dolarów od osoby na miesiąc w rozliczeniu rocznym.
- Opcja premium z zaawansowanymi funkcjami zarządzania za mniej niż 25 dolarów od osoby na miesiąc w rozliczeniu rocznym.
- Bezproblemowa praca na dowolnym urządzeniu.
- Możliwość nagrywania i zapisywania spotkań.
- Planowanie spotkań za pomocą jednego kliknięcia.
- Możliwość przesyłania plików i przełączania prezentujących.
Jeśli zaś mowa o słabszych stronach join.me, to są one dość trudne do znalezienia. Wyjątkiem jest oczywiście fakt, że pomimo twierdzenia, że narzędzie jest numerem jeden pod względem szybkości działania, to jakość wideo lub udostępniania ekranu zależy przede wszystkim od szybkości Twojego połączenia internetowego.
Łatwo udostępniaj swój ekran i organizuj konferencje internetowe z @joinme join.me/ via @MonitoringStron
Podsumowanie
Join.me jest jednym z najlepszych narzędzi przeznaczonych do pracy grupowej dostępnych obecnie na rynku. Jest proste, jednoznaczne i w rzeczywistości skupia się bardziej na pracy, a mniej na gadaniu. Także nic nie stoi na przeszkodzie, by zacząć pracować wydajniej już dziś!