Brand24 – idealny monitoring społecznościowy
Monitoring serwisów mediów społecznościowych, takich jak blogi, serwisy informacyjne, wiki, mikroblogi (np. Twitter), portale społecznościowe (np. Facebook, Google+), portale wideo i foto (np. YouTube, Instagram), fora dyskusyjne, ma na celu badanie nastrojów wśród swoich klientów, jak również siłę oddziaływania produktu na użytkowników Internetu.
Monitoring mediów społecznościowych pozwala wyciągać wnioski na temat widoczności marki w sieci, badać wpływ kampanii social media i określać przyszłych możliwości zaangażowania użytkowników, a także obserwować działalność konkurentów. Monitoring social media jest bardzo pomocny, w szczególności jeśli chodzi o trendy i o to, co ludzie myślą na temat danego produktu, tematu lub marki.
Technologie wykorzystywane w Social Media Monitoring
Istnieje wiele narzędzi do monitorowania social media, które wykorzystują różne technologie do generowania raportów na temat określonego produktu, tematyki lub marki. Zazwyczaj korzystają z API platform społecznościowych, stworzonych dla programistów do rozwijania własnych aplikacji i usług, opartych na dostępie do danych gromadzonych na tych platformach.
Inne metody obejmują używanie robotów internetowych wyszukujących interesujące dane na podstawie słów kluczowych, przetwarzanie języka naturalnego (NLP) oraz analizę semantyczną. Podstawową ideą jest zbieranie danych z witryn społecznościowych oraz wykorzystanie tych informacji do generowania raportów statystycznych.
Brand24 jest narzędziem do monitorowania mediów społecznościowych umożliwiającym sprawdzenie, kto mówi o Twoim produkcie lub firmie w Internecie w ciągu kilku minut od momentu opublikowania przez niego postu. Umożliwia Ci w ten sposób zareagowanie na daną opinię, co natomiast pozwala na budowanie relacji z użytkownikami, którzy po prostu rozmawiają o Twojej firmie w sieci. Dzięki temu będziesz móc dokładnie określić konkretnych użytkowników i ich preferencje.
Kryzys wizerunkowy
Social media monitoring jest potężnym narzędziem, które pomoże Ci uniknąć wpadek wizerunkowych Twojej marki, do których może dojść w mediach społecznościowych. Brand24 zidentyfikuje negatywne komentarze w Internecie i pozwoli na interakcję z użytkownikami bezpośrednio biorącymi udział w tej dyskusji. Może to pomóc rozwiązać problem natychmiastowo i zapobiec coraz bardziej negatywnym komentarzom dotyczącym danego problemu. Ponadto Brand24 zapewnia, że możesz być poinformowany o takich opiniach dosłownie w ciągu kilku minut. Dzięki temu możesz na nie reagować szybko i bardziej profesjonalnie. Może Ci to nawet przysporzyć więcej fanów i potencjalnych klientów.
Monitoring Internetu
Stale monitorując Internet Brand24 wyświetla wyniki tak szybko, jak tylko się pojawiają. Dzięki temu możesz reagować bezpośrednio w kampaniach internetowych, zwłaszcza w celu ochrony dobrego imienia Twojej marki i produktu. Ustalenie, co mówią ludzie o Twoim produkcie trwa tylko kilka minut.
Brand24 nie pobiera opłaty za każde z monitorowanych haseł. W ramach miesięcznego abonamentu można monitorować różnorodne tematy. Brand24 jest łatwy w użyciu a oprócz tego zatrudnia e-konsultantów, którzy są gotowi pomóc, jeśli natrafisz na problem podczas korzystania z usługi. Masz również możliwość pobrania i analizowania wyniki z przeszłości – nie jesteś ograniczony tylko do bieżących rezultatów.
Ochrona wizerunku marki
Obecnie dla specjalistów PR najbardziej wymagającym zadaniem jest ochrona wizerunku marki i jej dobrego imienia. W dobie rewolucji mediów społecznościowych, Twoja marka może być łatwo zdyskredytowana za pomocą negatywnych i niesprawiedliwych komentarzy nie tylko użytkowników, ale także konkurentów.
Brand24 umożliwia łatwe śledzenie osoby, marki lub firmy, która umieściła komentarz na temat Twojego produktu. W związku z tym, zawsze będziesz pierwszy w kolejce do poznania tego, co ludzie mówią o Twojej marce w sieci.
Pierwsze negatywne komentarze mogą zniechęcić ludzi do korzystania z Twoich usług lub produktów, co szybko prowadzi do obniżenia sprzedaży oraz straty klientów na rzecz konkurentów. Tak więc monitoring Twojej marki jest koniecznością.
Analiza sentymentu
Usługa wykorzystuje automatyczny algorytm analizy sentymentu, która sprawdza każdy wynik znaleziony przez Brand24, porównuje jego składnię i wykrywa emocjonalnie zabarwione słowa. Zasady składni stosowane przez ten algorytm pozwalają ustalić, czy użyte wyrazy mają pozytywne czy negatywne znaczenie. Pomaga to ustalić dobre i złe opinie zaraz po tym, jak zostaną umieszczone w sieci.
Monitoring personalny i obsługa klienta
Brand24 może też być stosowany do monitorowania konkretnej osoby w sieci. Ustawienie jej nazwy jako słowa kluczowego pomoże Ci uzyskać wszystkie dostępne informacje na temat tej osoby.
Z Brand24 mogą też korzystać firmy, które używają mediów społecznościowych jako platformy do angażowania klientów i komunikowania się z nimi. Korzystając z Brand24 mogą dowiedzieć się, kto o nich pisał i wchodzić z nim w interakcję.
Viral marketing
Social media to najlepsza platforma do marketingu wirusowego ze względu na łatwość, z jaką każdy może umieścić swoją wiadomość w Internecie oraz udostępnić wiadomość opublikowaną przez kogoś innego. Brand24 to doskonałe narzędzie do mierzenia wydajności oraz efektów takich kampanii i strategii.
SEO PR
SEO PR to działania PR realizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych (oczywiście głównie Google). Twoja obecność w wyszukiwarkach powinna być dobrze zaplanowana i monitorowana. SEO PR polega na łączeniu optymalizacji pod kątem wyszukiwarek z działaniami PR – w zakresie doboru słów kluczowych.
Monitoring konkurencji w sieci
Brand24 pozwala stale monitorować konkurencję i reagować na ich wysiłki w Internecie. Ponadto, monitorowanie konkurencji może pomóc poznać reakcję grupy docelowej na kampanię marketingową.
Idealne narzędzie do monitorowania marki w mediach społecznościowych: brand24.pl/ @brand24 via @MonitoringStron
Brand24 to jeden z najprostszych, ekonomicznych i intuicyjnych sposobów monitorowania mediów społecznościowych.
Dzięki za dobre słowo! Idealny tytuł jeśli wolno mi zauważyć 🙂
2 września, 2014 at 19:11A to właśnie idealny przykład szybkiego reagowania na wykryte wzmianki o marce. 😉
2 września, 2014 at 19:55Z pewnością taka aplikacja pozwala na szybsze reagowanie, co w internecie jest ważne, aby jak najszybciej odpowiadać na pytania użytkowników.
29 września, 2014 at 09:39Monitoring pozycji w Internecie to obecnie podstawa. Bardzo dobry artykuł!
23 października, 2014 at 09:04