BuiltWith pomoże Ci sprawdzić, jak zbudowane są inne strony
Zastanawialiście się kiedyś, w jaki sposób firmy budują doskonałe strony internetowe, które natychmiast przyciągają wzrok i uwagę użytkowników? Jakich widżetów lub narzędzi użyć, by móc czerpać maksymalne korzyści? Jeśli specjalizujesz się w tworzeniu lub sprzedaży określonej technologii, to kim są Twoi potencjalni klienci? Jeśli zawsze chciałeś poznać odpowiedzi na te pytania, to właśnie trafiłeś na właściwy artykuł!
BuiltWith – zidentyfikuj technologie używane przez popularne strony
BuiltWith działa na prostej zasadzie. Pozwala użytkownikom sprawdzić jakie technologie i aplikacje zostały gdzie wykorzystane. Kluczem jest nazwa technologii, na przykład Magento, lub nazwa aplikacji, przykładowo Google Analytics. BuiltWith wyświetli listę wszystkich najpopularniejszych witryn, w których użyto szukanej technologii lub aplikacji.
Aby to lepiej zobrazować, wyobraźmy sobie pewną sytuację. Twoim celem jest zbudowanie portalu internetowego do sprzedaży elementów wystroju wnętrz. Wiesz dokładnie jakiego rodzaju strony potrzebujesz oraz jakie widżety i aplikacje chcesz w niej osadzić. Nie trzeba dodawać, że koszyk sklepowy stanowiłby istotną część witryny. Ale byłoby lepiej, gdyby udało Ci się odkryć najlepszy ze sposobów wykorzystania koszyków w portalach internetowych albo gdybyś ewentualnie mógł sprawdzić, jak z tym elementem poradziła sobie Twoja konkurencja. W związku z tym wyszukałeś termin „koszyki sklepowe” („shopping carts”) w BuiltWith i otrzymałeś listę wszystkich najpopularniejszych stron używających tego elementu oraz firm oferujących lub tworzących rozwiązania koszyków sklepowych dla portali internetowych. Możesz również skonfrontować Twoje wyniki wyszukiwania, by uzyskać jeszcze więcej innych ciekawych spostrzeżeń na temat taktyk sprzedaży itp.
Będziesz miał na to inny punkt widzenia, jeśli, dajmy na to, posiadasz firmę, która zajmuje się tworzeniem widżetów. Chcesz znaleźć potencjalnych nabywców dla swoich produktów. Szukasz więc terminu „widżety” na BuiltWith i znajdujesz wszystkie najlepsze strony internetowe, które ich używają. Następnie wykorzystaj te wyniki do zidentyfikowania aktualnych trendów technologicznych w Internecie i zaplanuj swoje następne posunięcia. BuiltWith może wzmocnić Cię poprzez szczegółowe rozpoznanie nowych perspektyw pojawiających się na horyzoncie, a tym samym w rezultacie zwiększyć Twoją konwersję poprzez lepsze dopasowanie oferty do rynku.
Aby skrócić już i tak przydługie opowiadanie, BuiltWith jest narzędziem internetowym, które pomaga zidentyfikować nowe możliwości w kluczowych dla Ciebie segmentach rynku. Daje Ci pojęcie o tym, w którym miejscu jeszcze możesz zwiększyć zasięg Twojej technologii oraz pozwala szybko i łatwo odkryć strony, które nadadzą się do zaimplementowania w nich Twojej aplikacji/narzędzia/widżetu.
Jak to działa?
Odwiedź builtwith.com i znajdź tam pole wyszukiwania, które znajduje się w samym środku ekranu. Wpisz tam nazwę technologii lub aplikacji (po prostu słowa kluczowe) i kliknij przycisk „Lookup”. Zostaniesz przekierowany do strony z wynikami wyszukiwania posortowanymi według najpopularniejszych stron internetowych wykorzystujących tą technologię lub aplikację. Ponadto, pod każdym rezultatem wyszukiwania, zobaczysz link kategorii.
Statystyki wykorzystania technologii
Kategoria jest przypisana do każdego z wyników wyszukiwania dostępnych w bazie danych BuiltWith. Kliknięcie na takim linku kategorii przeniesie Cię na stronę, która wyświetla kolorowy wykres kołowy przedstawiający statystyki dla witryn wykorzystujących daną kategorię technologii. Na przykład, jeśli kliknąłeś na „Reklama” („Advertising”), to zobaczysz stronę ze statystykami wykorzystania reklam itp. Możesz dostosować zakres wykresu odpowiadający liczbie użytkowników za pomocą wygodnych linków dostępnych z prawej strony ekranu.
Listy słów kluczowych
Jeśli jednak nie chcesz wyświetlić statystyk użytkowania według kategorii, kliknij na dowolny indywidualny wynik wyszukiwania, by zobaczyć szczegółowe informacje o jednej z nich w postaci wykresów i raportów. Oprócz tego możesz przeglądnąć listę wszystkich słów kluczowych w bazie BuiltWith. Może Ci to pomóc w szybkim zidentyfikowaniu bardziej odpowiednich obszarów, z którymi chcesz się zapoznać.
Widok trendów
Oprócz wyżej wymienionych funkcji, istnieje jeszcze inny sposób, w który możesz wykorzystać BuiltWith bez zakładania tam konta. Kliknij na link „Widok trendów” („View Trends”), dostępny na stronie głównej, by wyświetlić statystyki użytkowania najczęściej wykorzystywanych technologii internetowych na całym świecie. Pod nazwą każdej technologii jest kategoria ich przeznaczenia. Na przykład, „Taboola” wykorzystywana jest w reklamie, „Mailgun” stosuje się w poczcie elektronicznej i tak dalej. Funkcjonalność „Widok trendów” może być również stosowana do identyfikowania trendów e-commerce. Trendy w bazie danych BuiltWith są często aktualizowane, by odzwierciedlać najnowsze dane zbierane poprzez ciągłe monitorowanie trendów rynkowych.
Generowanie leadów
Prawdopodobnie najbardziej użyteczną funkcją tego narzędzia jest możliwość zdobycia leadów w mniej niż 30 sekund. Jednak, by móc z niej skorzystać, trzeba się wcześniej zarejestrować. Na szczęście rejestracja jest darmowa. Gdy już to zrobisz, jak wcześniej wyszukaj technologię (np. Magento) lub obszar (np. reklama) i znajdź strony pasujące do Twoich wpisanych słów kluczowych. Pobierz listę wyników na swoje konto, przeglądaj ją, wybierz potencjalnego klienta i otrzymaj wszystkie potrzebne dane kontaktowe (adres, e-mail i numery telefonów) wprost na swoje konto. Czy da się jeszcze łatwiej zdobyć te informacje?
Różne
Poza przedstawionymi powyżej genialnymi możliwościami, BuiltWith może pomóc także w: analizie rynkowej, wywiadzie sprzedaży, gromadzeniu informacji, analizie ryzyka, filtrowaniu raportów oraz wielu innych kwestiach.
Plusy i minusy
Narzędzie ma bardzo wiele silnych stron. Istnieje wiele sposobów, na jakie BuiltWith może pomóc w przeprowadzeniu rozeznania rynku, pozyskaniu nowych klientów i osiągnięciu założonych celów.
Niestety na minus dla tego narzędzia działa fakt, że jest to narzędzie przeznaczone praktycznie tylko dla profesjonalistów. Nowicjusze w branży łatwo mogą źle coś zinterpretować i pogubić się w nadmiarze serwowanych informacji. Poza tym, BuiltWith jest całkiem poza zasięgiem zawodowców działających w pojedynkę lub małych firm. Będziesz musiał zapłacić sporo pieniędzy, jeśli chcesz naprawdę coś zyskać dzięki temu narzędziu.
Ale potem, jeśli okaże się, że wydane na narzędzie pieniądze rzeczywiście dadzą pozytywne rezultaty, będzie je można zaliczyć jako inwestycję.
Sprawdź, jakich technologii używają popularne serwisy internetowe: builtwith.com/ @builtwith via @MonitoringStron
Podsumowanie
BuiltWith to wspaniałe narzędzie dla wszystkich tych, którzy wiedzą jak go używać i przede wszystkim mają odpowiednio dużo pieniędzy, żeby sobie na to pozwolić! Ale każda firma powinna z niego skorzystać choć ten jeden jedyny raz. Każdy znajdzie w nim coś dla siebie.