7 najlepszych narzędzi do dodawania formularzy do statycznych stron
Moc Internetu i globalnej sieci WWW jest powszechnie znana. W ciągu kilku lat od ich powstania, firmy zaczęły korzystać z wszystkich udogodnień w funkcjach. W krótkim czasie, handel elektroniczny stał się popularny jako nowy sposób prowadzenia działalności gospodarczej. Obecnie stanowi on główną drogę kontaktu dowolnej firmy lub przedsiębiorstwa z klientami na całym świecie.
Projekt i rozwój strony internetowej są kluczowymi elementami umożliwiającymi przyciągnięcie uwagi odbiorców docelowych. Niektórzy z moich czytelników zyskują popularność dzięki platformom społecznościowym. Ponad 2,5 miliarda użytkowników Facebooka odwiedza tę platformę regularnie każdego miesiąca. Instagram i Twitter mają również ogromną liczbę odbiorców, a wiele firm osiąga dzięki nim świetne wyniki. Dlaczego więc firmy potrzebują strony internetowej, skoro jest to z pewnością bardziej kosztowne niż założenie konta na platformie mediów społecznościowych?
Przyjrzyjmy się tej kwestii.
Platformy mediów społecznościowych
Nie ulega wątpliwości, że platformy mediów społecznościowych zapewniają firmom ogromne wsparcie przy tworzeniu wizerunku online. W praktyce, w przypadku małych firm i startupów, jest to idealny sposób na wprowadzenie swojego produktu lub usługi. Jednak wielu użytkowników nadal woli korzystać ze strony internetowej, aby dokonać transakcji. Odnotowano wiele przypadków oszustw, w których wykorzystano fałszywe konta społecznościowe. Dotyczy to zwłaszcza Instagrama, gdzie zdarzają się przypadki sprzedaży fałszywych produktów.
Zazwyczaj ludzie kupują towary i usługi na stronie internetowej, ponieważ jest ona dla nich bardziej autentyczna. Mogą sprawdzić dane kontaktowe i opinie oraz referencje od klientów danej firmy. Dzięki temu są całkowicie zadowoleni, korzystając z konta w mediach społecznościowych.
Większość ludzi woli wypełnić prosty formularz, w którym podadzą informacje o swojej karcie kredytowej/debetowej i adresie wysyłki. Strony internetowe dzielą się na dwa typy: dynamiczne i statyczne. Zapoznaj się z dalszą częścią artykułu i poznaj szczegóły dotyczące tego aspektu i najlepsze narzędzia w tej dziedzinie, które możesz wykorzystać, aby Twoja firma mogła się szybko rozwijać.
Jak działają dynamiczne i statyczne strony internetowe?
Statyczne strony internetowe oferują unikalny plik dla każdej strony takiej witryny. Treść jest tworzona tylko raz, a nie na bieżąco, jak w przypadku dynamicznych stron internetowych. Zaletą strony statycznej jest to, że jest prostsza w hostingu, ponieważ serwer musi obsługiwać jedynie statyczne treści. Bez skryptów, serwer wymaga mniej administracji i wysiłku ze strony właścicieli firm.
Dynamiczne strony internetowe powstają, gdy strona pobiera dane od odwiedzającego. Treść pobierana jest również z wewnętrznych baz danych. Dla dużych treści, takich jak np. blogi i artykuły w Wikipedii, wymagane jest użycie bazy danych z RDBMS (relational database management system), jednej z najważniejszych.
Strony internetowe od samego początku miały charakter statyczny i wiele firm nadal to preferuje. Formularze są wykorzystywane do różnych celów, przy czym najważniejsze jest uzyskanie istotnych informacji od obecnego lub potencjalnego klienta.
Poniżej znajduje się siedem najlepszych narzędzi do dodawania formularzy do statycznej strony internetowej, które pomogą firmom czerpać jak najwięcej z ich zastosowania.
1. Google Forms
Podobnie jak dziesiątki innych usług Google, ta jest również całkowicie darmowa i bardzo niezawodna. Mając darmowe konto Google, możesz używać tego narzędzia do tworzenia formularzy dla statycznych stron internetowych, natomiast wyniki zostaną zapisane w arkuszu kalkulacyjnym Google Sheets w celu dalszej analizy. Jest to szybki i łatwy sposób na tworzenie formularzy, podobnie jak w przypadku Edytora Google Forms.
W formularzach dostępne są wszystkie podstawowe pola, takie jak akceptacja płatności, MCQs, rozwijane menu, przesyłanie plików itp. W przypadku quizów i rodzajów formularzy opartych na logice warunkowej, trudno znaleźć coś wygodniejszego niż formularze Google. Jedynym minusem jest brak możliwości dobrej integracji z witryną, będziesz więc musiał utworzyć ponownie poprzednie formularze w Google Forms, aby wykorzystać ich funkcjonalność.
2. FormKeep
Większość funkcji oferowanych przez FormKeep przypomina Formularze Google, choć jakościowo i wydajnościowo to narzędzie wypada nieco gorzej. Jedną z najlepszych funkcji jest użycie webhooków, które mogą być wywoływane po otrzymaniu zgłoszeń. Program może integrować się z niektórymi usługami, takimi jak Zapier. Poważną wadą jest to, że dostępne są jedynie ograniczone darmowe wersje próbne, jako że nie jest dostępna pełna darmowa wersja próbna.
Niektóre z funkcji narzędzia mogą pomóc zaawansowanym użytkownikom, jednak początkującym użytkownikom opanowanie tego rozwiązania może zająć trochę czasu.
3. Microsoft Forms
Jeśli wolisz MS Excel niż Google Sheets, zapewne wolisz pracować na Microsoft Forms. Dzięki tej integracji, formularze Microsoft mają więcej funkcji analizy danych. Narzędzie jest szybkie i proste w obsłudze, ale brakuje mu niektórych typów odpowiedzi dostępnych w formularzach Google.
Możesz wysłać do użytkowników bezpośredni link, dzięki któremu będą mogli udzielić odpowiedzi, lub też wbudować kod, aby dodać formularz do swojej witryny. Program jest bezpłatny, jeśli posiadasz konto Microsoft.
4. Netlify Forms
Netlify Forms jest wyjątkowy, ponieważ nie wymaga JavaScript. Wystarczy dodać atrybut Netlify do tagu formularza i rozpocząć otrzymywanie zgłoszeń w pulpicie nawigacyjnym Netlify. Negatywnym aspektem tej funkcji jest to, że możesz z niej korzystać tylko wtedy, gdy używasz platformy Netlify. Jego łatwa integracja i wysoka rozszerzalność sprawiają, że jest to świetne rozwiązanie dla wielu firm. Jednak to narzędzie pozwala na otrzymanie tylko 100 zgłoszeń za darmo oraz wymóg korzystania z Netlify do hostingu i instalacji, dlatego nie jest to w stu procentach idealne narzędzie do obsługi formularzy internetowych.
5. Formspree
Korzystanie z Formspree jest jednym z najprostszych sposobów na wykorzystanie wielu opcji, które są dostępne w różnych formularzach. Jego największą wadą jest jednak to, że zgłoszenia, w przypadku darmowego planu, są przechowywane tylko w wiadomości e-mail. Tak więc, nie będziesz w stanie zebrać wszystkich danych w arkuszu kalkulacyjnym, takim jak Excel. Ponadto, FormSpree nie oferuje żadnych możliwości rozszerzenia.
Natomiast z drugiej strony, jest to narzędzie typu open-source, więc możesz uruchomić własną instancję na Heroku.
6. Formplug
Formplug to najlepsza opcja dla użytkowników, którzy chcą jak najlepiej wykorzystać swój formularz. Jeśli potrzebujesz pełnej kontroli nad kodami, które obsługują przesyłanie i inne elementy, ten formularz będzie w sam raz dla Ciebie. Jest to darmowy projekt zbudowany w oparciu o Serverless Framework. AWS Lambda jest używana do uruchamiania kodów, a Amazon SES do wysyłania maili.
Ze względu na to, że to narzędzie jest darmowe i bazuje na otwartym kodzie źródłowym, jest łatwe do zainstalowania w środowisku AWS. Podobnie jak w przypadku FormSpree, zgłoszenia są przechowywane tylko w wiadomości e-mail.
7. Paperform
Strony docelowe są używane do pozyskiwania istotnych informacji, a formularze są ich integralną częścią. UPS Paperform zapewnia możliwość tworzenia formularzy, które wyglądają jak strony docelowe. Dzięki temu możesz stworzyć ciekawą prezentację wokół swojego formularza i sprawić, że odwiedzający Twoją stronę zostaną na niej na dłużej. Możesz dodać obrazy, nagłówki, a nawet wideo, aby stworzyć świetne otoczenie dla Twojego produktu.
Ze względu na to, że jest to niestandardowy formularz, można z nim zrobić naprawdę wiele. Tworzenie katalogów produktów z opcją zamawiania i pól płatności okazało się rewolucją dla małych firm, które mogą zdziałać o wiele więcej, aby zachęcić swoich docelowych odbiorców. Interfejs użytkownika jest również prosty, dzięki czemu nawet nowicjusz będzie w stanie go opanować w ciągu kilku minut.
Jest to narzędzie premium, którego cena zaczyna się od 12,50 $/miesiąc za plan podstawowy. Obejmuje on jednego użytkownika i nieograniczoną liczbę formularzy z 1000 zgłoszeń miesięcznie.
O Autorze
Fahad Ali Khan jest doświadczonym marketingowcem cyfrowym, który pracuje w renomowanej agencji “Dubai monsters”, projektującej strony internetowe. Jest bardzo zaangażowany, pracowity i wykwalifikowany, a także ma bardzo szeroką wiedzę na temat marketingu cyfrowego. Posiada ogromne doświadczenie w SEO, SMM i marketingu mailowym, a także w skutecznym umożliwieniu wielu firmom osiągnięcia ich celów.