HubSpot – jedna aplikacja do inbound i social marketingu
HubSpot to firma, która stworzyła i rozwija oprogramowanie do inbound marketingu. Została założona w 2006 roku przez Briana Halligana i Dharmesha Shah. Podstawową ideą HubSpot było wdrożenie marketingu „przychodzącego” zamiast marketingu „przerywającego” do zdobywania nowych klientów. Inbound marketing to metoda, w której klienci sami Cię znajdują poprzez social media, wyszukiwarki i inne źródła. Z drugiej strony jest interruption marketing, który polega na reklamie w czasopismach, radiu, telewizji i na billboardach w celu zdobycia nowych klientów.
Interfejs użytkownika
HubSpot posiada bardzo dobrze zaprojektowany interfejs, który prowadzi użytkownika poprzez cały proces i pomaga mu w dowolnym momencie. Zestawienie podstawowych wskaźników obejmuje aktywności czołówek, stron lądowania oraz ruch na stronie. Ale zanim zaczniesz, będziesz musiał skopiować i wkleić kod śledzenia do swojej witryny.
HubSpot jest systemem zarządzania, który będzie na bieżąco śledzić słowa kluczowe, udostępnianie w mediach społecznościowych oraz inne oddziaływania.
Narzędzie Call To Action
HubSpot zawiera wiele narzędzi do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, a unikalną cechą tego systemu jest narzędzie Call To Action. Pomoże Ci ono dostosować grafikę, menu lub kreację na podstawie wygenerowanych raportów na temat tego, w jakie linki czy przyciski klikają użytkownicy.
Manager e-mail
Doskonały wbudowany menedżer poczty elektronicznej umożliwia wysyłanie wiadomości do wszystkich osób na Twojej liście. Możesz nawet tworzyć grupy docelowe spośród osób na liście do wysłania im wiadomości. Dodatkowo pozwala zarządzać subskrypcjami, a także śledzić wypisy z nich. Oprócz tego, da się też monitorować ilość kliknięć, ale Google Analytics jest jednak w tym lepsze.
Narzędzie badania słów kluczowych
Narzędzie to pozwoli Ci testować słowa kluczowe bazujące na Twojej stronie i przedstawi sugestie, dzięki którym będziesz móc je lepiej sprzęgnąć z publikowaną zawartością. Masz również opcję ręcznego wprowadzania słów kluczowych. Wyniki wyszukiwania słów kluczowych są bardzo zbliżone do tych, które otrzymasz dzięki Google Keyword Tool.
Wybór właściwych słów kluczowych do treści na Twojej stronie internetowej może mieć bardzo duże znaczenie, a korzystając z HubSpot, możesz pozostawić mu ich cały proces tworzenia i optymalizacji.
Narzędzie klasyfikacji stron
Bazując na słowach kluczowych, ruchu na stronie oraz linkach prowadzących do niej, narzędzie klasyfikacji stron ocenia poszczególne podstrony i daje konkretne wyobrażenie o najlepszych i najbardziej wartościowych miejscach Twojej witryny. Oprócz tego odzwierciedla również jakich usprawnień swojej strony musisz dokonać, by zdobyć więcej odwiedzających.
Narzędzie klasyfikacji linków
Narzędzie to klasyfikuje linki przychodzące do Twojej witryny. Używa rankingów stron lub rankingu Moz do oceny linków.
Automatyzacja marketingu
Korzystając z HubSpot, możesz zbudować zautomatyzowany przepływ pracy od samych podstaw, biorąc pod uwagę zainteresowania kupujących i Twojej grupy docelowej, poprzez zdefiniowanie swoich grup docelowych, wyznaczenie celów, dodanie kroków i akcji, zastosowanie techniki poczty pantoflowej, a ostatecznie poprzez zmierzenie skuteczności swojej kampanii.
Narzędzia mediów społecznościowych
Narzędzia social media służą do monitorowania rozmów toczących się w Internecie na temat Twojej marki. Możesz również dodać przyciski udostępniania treści w mediach społecznościowych, by w prosty sposób przyciągnąć jeszcze więcej ludzi do Twojej witryny lub zdobyć jeszcze więcej fanów.
Narzędzia social media pozwalają na publikowanie postów bezpośrednio w portalach społecznościowych, jako odpowiedzi na tweety, wiadomości lub komentarze na Facebooku przez interfejs HubSpot. Możesz również zaplanować swoje przyszłe wiadomości i posty.
Budowanie linków przy użyciu HubSpot
Zdolność narzędzi HubSpot do identyfikacji potencjału linków pozwala stale zwiększyać liczbę linków przychodzących do Twojej strony internetowej, a także zwiększać rankingu Twojej witryny w wyszukiwarkach. Jest to jedna z najlepszych metod zwiększania świadomości na temat Twojej marki.
Analityka
HubSpot skupia się na ludziach generując analizy dotyczące Twojej strony i nie tyczy się to tylko liczby odsłon. Otrzymasz informacje w kontekście Twoich kontaktów, indywidualne profile i kompletną bazę raportów. Masz możliwość zobaczyć wszystkie kanały marketingowe i kontrolować na bieżąco ich efektywność. HubSpot generuje raporty na temat przychodów związanych z aktywnością, które przekładają się bezpośrednio na realne przychody Twojej firmy.
CRM HubSpot
CRM HubSpot pomaga sprzedawać bez żadnych komplikacji i nieporozumień, poprzez przechowywanie wszelkich szczegółów na temat Twoich kontaktów, interesów i firm. Umożliwia bardzo łatwe i szybkie połączenie z Twoimi kanałami. CRM HubSpot działa dobrze z rozszerzeniem Sidekick dla przeglądarki Chrome. Pozwoli Ci połączyć się z Twoimi kontaktami na wiele różnych sposobów, a to wszystko przy użyciu jednej aplikacji. Możesz wysłać śledzone wiadomości e-mail do swoich kontaktów i być natychmiast powiadomionym o każdym kliknięciu lub otworzeniu takiego e-maila. A to wszystko odbywa się bezpośrednio z poziomu CRM, który nagrywa rozmowy i automatycznie robi notatki z Twoich dyskusji.
Appstore i Marketplace
HubSpot posiada zintegrowany sklep z aplikacjami, gdzie można znaleźć aplikacje do zainstalowania na platformie HubSpot. Choć aplikacji nie jest tam wiele, to zawsze istnieje możliwość uzyskania listy dostawców, którzy mogą pomóc Ci z dodaniem różnych, potrzebnych Ci funkcji do Twojego HubSpota.
Oferta i cennik
HubSpot jest dość drogą usługą. Opłata minimalna wynosi $200 miesięcznie za 500 odwiedzających i 100 kontaktów. Jest to koszt, który ponosisz dla własnej wygody, gdyż HubSpot to platforma, która składa się z wielu różnych usług zintegrowanych w jednym miejscu, z jednym interfejsem.
Najpierw wypróbuj demo i zdecyduj, czy HubSpot spełni Twoje oczekiwania. Zawsze możesz przecież skorzystać z 3-4 różnych aplikacji dostępnych w Internecie, jeśli nie będziesz chciał wydawać zbyt dużo pieniędzy. Będziesz musiał ciężko pracować na uzyskanie podobnych wyników, co korzystając z HubSpota. HubSpot nie ma żadnej unikatowej funkcji, której nie będziesz w stanie znaleźć w innych, dostępnych w sieci, aplikacjach.
Wypróbuj @HubSpot – platformę inbound marketingu z wieloma dodatkowymi usługami www.hubspot.com/ via @MonitoringStron
HubSpot jest jednym z najlepszych narzędzi do inbound marketingu, które może dać konkretne rezultaty, umiejętności, pieniądze i doświadczenie. Proponuję, jeśli masz budżet, skorzystanie z niego. W innej sytuacji lepiej poszukaj innych rozwiązań.