KeywordHero: Ratunek przed “not provided” w Google Analytics
Słowa kluczowe z organicznego ruchu z Google, które do tej pory były podstawowym narzędziem dla ekspertów SEO oraz agencji digitalowych, od 2011 roku przestały być ujawniane. O ile nie byłeś przygotowany na takie ograniczenia, na pewno zastanawiałeś się, czy da się jakoś tego uniknąć.
KeywordHero ujawnia te informacje, które Google przestał ukazywać i zastąpił zaślepką „not provided” w swoich danych. Czy więc to narzędzie działa tak, jak powinno?
Dokładnie tak! Według wielu opini użytkowników oraz naszej własnej, wygląda na to, że wreszcie mamy do czynienia z narzędziem rozwiązującym ten problem. Każdy może korzystać z KeywordHero, aby przekonać się, które słowa kluczowe działają najlepiej. Narzędzie to pomaga zrozumieć, co ludzie, którzy dotarli na naszą stronę internetową wpisują w wyszkiwarkę, co jest bardzo pomocne w rowoju strony i ilości przekierowań.
Sprawdźmy, co potrafi to narzędzie.
Pozbądź się “not provided” z Google Analytics
KeywordHero jest jedynym narzędziem, które przywróci dane słów kluczowych do Twojego konta Google Analytics. Korzysta z machine learning z dziewięcioma różnymi źródłami danych, aby wyeliminować niechciane „not provided” z danych analitycznych. Po roku 2011, gdy eliminacja danych przez Google wpłynęła na niemal każdego na rynku, wielu próbowało korzystać z narzędzi takich jak KWFinder, LongTailPro czy Google Keyword Planner. Jednak teraz, dzięki KeywordHero, nie potrzebujesz już innych narzędzi.
Oto niektóre z imponujących możliwości, jakie daje KeywordHero:
- KeywordHero dla każdego słowa zapewni Ci szczegółową analizę, w tym porównanie konwersji słów kluczowych, statystykę powrotów, potencjał dochodowy każdego słowa kluczowego i więcej.
- Narzędzie skupia się na generalnym ruchu, jaki odbywa się na Twojej stronie. Sprawdza, jak internauci reagują na Twoje strategie marketingowe.
- W interfejsie tego narzędzia, znajdziesz również rankingi swojej strony, takie jak pozycje w SERP. Dowiesz się, jakie słowa kluczowe najlepiej działają w Twoich wyszukiwaniach naturalnych, a które nie działają w ogóle. Możesz wykorzystać te informacje, aby pozbyć się niedziałających słów kluczowych.
- Zapisuje wszystkie zapytania na koncie Google Analytics, abyś mógł z nich w przyszłości skorzystać.
- KeywordHero jest zaprojektowany w taki sposób, aby mógł grupować rezultaty w zależności od ich intencji.
Jak to narzędzie działa?
KeywordHero jest proste w użytku. Skonfigurowanie go zajmuje jedynie 2 minuty i wymaga dostępu do Twojej konsoli wyszukiwania Google oraz konta Google Analytics. To niemal jedyne, co musisz zrobić.
Aby zacząć pracować na KeywordHero postępuj według następujących kroków:
- Wejdź na keyword-hero.com i kliknij na „TRY HIM NOW”, aby wypróbować narzędzie.
- Zobaczysz teraz opcje subskrypcji. Na razie, to tylko informacja dla Ciebie. Przewiń w dół, aby zobaczyć przycisk „Zaloguj się z kontem Google”.
- Używając danych swojego konta Gmail zaloguj się, aby automatycznie połączyć się z Twoim kontem Google Analytics. Narzędzie będzie wymagało kilku zgód. Zezwól na nie.
- Kiedy skończysz, trafisz na stronę główną. Zobaczysz tam trzy różne kategorie danych Google Analytics. Konta, Właściwości i Aplikacje oraz Wyświetlenia. Możesz wybrać, którą z tych kategorii chcesz analizować i znaleźć odpowiednie słowa kluczowe.
- Najpierw wybierz konto GA po lewej, a później Property w środku, a na końcu View po prawej. Gdy klikniesz na opcję pod każdą z kolumn, przycisk „Next” zacznie działać.
- Teraz wybierz na dole strony tryb śledzenia: „No tracking” (brak śledzenia) lub „eCommerce Tracking” (śledzenie eCommerce) i kliknij „Next”, aby przejść dalej.
- Teraz, wybierz konto Konsoli Wyszukiwania. Dzięki temu stworzy się drugie konto Twoich Właściwości. W tym kroku, zostaną Ci zaproponowane typy członkostwa. Polecamy dalsze prowadzenie darmowego konta, zanim zdecydujesz się na członkostwo.
- Znajdziesz tam także opcję wpisania kodu kuponu, który możesz wykorzystać, aby otrzymać zniżkę.
- Skończone!
Poniżej znajdziesz cztery opcje Członkostwa, Płatne Słowa Kluczowe, Wyszukiwanie Organiczne oraz Analizy Kosztów. Będziesz mógł zobaczyć nieujawniane statystyki pod hasłem Wyszukiwanie Organiczne.
Zwróć uwagę, że będziesz musiał czekać około 24 godzin, aż Google Analytics zacznie pobierać Twoje dane. To jest maksymalny czas, jaki będziesz musiał czekać.
Pakiety
KeywordHero oferuje cztery opcje subskrypcji:
- Little Hero
- Big Hero
- Giant Hero
- Ultimate Hero
Konto „Little Hero” jest darmowe i idealne do użytku osobistego. Jednak, jeśli jesteś marketingowcem SEO i pracujesz sam, „Big Hero” będzie dla Ciebie bardziej odpowiednie. Opcja „Giant Hero” jest świetna dla małych agencji SEO i firm, a „Ultimate Hero” jest dla wszystkich, którzy nie chcą się ograniczać przy wyszukiwaniu najlepszych naturalnych słów kluczowych.
Zalety i wady
Zacznijmy od zalet:
- KeywordHero umożliwia Ci dostęp do dokładnych słów kluczowych, co wpływa na rozwój Twojego SEO.
- Dostaniesz przegląd słów kluczowych z ponad trzech miesięcy, które możesz przechowywać w Google Analytics przez nieograniczony czas.
- To narzędzie pomoże Ci nie tylko z danymi wyszukiwanych słów kluczowych, ale też pomoże Ci zbadać, czy w Twoim przypadku działa strategia długich słów kluczowych.
- Jeżeli w wyszukiwaniu Twojej strony zajdą jakieś zmiany, to narzędzie pomoże Ci natychmiast się dostosować.
A teraz wady:
- Nie ma możliwości „sugerowanych słów kluczowych”. Byłyby świetnym dodatkiem.
- Nie znajdziesz w tym narzędziu możliwości zaplanowanych raportów.
- Kolejną opcją, która by się przydała, jest możliwość śledzenia słów kluczowych w porównaniu do innych platform czy stron internetowych.
Pożegnaj się z “(not provided)” zamiast słów kluczowych w Google Analytics dzięki @keyword_hero keyword-hero.com via @MonitoringStron
Werdykt
KeywordHero to świetne narzędzie, które dostarczy Ci dane zawierające słowa kluczowe z wyszukiwania organicznego i poprzez słowa kluczowe pomoże posiadaczom stron internetowych zrozumieć, czego na ich stronie szukają odwiedzający. Mimo, że narzędziu brakuje kliku cech, jest ono godne polecenia i warte swojej ceny. To narzędzie, za które trzeba zapłacić 29$ i stanowi idealne uzupełnienie Google Analytics, jest zdecydowanie warte wypróbowania.