Landingi – wyląduj swoich klientów
Dla wielu firm jest to niezwykle niepokojący czas. Ze względu na zamykanie granic i niemal całkowite zamknięcie branży rozrywkowej, wiele fizycznych marek decyduje się na przejście do Internetu w celu przetrwania.
Ci, którzy nie są przyzwyczajeni do handlu elektronicznego jako ich głównego punktu sprzedaży, mogą mieć trudności z ustaleniem od czego zacząć biznes internetowy obejmujący tak wiele różnych zagadnień.
Koncentrując się na e-handlu, jedną z najważniejszych rzeczy jest posiadanie świetnej strony docelowej – to super, że udało Ci się przyciągnąć klientów z mediów społecznościowych, ale to nie będzie miało sensu, jeśli po wejściu na Twoją stronę stracą oni zainteresowanie.
Na szczęście, istnieje kilka wspaniałych narzędzi, które pomogą nawet najmniej doświadczonemu technicznie menedżerowi stworzyć profesjonalną stronę docelową, a dziś opowiemy o jednym z naszych ulubionych narzędzi do tworzenia stron docelowych, czyli Landingi.
Powiedz nam więcej
Polska firma Landingi została założona w 2011 roku przez przedsiębiorcę marketingu internetowego, Błażeja Abel. Platforma docelowa dla firm, Landingi, pozwala użytkownikom na tworzenie stron docelowych dla swoich serwisów w szybki i łatwy sposób, bez konieczności posiadania zaawansowanych umiejętności technicznych.
Poza tworzeniem stron, użytkownicy mogą korzystać z całego szeregu funkcji i dodatków, w tym 200 różnych szablonów stron.
Kto korzysta z Landingi?
Landingi jest idealne dla firm każdej wielkości, chcących poprawić swoją obecność cyfrową w przystępnej cenie. Landingi posiada imponującą listę klientów, w tym Paypal, Aviva, Credit Agricole i Campus Warszawa.
A co z kasą?
Landingi dopasowuje się do różnych budżetów z różnymi planami cenowymi dla osób prywatnych i agencji, które wyglądają następująco:
Biznesowe pakiety cenowe
- 99 złotych miesięcznie – tani i przyjemny pakiet Core zawiera wszystkie najważniejsze elementy potrzebne do rozpoczęcia pracy nad stroną docelową, w tym 150 szablonów, prosty edytor typu “przeciągnij i upuść” oraz integrację z pocztą elektroniczną.
- 179 złotych miesięcznie – średni poziom pakietu Create ma trochę więcej szału i zawiera wszystkie funkcje z pakietu Core plus 50 szablonów premium, lightboxy i bibliotekę obrazów.
- 249 złotych miesięcznie – Zaawansowany pakiet Automate posiada wszystkie bajery i urozmaicenia. Konieczny w przypadku większych firm, włącznie z tworzeniem doświadczenia konsumenta, testami A/B, harmonogramami i zaawansowanymi integracjami.
Agencyjne pakiety cenowe
- 479 złotych miesięcznie – Pakiet Agency wystarczy na dobry początek, zawiera subkonta, nieobrandowane wiadomości e-mail i wtyczkę do WordPressa, rejestry audytowe, biblioteki obrazów, indywidualne szablony i obsługę VIP.
- 799 złotych miesięcznie – obejmujący wszystkie dodatki i bajery pakiet Agency Pro z własną platformą domenową, własnym logo i API dla kont podrzędnych.
Wszystkie pakiety Landingi są rozliczane rocznie, a dla tych, którzy chcą zapoznać się z platformą, dostępna jest czternastodniowa bezpłatna wersja próbna.
Co jest w środku?
Landingi ma mnóstwo wspaniałych funkcji i stale je wzbogaca.
Od stycznia 2020 roku platforma dodała kilka wspaniałych nowych elementów, takich jak autozapisywanie, opóźnione wysyłanie e-maili i poprawki do stron umieszczonych poza platformą – wszystko to w dodatku do istniejących funkcji, które są następujące:
Kuszące szablony
Landingi szczyci się ponad 200 szablonami do dyspozycji klientów – wszystkie z nich są łatwo edytowalne na potrzeby dostosowania do indywidualnych potrzeb.
Wystarczy przeciągnąć
Prosty w obsłudze edytor typu “przeciągnij i upuść” Landingi daje użytkownikom pełną kontrolę nad zawartością strony docelowej – idealny dla tych, którzy chcą wyróżnić się z tłumu.
Wysoce mobilne
Ze względu na to, że coraz więcej osób korzysta z Internetu w swoich telefonach, funkcja Rebuild Mobile View od Landingi jest prawdopodobnie jedną z ważniejszych dla dzisiejszego biznesu. Ta funkcja umożliwia szybkie przeorganizowanie elementów strony docelowej w celu optymalizacji mobilnej.
Obraz sukcesu
Kontynuując skupianie się na personalizacji, Landingi posiada w swoich bibliotekach ogromną liczbę obrazów – wiele z nich znajduje się we wszystkich pakietach.
Kliknij i połącz
Opcja łatwej duplikacji i publikacji jednym kliknięciem od Landingi to fantastyczna oszczędność czasu dla tych, którzy chcą stworzyć wiele stron i opublikować je szybko i sprawnie.
Wyjście na prowadzenie
Oprogramowanie wiodącej generacji Landingi, podobnie jak CRM, jest genialną funkcją, która pozwala użytkownikom na eksport i analizę potencjalnych klientów oraz ich integrację z istniejącym środowiskiem.
Pierwsza odpowiedź
Nowa funkcja Autoresponder pomaga użytkownikom w zautomatyzowanym odpowiadaniu na wiadomości e-mail przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Idealne dopasowanie
Wiele firm posiada już swoje domeny, a Landingi sprawia, że dodanie ich do konta Landingi jest naprawdę łatwe. Ponadto, Landingi jest kompatybilne z większością przeglądarek, jak również z Facebookiem, HubSpot, SalesForce i Mailchimp, co zapewnia wszechstronność w jednym miejscu.
Analityka
Jak można się spodziewać, Landingi bardzo poważnie podchodzi do swojej analizy, a narzędzia analityczne są w pełni integrowalne z Google Analytics dla dodatkowej wygody. Również w tym przypadku, narzędzia te są bardzo proste w użyciu dla wszystkich tych, którzy nie są specami technicznymi.
Dodatki agencyjne
Jeśli zdecydujesz się na jeden z pakietów Agency, otrzymasz kilka dodatkowych atrakcji w sklepie, wliczając w to:
Subkonta
Ta funkcja pozwala użytkownikom na zarządzanie wieloma klientami z jednego centralnego konta, jak również na duplikowanie i zmianę układu stron. Idealne rozwiązanie dla tych, którzy mają wielu klientów.
Nieobrandowane emaile
Naprawdę ważne dla profesjonalnie wyglądającej komunikacji, pakiety agencyjne zawierają maile bez marki, jak również funkcję White Label, która pozwala użytkownikom na włączenie własnego brandingu do swoich e-maili.
Jak zacząć pracę z Landingi
Mając na uwadze przyjazny dla użytkownika układ, początki z Landingi są naprawdę łatwe – i wyglądają to tak:
- Przejdź na stronę https://landingi.com/.
- Kliknij “Wypróbuj za darmo”.
- Wypełnij standardowe dane, w tym imię i nazwisko, adres e-mail lub zarejestruj się za pomocą swojego konta na Facebooku lub Google.
- Kliknij “Zarejestruj się za darmo”.
- Jeśli już wcześniej rejestrowałeś się do czegokolwiek online, wiesz, jak to zrobić. Otrzymasz prośbę o weryfikację w wiadomości tekstowej, zazwyczaj w ciągu około dziesięciu minut. Następnie musisz wpisać kod przesłany do Ciebie w wiadomości tekstowej w polu weryfikacji konta.
- Wtedy zostaniesz poproszony o poinformowanie Landingi, do czego będziesz używał tej strony (dla siebie, dla klienta itp.)
- Teraz ta ekscytująca część – po zakończeniu procedury rejestracji, już jesteś gotów do pracy i będziesz mógł wybrać swój pierwszy szablon.
Landingi – plusy i minusy
Przedstawiliśmy ci wszystkie wspaniałe cechy platformy Landingi, ale tak naprawdę chcesz wiedzieć, czy jest ona warta twoich ciężko zarobionych pieniędzy, czy też nie. Przyjrzyjmy się zaletom i wadom tej gliwickiej platformy:
Plusy
Świetna w każdej cenie – ceny Landingi są niewiarygodnie konkurencyjne na bardzo dynamicznym rynku, co czyni go przystępnym dla większości budżetów. W szczególności, pakiet podstawowy oferuje fantastyczną wartość dla małych i średnich przedsiębiorstw, które zaledwie ocierają się o tworzenie stron docelowych.
Niesamowicie prosta obsługa – mówiliśmy to już wcześniej – i powiemy to jeszcze raz – Landingi naprawdę jest niesamowicie prosta w obsłudze, nawet dla tych bez jakichkolwiek umiejętności technicznych. Nawigacja jest prosta, a użytkownicy są dosłownie prowadzeni po stronie i kierowani na witryny, których potrzebują.
Wspaniałe funkcje – Landingi oferuje świetny stosunek jakości do ceny w zakresie funkcji, przy czym nawet pakiet podstawowy zawiera wystarczająco dużo dodatków, aby stworzyć naprawdę profesjonalnie wyglądające strony docelowe.
Narzędzia SEO – Wiele z szablonów Landingi jest dedykowanych dla branży i celów, co oznacza, że zyskujesz pomoc w optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek.
Krzywa uczenia się – Poza tym, że Landingi jest ogólnie przyjazne dla użytkownika, oferuje bazę wiedzy i samouczki dla tych, którzy potrzebują dodatkowej pomocy w odnalezieniu się na stronie.
Minusy
Ciężko uzyskać pomoc – Chociaż droższe pakiety Landingi posiadają wsparcie Premium, użytkownicy końcowi mogą się czuć nieco opuszczeni… Landingi twierdzi, że ich wsparcie (w języku polskim i angielskim) jest dostępne od 8:00 do 20:00, ale od momentu zgłoszenia, czas oczekiwania jest dość długi, a dostępne wsparcie jest w najlepszym przypadku sporadyczne.
Szybkość nie jest priorytetem – jednym z najbardziej frustrujących aspektów Landingi jest powolne tempo publikacji. Chociaż nie zawsze tak się zdarza, jest to jednak niewygodne, a nawet całkiem frustrujące, kiedy już stworzysz swoją stronę i chcesz się nią podzielić ze światem.
Branding – Funkcje Unbranded, czyli bez marki, w tym e-maile, są obecnie dostępne tylko w dwóch pakietach agencyjnych, co może być nieco irytujące dla osób szukających superprofesjonalnego wyglądu dla całej swojej cyfrowej działalności.
Czas na decyzję
Daliśmy Ci więc ogląd na Landingi – co to jest, co właściwie robi i ile kosztuje – ale czy to jest dla ciebie właściwe narzędzie?
Odpowiedź na to pytanie brzmi “prawie na pewno”. W naszej sekcji “Minusy” wymieniliśmy kilka przykładów, w których Landingi zadowala nas w nieco mniej niż 100%, ale szczerze mówiąc, są to raczej drobne irytację, niż większe problemy.
W większości przypadków to narzędzie jest naprawdę doskonałe. Nie tylko jest przystępne cenowo, ale także posiada dobry wybór pakietów. Ma wiele wspaniałych funkcji – nawet w przypadku niższych pakietów.
Platforma jest łatwa w użyciu i pozwala na tworzenie naprawdę zgrabnych stron przy niewielkim wysiłku. W naszej opinii Landingi to świetny wybór dla firm każdej wielkości. Chcesz przeczytać kolejną recenzję? Zapraszamy do lektury “Landingi Review – A Blow For Expensive Marketing Pages” autorstwa Miłosza Krasińskiego.
O Autorze
Zachary Hadlee – dziennikarz technologiczny z Londynu, obecnie mieszkający w Maladze. Od 2 lat pisze o tym, jak funkcjonuje Internet – i o tym, jak się zmienia. Od sztucznej inteligencji do UX, zmiany zachodzą dziś w tempie, które może wydawać się zawrotne.