MailChimp – skuteczny e-mail marketing
Reklama Twoich produktów lub usług skierowana do grupy osób korzystających z poczty elektronicznej nazywana jest e-mail marketingiem. E-mail marketing niweluje przerwy, jakie firma miałaby w interakcji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Jego celem jest rozwijanie zaufania, lojalności i świadomości marki wśród ludzi. E-mail marketing jest niezbędny dla biznesu, by zdobywać nowych klientów, zwiększyć konwersję i sprzedaż, a także by poznawać opinie klientów i móc oferować nowe produkty obecnym klientom.
MailChimp jest internetową usługą e-mail marketingu, która ma wiele przydatnych zintegrowanych narzędzi i jest łatwa w użytku. Najlepszą rzeczą jest to, że MailChimp oferuje wysyłanie 12000 bezpłatnych e-maili miesięcznie na co najwyżej 2000 adresów e-mail. Choć bezpłatna opcja nie pozwala uzyskać dostępu do wszystkich funkcji i ikona MailChimp zostaje automatycznie dodana do wiadomości e-mail wysyłanych za pośrednictwem tej strony, to moim zdaniem jest to dopuszczalne, jeśli możemy wysłać miesięcznie aż 12000 wiadomości e-mail zupełnie za darmo!
Ta bezpłatna usługa jest bardzo pomocna dla startupów i małych firm posiadających bardzo skromny budżet.
MailChimp posiada wiele funkcji, które pomogą Ci stworzyć skuteczną kampanię e-mail marketingu. MailChimp udostępnia szczegółowe informacje dotyczące subskrybenta, spersonalizowane i zautomatyzowane e-maile, zaawansowaną analitykę, elastyczność przy projektowaniu. Po zainstalowaniu dedykowanej aplikacji mobilnej można wysyłać wiadomości e-mail w dowolnym miejscu i czasie. MailChimp, razem ze wszystkimi zintegrowanymi funkcjami, jest jedną z najlepszych usług e-mail marketingu, jaką możesz wybrać.
Łączność z mediami społecznościowymi
MailChimp pozwala swoim abonentom łatwo udostępniać kampanie e-mail marketingu w mediach społecznościowych. Za pomocą tej strony możesz również podzielić się wiadomościami e-mail na swoich kontach sieci społecznościowych. Korzystając z MailChimp będziesz mógł zaktualizować Facebooka, Twittera, Tumblr i Delicious o najnowsze informacje na temat Twoich kampanii e-mail marketingu. Dostarcza także informacji o tym, kto tweetował lub polubił Twoją firmę odpowiednio na Twitterze lub Facebooku.
Podgląd wiadomości e-mail
Użytkownicy korzystają z różnych klientów pocztowych, takich jak Gmail, Hotmail, Yahoo i innych. MailChimp zapewnia podgląd wiadomości e-mail na 10 najpopularniejszych klientach pocztowych używanych przez Twoich klientów lub subskrybentów. Podgląd e-mail pomoże Ci także upewnić się, że tworzone wiadomości są poprawnie wyświetlane i sformatowane na dowolnym używanym przez subskrybenta urządzeniu.
Elastyczność projektowania
MailChimp oferuje wybór wielu profesjonalnych szablonów wiadomości e-mail. Pozwala także dodać własny kod HTML i korzystać z indywidualnego projektu wiadomości e-mail. Możesz dodawać obrazy i dostosowywać design do własnych potrzeb. Następnie, aby upewnić się, że e-mail nie wyląduje w folderze ze spamem subskrybentów, MailChimp wysyła go do Delivery Doctor, gdzie sprawdzane są błędy w kodzie HTML i czy filtry antyspamowe nie kwalifikują naszej wiadomości jako spam.
Zaawansowana analityka
MailChimp zbiera informacje dotyczące aktywności subskrybentów, analizuje te dane i daje wizualną reprezentację wyników w różnych formach. Te wykresy przedstawiają szczegółowe informacje na temat interakcji użytkowników z kampaniami e-mail. Pokazuje również na wykresie odnotowane wzrosty poprzez śledzenie kliknięć i koncentracji subskrybentów. Możesz uzyskać te informacje dotyczące określonych okresów czasu. Wskaże Ci to najlepszy czas wysyłania kampanii e-mail dzięki wykresowi Open and Click over Time, który pokaże liczbę abonentów, którzy czytają Twoją wiadomość e-mail wraz z czasem, kiedy to robią. Dzięki temu zdecydujesz, w jakim czasie jest odczytywanych najwięcej e-maili.
Personalizacja i automatyzacja
MailChimp pozwala Ci podzielić swoich odbiorców na segmenty a następnie kierować do nich różne kampanie w różnym czasie. To pozwala na zautomatyzowanie wysyłania poczty e-mail w oparciu o ich aktywność na Twojej stronie. MailChimp pozwala wiedzieć, jakie treści interesują Twoich klientów, a także poznać ich lepiej.
Integracje
MailChimp można łatwo zintegrować z używanymi przez Ciebie usługami internetowymi, łatwo synchronizować dane, importować treści i generować raporty, by wiedzieć, jaki wpływ miały kampanie e-mail na Twój interes. Narzędzie można zintegrować z popularnymi stronami, takimi jak: WordPress, Twitter, Magento, Facebook i Salesforce, które pomogą Ci stworzyć jeszcze lepsze kampanie e-mailowe. Te integracje ułatwiają np. organizacjom non-profit zarządzać darczyńcami, pozwalają śledzić zakupy i zająć się każdym specyficznym problemem, który możesz napotkać w czasie funkcjonowania Twojej firmy.
Autorespondery
Autorespondery to automatyczne kampanie e-mail dostępne tylko dla kont premium. Możesz używać autorespondera do tworzenia spersonalizowanych e-mail powitalnych lub wysyłać za jego pośrednictwem automatyczne wiadomości urodzinowe i zwiększyć zaangażowanie subskrybenta. Autoresponder może też wysłać e-mail do Twoich subskrybentów, gdy spełnią oni konkretne kryteria.
Plusy korzystania z MailChimp
- Ekonomiczny – darmowy do 2000 subskrybentów.
- Elastyczne modele rozliczeniowe i brak opłat miesięcznych.
- Brak umowy i niewymagana karta kredytowa.
- Oferuje ogromne zasoby materiałów edukacyjnych zupełnie za darmo, dzięki czemu można samodzielnie i łatwo tworzyć skuteczne kampanie e-mail.
- Doskonałe i szybkie wsparcia klienta.
- Opcja RSS to E-mail, kiedy tylko dokonasz aktualizacji Twojego bloga, e-mail informujący o tym zostanie wysłany do Twoich subskrybentów.
- Po przekroczeniu 2000 subskrybentów, trzeba niestety zapłacić za korzystanie z tej usługi. Posiadając ich już około 2500 Twój rachunek może oscylować wokół kwoty $30 miesięcznie, a gdy osiągniesz liczbę 5000 subskrybentów, będziesz musiał zapłacić około $50 co miesiąc.
- Autoresponder, który będzie automatycznie odpowiadać na przychodzące maile, jest dostępny dopiero po przejściu na płatną usługę.
- Linki do zabawnych filmów wideo na stronie internetowej mogą odciągnąć cię od Twojej kampanii.
Pełen funkcjonalności @MailChimp to jedna z najlepszych usług e-mail marketingowych – mailchimp.com/ via @MonitoringStron
Minusy korzystania z MailChimp
Pakiety i cennik
MailChimp oferuje zarówno miesięczne jak i roczne pakiety, które są bardzo ekonomiczne i można szacować, że jeśli zainwestujesz średnio $1 na e-mail marketing, to otrzymany zwrot z inwestycji wyniesie około $44,5. Miesięczny koszt będzie opiewał mniej więcej na $75 – $240 lub nawet więcej, w zależności od liczby Twoich subskrybentów. Podczas, gdy roczny pakiet zaczyna się od $900 do nawet $2880, znów w zależności od liczby subskrybentów.
Polecam wypróbować MailChimp, ponieważ jest tani, znacznie łatwiejszy w użyciu od usług konkurencji, a oprócz tego jest bardzo skuteczny. Choć dostępnych jest wiele innych narzędzi e-mail marketingu, to nie wydaję mi się, by jakiekolwiek inne oferowało 12000 darmowych e-maili z ogromnym wachlarzem funkcji niemal porównywalnym do tego z dowolnej z tych płatnych usług.
Moim zdaniem, MailChimp jest najlepszym narzędziem e-mail marketingu. Daj nam znać, co o tym sądzisz w komentarzach.
Jak sprawdzę a na pewno sprawdzę to napisze .
2 listopada, 2014 at 21:36A jak wygląda sprawa z jakością adresów IP.
17 grudnia, 2014 at 10:18Czy wiadomości wysłane z pomocą tego systemu często są klasyfikowane jako SPAM przez systemy pocztowe ?
Operatorzy tego typu serwisów przykładają dużą wagę do do tego, żeby wysyłane za ich pośrednictwem emaile nie były filtrowane. Pracują nad tym na kilku poziomach:
17 grudnia, 2014 at 10:27– systemowym (odpowiednia konfiguracja serwerów pocztowych, prędkość wysyłania itd.)
– aplikacji (nagłówki wysyłanych wiadomości, szablony HTML)
– treści (edukowanie nadawców, jakich słów unikać, jakie zachowywać proporcje między tekstem, grafiką i linkami itp.).
Witam, mam kilka pytań podnośnie darmowej wersji MailChimp
Załóżmy że mamy bazę w której pojawiły się dublujące się adresy mailowe ,
czy program w wersji darmowej wyłapie je sam usunie na etapie wysyłki? Zostaniemy poinformowaniu o dublach czy automatycznie je usunie? Czy też Mailchimp nad tym nie panuje i musimy dostarczyć programowi czystą bazę.
Czy w darmowej wersji możemy do stopki zawrzeć klauzule informującą o możliwości wypisania się z mailingu?
Czy program w darmowej wersji dorzuci takiego maila automatycznie do swojej czarnej listy? Czy też tylko nas o tym pojnformuje i to my musimy pilnować aby kolejny raz nie znalazł się na liście w XML
Czy po zaimportowaniu nowej listy z XML, Mailchimp będzie pamiętał taki adres i zapobiegał wysyłce?
Czy w darmowej wersji analiza zwrotów także jest dostępna?
Dziękuję!
13 maja, 2019 at 16:11Cześć Ewelina.
Mailchimp w wersji darmowej oferuje większość kluczowych funkcji. Głównym ograniczeniem jest wielkość bazy (2000 kontaktów) oraz wysyłek (do 12000 odbiorców w miesiącu).
14 maja, 2019 at 11:46Szczegółowo funkcje poszczególnych pakietów możesz porównać tutaj: https://mailchimp.com/pricing/