MailChimp – skuteczny e-mail marketing

Opublikowany 28 lipca 2014 w Email Marketing. Tagi: , , , , .

Reklama Twoich produktów lub usług skierowana do grupy osób korzystających z poczty elektronicznej nazywana jest e-mail marketingiem. E-mail marketing niweluje przerwy, jakie firma miałaby w interakcji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Jego celem jest rozwijanie zaufania, lojalności i świadomości marki wśród ludzi. E-mail marketing jest niezbędny dla biznesu, by zdobywać nowych klientów, zwiększyć konwersję i sprzedaż, a także by poznawać opinie klientów i móc oferować nowe produkty obecnym klientom.

mailchimp

MailChimp jest internetową usługą e-mail marketingu, która ma wiele przydatnych zintegrowanych narzędzi i jest łatwa w użytku. Najlepszą rzeczą jest to, że MailChimp oferuje wysyłanie 12000 bezpłatnych e-maili miesięcznie na co najwyżej 2000 adresów e-mail. Choć bezpłatna opcja nie pozwala uzyskać dostępu do wszystkich funkcji i ikona MailChimp zostaje automatycznie dodana do wiadomości e-mail wysyłanych za pośrednictwem tej strony, to moim zdaniem jest to dopuszczalne, jeśli możemy wysłać miesięcznie aż 12000 wiadomości e-mail zupełnie za darmo!

Ta bezpłatna usługa jest bardzo pomocna dla startupów i małych firm posiadających bardzo skromny budżet.
MailChimp posiada wiele funkcji, które pomogą Ci stworzyć skuteczną kampanię e-mail marketingu. MailChimp udostępnia szczegółowe informacje dotyczące subskrybenta, spersonalizowane i zautomatyzowane e-maile, zaawansowaną analitykę, elastyczność przy projektowaniu. Po zainstalowaniu dedykowanej aplikacji mobilnej można wysyłać wiadomości e-mail w dowolnym miejscu i czasie. MailChimp, razem ze wszystkimi zintegrowanymi funkcjami, jest jedną z najlepszych usług e-mail marketingu, jaką możesz wybrać.

mailchimp1

Łączność z mediami społecznościowymi

MailChimp pozwala swoim abonentom łatwo udostępniać kampanie e-mail marketingu w mediach społecznościowych. Za pomocą tej strony możesz również podzielić się wiadomościami e-mail na swoich kontach sieci społecznościowych. Korzystając z MailChimp będziesz mógł zaktualizować Facebooka, Twittera, Tumblr i Delicious o najnowsze informacje na temat Twoich kampanii e-mail marketingu. Dostarcza także informacji o tym, kto tweetował lub polubił Twoją firmę odpowiednio na Twitterze lub Facebooku.

Podgląd wiadomości e-mail

Użytkownicy korzystają z różnych klientów pocztowych, takich jak Gmail, Hotmail, Yahoo i innych. MailChimp zapewnia podgląd wiadomości e-mail na 10 najpopularniejszych klientach pocztowych używanych przez Twoich klientów lub subskrybentów. Podgląd e-mail pomoże Ci także upewnić się, że tworzone wiadomości są poprawnie wyświetlane i sformatowane na dowolnym używanym przez subskrybenta urządzeniu.

Elastyczność projektowania

MailChimp oferuje wybór wielu profesjonalnych szablonów wiadomości e-mail. Pozwala także dodać własny kod HTML i korzystać z indywidualnego projektu wiadomości e-mail. Możesz dodawać obrazy i dostosowywać design do własnych potrzeb. Następnie, aby upewnić się, że e-mail nie wyląduje w folderze ze spamem subskrybentów, MailChimp wysyła go do Delivery Doctor, gdzie sprawdzane są błędy w kodzie HTML i czy filtry antyspamowe nie kwalifikują naszej wiadomości jako spam.

mailchimp3

Zaawansowana analityka

MailChimp zbiera informacje dotyczące aktywności subskrybentów, analizuje te dane i daje wizualną reprezentację wyników w różnych formach. Te wykresy przedstawiają szczegółowe informacje na temat interakcji użytkowników z kampaniami e-mail. Pokazuje również na wykresie odnotowane wzrosty poprzez śledzenie kliknięć i koncentracji subskrybentów. Możesz uzyskać te informacje dotyczące określonych okresów czasu. Wskaże Ci to najlepszy czas wysyłania kampanii e-mail dzięki wykresowi Open and Click over Time, który pokaże liczbę abonentów, którzy czytają Twoją wiadomość e-mail wraz z czasem, kiedy to robią. Dzięki temu zdecydujesz, w jakim czasie jest odczytywanych najwięcej e-maili.

mailchimp2

Personalizacja i automatyzacja

MailChimp pozwala Ci podzielić swoich odbiorców na segmenty a następnie kierować do nich różne kampanie w różnym czasie. To pozwala na zautomatyzowanie wysyłania poczty e-mail w oparciu o ich aktywność na Twojej stronie. MailChimp pozwala wiedzieć, jakie treści interesują Twoich klientów, a także poznać ich lepiej.

Integracje

MailChimp można łatwo zintegrować z używanymi przez Ciebie usługami internetowymi, łatwo synchronizować dane, importować treści i generować raporty, by wiedzieć, jaki wpływ miały kampanie e-mail na Twój interes. Narzędzie można zintegrować z popularnymi stronami, takimi jak: WordPress, Twitter, Magento, Facebook i Salesforce, które pomogą Ci stworzyć jeszcze lepsze kampanie e-mailowe. Te integracje ułatwiają np. organizacjom non-profit zarządzać darczyńcami, pozwalają śledzić zakupy i zająć się każdym specyficznym problemem, który możesz napotkać w czasie funkcjonowania Twojej firmy.

Autorespondery

Autorespondery to automatyczne kampanie e-mail dostępne tylko dla kont premium. Możesz używać autorespondera do tworzenia spersonalizowanych e-mail powitalnych lub wysyłać za jego pośrednictwem automatyczne wiadomości urodzinowe i zwiększyć zaangażowanie subskrybenta. Autoresponder może też wysłać e-mail do Twoich subskrybentów, gdy spełnią oni konkretne kryteria.

Plusy korzystania z MailChimp

  • Ekonomiczny – darmowy do 2000 subskrybentów.
  • Elastyczne modele rozliczeniowe i brak opłat miesięcznych.
  • Brak umowy i niewymagana karta kredytowa.
  • Oferuje ogromne zasoby materiałów edukacyjnych zupełnie za darmo, dzięki czemu można samodzielnie i łatwo tworzyć skuteczne kampanie e-mail.
  • Doskonałe i szybkie wsparcia klienta.
  • Opcja RSS to E-mail, kiedy tylko dokonasz aktualizacji Twojego bloga, e-mail informujący o tym zostanie wysłany do Twoich subskrybentów.
  • Minusy korzystania z MailChimp

    • Po przekroczeniu 2000 subskrybentów, trzeba niestety zapłacić za korzystanie z tej usługi. Posiadając ich już około 2500 Twój rachunek może oscylować wokół kwoty $30 miesięcznie, a gdy osiągniesz liczbę 5000 subskrybentów, będziesz musiał zapłacić około $50 co miesiąc.
    • Autoresponder, który będzie automatycznie odpowiadać na przychodzące maile, jest dostępny dopiero po przejściu na płatną usługę.
    • Linki do zabawnych filmów wideo na stronie internetowej mogą odciągnąć cię od Twojej kampanii.
    • Pełen funkcjonalności @MailChimp to jedna z najlepszych usług e-mail marketingowych – mailchimp.com/ via @MonitoringStron

      Tweetnij to

    Pakiety i cennik

    MailChimp oferuje zarówno miesięczne jak i roczne pakiety, które są bardzo ekonomiczne i można szacować, że jeśli zainwestujesz średnio $1 na e-mail marketing, to otrzymany zwrot z inwestycji wyniesie około $44,5. Miesięczny koszt będzie opiewał mniej więcej na $75 – $240 lub nawet więcej, w zależności od liczby Twoich subskrybentów. Podczas, gdy roczny pakiet zaczyna się od $900 do nawet $2880, znów w zależności od liczby subskrybentów.

    Polecam wypróbować MailChimp, ponieważ jest tani, znacznie łatwiejszy w użyciu od usług konkurencji, a oprócz tego jest bardzo skuteczny. Choć dostępnych jest wiele innych narzędzi e-mail marketingu, to nie wydaję mi się, by jakiekolwiek inne oferowało 12000 darmowych e-maili z ogromnym wachlarzem funkcji niemal porównywalnym do tego z dowolnej z tych płatnych usług.

    Moim zdaniem, MailChimp jest najlepszym narzędziem e-mail marketingu. Daj nam znać, co o tym sądzisz w komentarzach.

5 komentarzy:

  1. Izabela:

    Jak sprawdzę a na pewno sprawdzę to napisze .

  2. Kamil Samselski:

    A jak wygląda sprawa z jakością adresów IP.
    Czy wiadomości wysłane z pomocą tego systemu często są klasyfikowane jako SPAM przez systemy pocztowe ?

  3. Superbohater:

    Operatorzy tego typu serwisów przykładają dużą wagę do do tego, żeby wysyłane za ich pośrednictwem emaile nie były filtrowane. Pracują nad tym na kilku poziomach:
    – systemowym (odpowiednia konfiguracja serwerów pocztowych, prędkość wysyłania itd.)
    – aplikacji (nagłówki wysyłanych wiadomości, szablony HTML)
    – treści (edukowanie nadawców, jakich słów unikać, jakie zachowywać proporcje między tekstem, grafiką i linkami itp.).

  4. Ewelina:

    Witam, mam kilka pytań podnośnie darmowej wersji MailChimp

    Załóżmy że mamy bazę w której pojawiły się dublujące się adresy mailowe ,
    czy program w wersji darmowej wyłapie je sam usunie na etapie wysyłki? Zostaniemy poinformowaniu o dublach czy automatycznie je usunie? Czy też Mailchimp nad tym nie panuje i musimy dostarczyć programowi czystą bazę.
    Czy w darmowej wersji możemy do stopki zawrzeć klauzule informującą o możliwości wypisania się z mailingu?
    Czy program w darmowej wersji dorzuci takiego maila automatycznie do swojej czarnej listy? Czy też tylko nas o tym pojnformuje i to my musimy pilnować aby kolejny raz nie znalazł się na liście w XML
    Czy po zaimportowaniu nowej listy z XML, Mailchimp będzie pamiętał taki adres i zapobiegał wysyłce?
    Czy w darmowej wersji analiza zwrotów także jest dostępna?

    Dziękuję!

  5. Superbohater:

    Cześć Ewelina.

    Mailchimp w wersji darmowej oferuje większość kluczowych funkcji. Głównym ograniczeniem jest wielkość bazy (2000 kontaktów) oraz wysyłek (do 12000 odbiorców w miesiącu).
    Szczegółowo funkcje poszczególnych pakietów możesz porównać tutaj: https://mailchimp.com/pricing/

  • Obserwuj nas

  • Przeglądaj Kategorie



  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej o monitorowaniu stron
  • Superbohaterski monitoring dostępności i funkcjonowania serwisów internetowych.
    Super Monitoring
    lub dowiedz się więcej
    o monitorowaniu stron