10 narzędzi do monitorowania cen w ecommerce
Jeśli chodzi o sprzedaż online, można powiedzieć, że dynamicznie zmieniające się ceny stały się już normą. Metoda dynamicznie zmieniających się cen jest nie tylko skuteczna i przyciąga uwagę klientów, ale ponadto zwiększa przychody sprzedawców online. Wymaga ona obracania dużą ilością danych, takich jak ceny konkurencji, informacje o produktach i klientach, a także stosunek popytu do podaży.
To właśnie z tego powodu sprzedawcy online korzystają z narzędzi do monitoringu cen. Pozwala im to śledzić ceny konkurencji i uzyskać lepszy wgląd w sytuację na rynku, by następnie ustalać odpowiednie ceny.
W tym poście omówimy 10 najlepszych narzędzi do monitoringu cen, używanych przez większość wielkich firm ecommerce.
1. Price2Spy
Price2Spy to narzędzie online do monitoringu cen, porównujące ceny rynkowe i dostosowujące cenę naszego produktu do zasad i strategi biznesowych naszej firmy. Tego narzędzia do monitoringu cen używają zarówno wielkie, jak i małe marki, dystrybutorzy, czy producenci działający w wielu różnych sektorach na całym świecie. Jest ono zaprojektowane tak, aby wspierać sprzedawców online w monitoringu cen online, analizie danych dot. cen, a także regulowaniu cen produktów zapewniając tym samym dochody.
Price2Spy szybko wskazuje korzystne warunki cenowe i podpowiada, które z cen możemy zredukować, przy jednoczesnym zachowaniu satysfakcjonujących nas zysków. Oprogramowanie oferuje integrację API z firmowym systemem ERP (ang. Enterprise Resource Planning) i umożliwia automatyczną wycenę w oparciu o stawki konkurencji. Zbiera i analizuje dane, aby następnie dokonać automatycznej zmiany naszych własnych cen. Co więcej, jest także w stanie monitorować strony internetowe konkurencji, przy równoczesnej ochronie naszych własnych danych przed aplikacjami monitorującymi ceny, używanymi przez konkurencję.
Price2Spy wyświetla ceny nawet tych konkurentów, którzy zastosowali technologie uniemożliwiające monitoring ich cen. Narzędzie to jest kompatybilne z takimi platformami ecommerce jak BigCommerce, Magento, Shopify i inne. Ułatwia sprzedawcom online integrację oprogramowania z platformą, dzięki czemu aktualizacje cen odbywają się na bieżąco, a my pozostajemy o krok przed konkurencją.
2. Minderest
Minderest to rozwiązanie do optymalizacji cen działające na bazie chmury, które pozwala sprzedawcom i producentom doskonalić swoje stawki za pomocą kanałów offline i online. Narzędzie to skanuje serwisy online, takie jak Google Shopping, eBay, czy Amazon, porównując tamtejsze cenniki.
Minderest sporządza także szczegółowe raporty cen konkurencji, jak również dokonuje eksportu danych i integracji ERP. Przechowuje też dane i stosuje algorytmy ustalające ceny za pomocą sztucznej inteligencji. Minderest wysyła powiadomienie za każdym razem, kiedy nasz konkurent dodaje nowy produkt, zmienia cenę lub opis produktu, dzięki czemu pozostajemy na bieżąco z aktualną sytuacją na rynku.
Użytkownicy mają możliwość integracji API ze swoim ERP, w celu sformułowania strategi cenowej odpowiedniej, by konkurować z wielkimi sprzedawcami online. Takie rozwiązanie do regulacji cen działa na bazie chmury i wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji do ustalania cen według określonych wcześniej założeń.
Minderest oferuje 10 wartości zmiennych, które mogą być edytowane tak, aby określić margines zysku, do którego narzędzie będzie automatycznie dążyć. Oprogramowanie optymalizuje ceny, aby dostosować je do cen konkurencji.
3. PriceManager
Narzędzie PriceManager jest zaprojektowane tak, aby wspierać producentów, sprzedawców i innych zainteresowanych w śledzeniu cen konkurencji. Analiza konkurencyjności, jaką oferuje PriceManager to wydajny sposób na zwiększenie sprzedaży i maksymalizację zysków. Usługa monitoringu cen działająca na bazie chmury wykorzystuje technologię robotów indeksujących do zbierania danych o cenach i produktach konkurencji z ich stron internetowych, a następnie przechowuje je na scentralizowanych serwerach, co umożliwia szybkie przetwarzanie ich i łatwy dostęp.
PriceManager może skanować całą stronę internetową naszego konkurenta, konkretną kategorię produktów lub markę, a także zbierać dane takie jak cena, ale i wiele innych. To narzędzie online do monitoringu cen śledzi serwisy zakupowe, porównywarki cen i prywatne portale ecommerce w celu zbierania danych i tworzenia analizy konkurencyjności.
Opracowany w 2009 PriceManager jest najstarszym narzędziem do monitoringu cen, wykorzystującym nowoczesną technologię w celu zwiększenia wydajności i osiągania szybkich wyników przy jednoczesnym bezpieczeństwie. Oprogramowanie wyposażone jest w łatwy w obsłudze interfejs, umożliwiający monitorowanie cen tysięcy produktów online za pomocą jedynie jednego kliknięcia. Zapewnia szczegółowe raporty dotyczące różnic cenowych i trendów panujących na rynku, przy jednoczesnym wprowadzeniu skutecznej strategii marketingowej.
PriceManager jest kompatybilny z Secret Shopper Data, Google Analytics i naszym systemem ERP, co zapewnia pełny obraz sytuacji rynkowej i zmieniających się trendów.
4. Skuuudle
Skuuudle to kompleksowe rozwiązanie do przeprowadzania analizy konkurencyjności, oferujące analizę cen i produktów na potrzeby dużych i małych przedsiębiorstw. Oprogramowanie do monitoringu cen działające na bazie chmury wspiera marki, dystrybutorów i sprzedawców za pomocą przeprowadzanej analizy, zwiększając ich udział i optymalizując zyski.
Zaawansowany silnik do zbierania danych, w jaki wyposażone jest Skuuudle, w ustalonych odstępach czasowych pobiera dane z dowolnego źródła, aby każdorazowo dostarczyć użytkownikom szczegółową i bieżącą analizę konkurencyjności. Funkcja dopasowywania produktu, w jaką wyposażone jest Skuuudle, może automatycznie powiązać konkurencyjne produkty z wielu różnych źródeł, zapewniając dokładne rozeznanie w sytuacji na rynku.
Platforma dysponuje zespołem ds. jakości, wspieranym za pomocą technologii sztucznej inteligencji, dzięki czemu żadne z zebranych danych nie są bez znaczenia, a żadne ceny nie są zapisywane błędnie wskutek niewłaściwego dopasowania produktów lub niewłaściwych danych. Panel kontrolny Skuuudle jest prosty w obsłudze i czytelny, co znacznie ułatwia wyłuskiwanie długoterminowych trendów na rynku, produktów o zawyżonych cenach czy okazji, by podnieść cenę.
Ponieważ Skuuudle działa na bazie chmury nie wymaga ono żmudnej instalacji, a do portalu można się zalogować poprzez tablet, smartfona lub komputer. Skuuudle zapewnia także pierwszorzędną obsługę klienta, włączając w to spersonalizowane wsparcie techniczne i fachową poradę.
5. PriceRest
PriceRest to narzędzie online do monitoringu i dostosowywania cen. Wykorzystywane jest przez firmy na całym świecie. To rozwiązanie oparte jest na stronie internetowej i wykorzystuje inteligentne algorytmy w celu natychmiastowego pozyskania cen konkurencji, zmiany cen i dostarczania wskazówek dotyczących konkurencji. To narzędzie do monitoringu cen dysponuje swoją własną infrastrukturą, zdolną przejrzeć 10 milionów stron dziennie.
PriceRest oferuje innowacyjny panel kontrolny, prezentujący wszelkie zebrane dane w czytelnym formacie. Narzędzie zapewnia raporty i powiadomienia mailowe, abyśmy mogli być na bieżąco ze zmieniającymi się cenami. PriceRest pozwala analizować ceny konkurencji i opracowywać inteligentne strategie cenowe, celem zwiększenia sprzedaży i zysków.
PriceRest to najbardziej opłacalne narzędzie do monitoringu cen, dzięki któremu zyskujemy wielką moc, jaką jest rozeznanie w strategiach wyceny online, stosowanych przez naszą konkurencję. Pomaga budować silną strategię biznesową swojej działalności online.
6. Pricefy
Pricefy to narzędzie do codziennej analizy konkurencyjności, które może być wykorzystywane przez sprzedawców online w celu monitoringu cen konkurencji na dowolnym serwisie zakupowym, w dowolnym kraju lub walucie. Pricefy ułatwia monitoring cen, a jedyne czego potrzebujemy to adres URL strony lub nazwę użytkownika serwisu zakupowego. To narzędzie do monitoringu cen informuje, jak bardzo konkurencyjne są ceny naszych produktów. Pomaga dowiedzieć się, czy nasze ceny są niskie i pomaga odpowiednio je dostosować, aby zwiększyć sprzedaż i zyski.
Pricefy pomaga dowiedzieć się, jaki jest najlepiej sprzedający się produkt z danej kategorii, a także od jak dawna jest on popularny. Oprogramowanie zapewnia wszystkie cenne informacje na temat okazji istniejących na rynku i popularnych produktów, a także pozwala firmie rozwijać się i podbijać nowe rynki. Pozwala także dowiedzieć się, w jakich krajach popyt na nasze towary jest największy i jaki jest poziom konkurencji na rynku zagranicznym.
Dzięki ważnym i aktualizowanym na bieżąco danym na temat rynku i konkurencji mamy możliwość poszerzać o inne kraje, bez konieczności ponoszenia dużego ryzyka. Oprogramowanie optymalizuje nasze ceny, aby dostosować je do cen konkurencji. Kiedy moduł Pricefy będzie już zainstalowany, automatycznie pojawi się panel Pricefy, a wszystkie informacje o produkcie i cenach zostaną zaktualizowane. Wszystkie informacje o cenach, trendach na rynku i dokonanych aktualizacjach cen, są wyświetlone w jednym, czytelnym oknie — w panelu Pricefy.
7. PriceGrid
PriceGrid to narzędzie do monitoringu cen i analizy konkurencyjności, pomagające firmom przewidywać, analizować i odpowiednio reagować na zmiany zachodzące w cenach na rynku. Platforma wysyła użytkownikom powiadomienia za każdym razem, kiedy konkurent wprowadzi zmiany w swoim cenniku. Pomaga także sprzedawcom online redukować zbędne koszta.
PriceGrid nie wymaga instalowania żadnego oprogramowania, możemy więc od razu przejść do dzieła i zacząć zabawę z oprogramowaniem do analizy konkurencyjności. Większość zadań jest zautomatyzowana, nie musimy więc poświęcać godzin na żmudnym sprawdzaniu cen konkurencji.
PriceGrid to program do analizy konkurencyjności, który analizuje schemat cen i dokonuje zmian natychmiastowo, bez konieczności ludzkiej ingerencji. Narzędzie dysponuje najbardziej złożonymi systemami i serwerami, aby dopasować naszą strategię cenową i zapewnić silną pozycję naszej firmy na rynku.
8. Dealavo
Dealavo to platforma do monitoringu ecommerce, gwarantująca niezrównaną widoczność produktów online. Oprogramowanie pozwala śledzić dostępność i ceny produktów w celu lepszego dopasowania naszych własnych cen. Dealavo oferuje również porady, dzięki którym sprzedawcy online są w stanie szybciej podejmować lepsze decyzje odnośnie cen online, dystrybucji i promocji. Platforma umożliwia markom śledzenie zmian strategii cenowych i namierzanie przypadków naruszeń MSRP/MAP przez serwisy zakupowe i e-sklepy. Pozwala to markom namierzać przypadki naruszenia warunków dotyczących cen i natychmiastowo im przeciwdziałać.
Moduły Price Wars, dostępne w Dealavo, pozwalają dowiedzieć się, który partner handlowy podjął wojnę cenową i które kanały się dołączyły. Platforma do monitoringu ecommerce może być użyteczna przy wskazywaniu niestabilnych partnerów, a także pomaga opracować właściwą strategię dystrybucji na przyszłość. Dealavo pozwala również obserwować wydajność modyfikowalnych kategorii produktów w sklepach e-commerce. Ten moduł jest użyteczny dla osób na stanowiskach kierowniczych, kiedy muszą oni zapoznać się ze sprzedażą innych e-sklepów, by zrozumieć wydajność brandu na rynku.
Platforma zapewnia także szczegółowe raporty dotyczące problemów z cenami, a także wcześniejsze dane dot. zmian w trendach na przestrzeni czasu. Dealavo pomaga porównać dane KPI (ang. key performance indicator) i ze sprzedaży, a także zdobyć wiedzę potrzebną, by móc w przyszłości planować efektywniejsze promocje.
9. Boardfy
Boardfy to narzędzie do monitoringu i optymalizacji cen, przeznaczone dla sprzedawców online i marek. Platforma zapewnia integrację platform ecommerce i zautomatyzowany system ustalania cen, dzięki którym marki mogą skuteczniej pozyskiwać klientów, a tym samym zwiększać swoją sprzedaż. Boardfy oferuje kilka użytecznych narzędzi, takich jak wykrywanie naruszeń MSRP, powiadomienia o braku towarów, monitoring konkurencji, spersonalizowane alarmy, a także zarządzanie katalogiem online.
Narzędzia zapewnione przez Boardfy są w stanie wyśledzić konkurencję, a także zoptymalizować sprzedaż. Za pomocą narzędzia do wykrywania konkurencji użytkownik ma możliwość analizy nieskończonej liczby konkurentów pod kątem wyszukiwania produktów podobnych do naszych, a także obliczania różnicy cen. Mamy możliwość aktualizowania informacji w naszym katalogu produktów poprzez tworzenie kategorii produktów i prowadzenie rejestru wahań cenowych. Platforma pozwala również samodzielnie ustawiać powiadomienia na wypadek sytuacji, gdy konkurent dopasuje się do naszej ceny lub ją przebije. Funkcja integracji kosztów dostarcza informacji na temat cen, które mogą zostać podniesione lub obniżone, aby zwiększyć sprzedaż. Jeśli któryś z naszych produktów nie generuje wystarczającego zysku, mamy możliwość zmienić cenę produktu na wszystkich platformach, za pomocą jedynie kilku kliknięć.
10. Skulogy
Skulogy to platforma do monitoringu cen i towarów, zaprojektowana, by odwiedzać strony naszej konkurencji kilka razy dziennie i zbierać dane na temat ich cen. Skulogy zapewnia rzetelne informacje na temat asortymentu i cen konkurencji. Na stronie internetowej można zastosować API, interfejs do aktualizacji cen, który optymalizuje ceny produktów na podstawie naszej własnej strategii cenowej Platforma Skulogy oblicza sprzedaż naszych konkurentów i zapewnia dokładne informacje, dotyczące trendów sprzedażowych każdej kategorii produktu.
Do monitoringu cen, platforma wykorzystuje najbardziej zaufane i zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego. Pozwala wybrać konkretne produkty i odpowiednią cenę produktu na stronie internetowej naszego konkurenta. Oprogramowanie weryfikuje zebrane dane o produktach i cenach konkurencji za pomocą serii zrzutów ekranu. Skulogy może również monitorować konkurencję zagraniczną. Narzędzie jest w stanie automatycznie przeliczać walutę podaną na stronie i podawać nam ceny już po przeliczeniu. Skulogy działa skutecznie ze wszystkimi walutami z całego świata. Umożliwia też wybranie komunikatu i częstotliwości powiadomień za pomocą wiadomości SMS.
Podsumowując
Rynek ecommerce nie znosi czekania. Odpowiednia strategia cenowa i właściwa ocena sytuacji na rynku to klucz do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży online. Narzędzia do monitoringu cen, takie jak te wymienione powyżej, pomagają lepiej zrozumieć działanie naszej firmy i umożliwiają optymalizację strategii cenowej ecommerce w celu maksymalizacji sprzedaży poprzez promocje i rabaty stosowane w najbardziej odpowiednich momentach.
My korzystamy z liveprice.pl i monitorujemy ceny na Ceneo. Bardzo przydatne narzędzie.
17 listopada, 2020 at 12:30