MOZ – najlepsze narzędzie SEO
Promowanie firmy poprzez blogi, podcasty, wideo, biuletyny, SEO, e-książki i social media to tak zwany inbound marketing. Ostatecznym celem inbound marketingu jest wypracowanie długofalowej relacji klienta z marką. Ten rodzaj marketingu jest niezwykle korzystny, ponieważ zaskarbia nam dużo uwagi ze strony klientów i sprawia, że łatwo im znaleźć naszą firmę. Pozwala to znaleźć nowych klientów poprzez ciekawe treści umieszczane przez Ciebie na Twoich kontach w mediach społecznościowych, na blogach, w newsletterach i w innych miejscach.
Analityka marketingowa jest odmienną koncepcją, równie istotną dla twojego biznesu lub spółki. Zawiera w sobie wszystkie technologie i procesy oraz pozwala ci na ocenę skuteczności Twoich kampanii i inicjatyw marketingowych.
Moz (Moz.zom) jest jedną z najbardziej popularnych usług oferujących narzędzia inbound marketingu i analityki marketingowej. Firma ma siedzibę w Seattle (USA) i została założona przez Randa Fishkina i Gillian Muessig w 2004 roku. Pierwotnie nazywała się SEOmoz i zajmowała się głównie SEO, a w 2013 roku rozszerzyła swoją działalność o analitykę, social branding i budowanie linków. Stało się to możliwe dzięki przejęciu firmy GetListed, z siedzibą w Portland, która pomagała lokalnym przedsiębiorstwom uzyskać dobre wyniki w wyszukiwarkach.
Moz.com daje wgląd do mediów społecznościowych, wyszukiwarek i efektywności odwołań do naszej strony. A dzięki kontu premium na Moz pomoże także poznać nasz ranking w wyszukiwarkach i podjąć niezbędne kroki w celu jego zwiększenia. Narzędzia te pomogą Ci dowiedzieć się, jakie zmiany musisz wprowadzić na swojej stronie internetowej, na jakich słowach kluczowych koncentrować publikowane przez siebie treści, jak zoptymalizować witrynę i budować odsyłacze do swojej strony.
Analityka Moz
Analityka Moz jest narzędziem do analityki marketingowej, które pobiera wszystkie dane inbound marketingu i prezentuje je w postaci użytecznych, dostosowanych do Twoich wymagań, raportów i wykresów, które pomogą Ci efektywnie poprawić Twoje działania i nadać kierunek wprowadzanym zmianom, by zwiększyć oglądalność Twojej strony lub bloga. Oprócz tego pokazuje Ci, jaki wpływ na Twój ranking w wyszukiwarkach ma Twoja obecność na portalach społecznościowych.
Analityka Moz wskazuje Ci również, jakie publikowane przez Ciebie treści są najczęściej udostępniane w Internecie i które z nich dają najwięcej odwiedzin na Twojej stronie. Natomiast porównanie z konkurencją może być jednym z kluczowych czynników Twojego sukcesu, bo jeśli dowiesz się, skąd Twoi konkurenci pozyskują odwiedzających, to tym samym zyskasz wiedzę na czym się skupić, by ich wyprzedzić.
Moz Local
Dzięki Moz Local możesz być na bieżąco z wiedzą, w jaki sposób Twoja strona jest notowana w różnych wyszukiwarkach, takich jak Google, Bing i w innych lokalnych wyszukiwarkach. To pomaga w poprawie Twoich rankingów i może znacząco zwiększyć Twoje zyski.
Followeronk
Followeronk daje głęboki wgląd w Twoje konta na Twitterze i pozwala dowiedzieć się, kto Cię obserwuje, podaje lokalizacje obserwujących oraz czas, w którym odwiedzają Twoje profile. Dzięki temu wiesz, w jakim czasie należy publikować tweety, aby przyciągnąć jeszcze więcej osób. Korzystając z Followeronk można szukać nowych wpływów w Twojej niszy i można porównywać dane z mediów społecznościowych, dzięki czemu można podjąć niezbędne działania, by pokonać konkurencję w biznesie.
Open Site Explorer
Narzędzie porównuje odwołania do Twojej strony z Twoimi konkurentami dla celowego i inteligentnego budowania linków. Identyfikuje popularne strony, pobiera dane dotyczące aktywności społecznościowej i analizuje teksty odwołań do Twojej strony. Narzędzie to wykorzystywane jest głównie do badań i wykonywania analityki linków.
MozBar i MozCast
MozBar to pasek narzędzi SEO, których można użyć, aby wyświetlić statystyki linków, daje dostęp do wszystkich narzędzi SEO, które chcesz mieć w jednym miejscu, w czasie, gdy przeglądasz Internet. Pozwoli Ci także analizować stronę i daje wyniki wyszukiwania dla wpisanych zapytań.
MozCast z drugiej strony pozwala na śledzenie zmian i wahań w rankingu Google w ciągu dnia.
Narzędzia premium
Oprócz podstawowych darmowych narzędzi istnieją dodatkowe funkcje, które są dostępne na Moz jedynie dla subskrybentów pakietu Pro.
Fresh Web Explorer
To narzędzie służy do analizy wzmianek na temat Twojej firmy oraz działalności konkurencji w Internecie. Określa również najnowsze trendy w publikowanych w Internecie treściach z Twojej niszy. Używa do tego indeksu Freshscape, który zawiera w sobie dodatkowo badanie kanałów RSS i adresów URL.
Wiedza, kto co mówi o Twojej stronie, bardzo pomaga w pozyskiwaniu klientów i odwiedzających, ponieważ można dokonywać zmian na bieżąco dostosowując się do sytuacji.
Śledzenie rankingów
To narzędzie informuje Cię o rankingach Twojej strony internetowej, a także o rankingach słów kluczowych i zapisuje je w taki sposób, że możesz je łatwo porównać z poprzednimi i aktualnymi rankingami.
On Page Grader
Opcja ta daje wgląd w wykorzystywanie słów kluczowych na Twojej stronie. Pomaga w uzyskaniu wyższej rangi poprzez odpowiednio ukierunkowaną optymalizację treści pod konkretne wyszukiwane frazy.
Trudność słów kluczowych i analityka SERP
Jest to narzędzie, które określa, jak trudne może być zwiększenie Twojego rankingu w wyszukiwarkach na podstawie konkretnych słów kluczowych w stosunku do tych użytych na 10 stronach konkurencji.
Test indeksowania
Testy indeksowania polegają na uruchomieniu robota o nazwie RogerBot na dowolnym URL i wykryciu kodów statusu HTTP, typu treści, metadanych i innych problemów, które mogą utrudniać indeksowanie twojej strony przez boty wyszukiwarek. Generowane sprawozdania są wysyłane na zarejestrowany adres e-mail.
MOZ to doskonałe rozwiązanie dla inbound marketingu i analityki marketingowej. @moz moz.com/ via @MonitoringStron
Whiteboard Fridays i społeczność
Whiteboard Fridays to świetne filmy wideo tworzone przez zespół Moz, które ilustrują pojęcia związane z SEO na tablicach i ukazują się w każdy piątek.
Społeczność Moz zawiera seminaria, sesje pytań i odpowiedzi oraz eventy, które są organizowane przez zespół Moz w celu radzenia sobie z problemami, które zazwyczaj napotyka się podczas wykonywania SEO i optymalizacji stron internetowych.
Cennik
Subskrypcja Moz Pro kosztuje około 99 dolarów miesięcznie i oferuje podstawowe narzędzia oraz narzędzia premium. Pakiet ten zawiera wszystkie narzędzia wymienione powyżej.
Moz.com oferuje także 30-dniowy okres próbny, który niestety nie zawiera narzędzi premium, wymienionych powyżej.
Moz Local jest dostępny w innym pakiecie, który kosztuje 49 dolarów rocznie dla jednej lokacji.
Jeśli chcesz mieć doskonałą konwersję i wyższe pozycje na liście wyszukań Google i innych wyszukiwarek, polecam wypróbować Moz.com, gdyż jest to jedno z najciekawszych rozwiązań dostępnych w Internecie, które dodatkowo jest wycenione adekwatnie do oferowanych możliwości i dzięki któremu można z pewnością uzyskać pożądane rezultaty w krótkim czasie.