12 najlepszych czatów na Twoją stronę w miejsce wycofanego widżetu Facebooka
Jeśli jesteś jednym z właścicieli stron internetowych lub prowadzisz biznes, który wykorzystuje na swojej stronie widżet czatu na żywo Facebooka, ten post jest dla Ciebie więcej niż krytyczny. Facebook już wkrótce (9 maja 2024) zakończy działanie swojego czatu na żywo – osadzonego widżetu, który pozwala używać go jako wtyczkę czatu na Twojej stronie.
Obecnie niezliczona liczba użytkowników wykorzystuje czat na żywo Facebooka na swoich stronach. Wszyscy ci ludzie muszą znaleźć alternatywę dla swojego obecnego wtyczki, gdy Facebook przestanie oferować swój czat na żywo. Dobrą wiadomością jest, że istnieją wspaniałe alternatywy. Więc, nie martw się!
Ta wielka wiadomość dotycząca decyzji Facebooka zapoczątkowała pomysł tego posta w naszych umysłach. Postanowiliśmy sporządzić listę dwunastu kompleksowych widżetów czatu na żywo, które mogą zastąpić narzędzie Facebooka. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o nich.
Co to jest czat na żywo i jak działa?
Widżet czatu na żywo to online maszyna do odpowiedzi na stronie internetowej, pojawiająca się jako okno czatu na stronie. Pozwala użytkownikom i odwiedzającym zadawać pytania podczas ich procesu zakupowego. Będąc narzędziem interaktywnym w czasie rzeczywistym, czat na żywo umożliwia szukanie pomocy dla klientów, bez używania e-maili lub rozmów telefonicznych.
Gdy użytkownik zaczyna rozmowę z narzędziem, jego wiadomość jest przekazywana do agenta monitorującego. Mogą oni szybko odpowiedzieć za pomocą predefiniowanych odpowiedzi, angażując się w rozmowę z użytkownikiem. Te widżety zazwyczaj obejmują załączniki plików, wskaźniki pisania i inne funkcje, zapewniając efektywną komunikację.
Za kulisami widżety czatu na żywo często działają za pośrednictwem określonego oprogramowania, które śledzi historie rozmów, kontroluje przychodzące wiadomości i kieruje je do dostępnych agentów. Co więcej, agenci mogą obsługiwać kilka czatów naraz, ale do tego celu dołączone są szczególne narzędzia. Te narzędzia ułatwiają odpowiadanie poprzez priorytetyzację zapytań na podstawie pilności.
Dlaczego potrzebujesz czatu na żywo na swojej stronie
Widżety czatu na żywo są obecnie znane jako nieodłączne składniki każdej strony internetowej. Przychodzą z różnorodnymi korzyściami, które sprawiają, że właściciele stron nie wybierają innej drogi niż zatrudnienie jednego z nich. Oto kilka integralnych powodów, dla których potrzebujesz ich:
- Wsparcie klienta w czasie rzeczywistym: Czekanie na odpowiedzi lub ciągłe sprawdzanie skrzynki odbiorczej e-maila może być irytujące. Jednak czat na żywo umożliwia uzyskanie wsparcia bezpośrednio w ciągu sekundy, kiedykolwiek i gdziekolwiek.
- Zwiększona satysfakcja klientów: Te widżety maksymalizują przyjemne chwile klientów, dostarczając natychmiastowe i spersonalizowane odpowiedzi.
- Wygoda dla użytkowników: Klienci najczęściej używają tego rodzaju komunikacji, co przynosi im korzyści bez konieczności dzwonienia przez telefon czy opuszczania strony.
- Zmniejszone koszty wsparcia: Czat na żywo pozwala agentom odpowiadać na szeroki zakres pytań jednocześnie. Nie muszą już zatrudniać niezliczonej liczby personelu do tej sprawy.
- Poprawione wskaźniki konwersji: Te narzędzia pomagają również ocenić zainteresowania i problemy klientów. W konsekwencji prowadzi to do zwiększenia sprzedaży i wskaźników konwersji.
- Cenne wglądy w potrzeby klientów: Używanie czatu na żywo prowadzi do lepszego poznania preferencji klientów i odpowiednich odpowiedzi na częste pytania. Zapewnia cenne wglądy i poprawia użyteczność strony internetowej.
- Konkurencyjna przewaga: Dostarczanie systemu czatu na żywo przynosi korzyści na rynku w porównaniu z konkurentami, którzy używają tylko e-maili, rozmów telefonicznych lub SMS-ów do wsparcia.
- Dostępność 24/7: Czat na żywo może pomóc odpowiedzieć tym, którzy szukają usługi poza standardowymi godzinami pracy, jak również w godzinach pracy, niezależnie od strefy czasowej, w której się znajdują.
- Proaktywne zaangażowanie: Te narzędzia inicjują rozmowy na podstawie zainteresowań i wzorców przeglądania odwiedzających Twoją stronę. Pozwalają Ci zachęcać i pomagać użytkownikom w ich procesie zakupowym. Ponadto, pomagają wspierać użytkowników w przypadku jakichkolwiek przeszkód, z którymi mogą się zmierzyć.
Co się dzieje z wtyczką czatu na Facebooku?
Facebook ogłosił, że zakończy działanie swojej wtyczki czatu 9 maja 2024 roku. Jest to ogromna wiadomość dla właścicieli stron internetowych i firm, które używają narzędzia Facebooka do swojego wsparcia klienta i komunikacji.
Wtyczka ma nie działać dla użytkowników w trybie gościa. Innymi słowy, użytkownicy będą musieli zalogować się do Messengera lub Facebooka, aby uzyskać dostęp do wtyczki czatu. Ta zmiana podkreśla, jak krytyczne jest dla firm przejście na nowe alternatywy bez przerywania wsparcia klienta.
Ryzykowna zależność od zewnętrznego widżetu czatu na żywo powinna była być alarmującą kwestią dla każdego właściciela strony internetowej nawet przed nowym ogłoszeniem od Facebooka. Jednak to nie jest koniec świata, ponieważ istnieje wiele wspaniałych alternatyw, aby zastąpić Twój widżet czatu na żywo na Facebooku.
Najlepsze alternatywy dla wtyczki czatu na żywo na Facebooku
Teraz, gdy wiemy o nowej zmianie w czacie na żywo na Facebooku i rozumiemy korzyści płynące z zatrudniania widżetów czatu na żywo na naszych stronach, czas dowiedzieć się więcej o najlepszych alternatywach dla narzędzia Facebooka.
Widżet czatu na żywo | Darmowy plan | Cena początkowa |
---|---|---|
Zendesk | Nie | $19/użytkownik/miesiąc |
Tawk | Tak | 100% darmowy |
Intercom | Nie | $39/miejsce/miesiąc |
LiveChat | Nie | $52/miesiąc |
Olark | Nie | $29/miesiąc |
Kayako | Nie | Nieokreślona |
Tidio | Tak | $29/miesiąc |
Crisp | Tak | $25/miesiąc/przestrzeń pracy |
Drift | Nie | $2,500/miesiąc |
LiveAgent | Nie | $9/agent/miesiąc |
Smartsupp | Tak | $19.5/miesiąc |
Rocket | Tak | $4/użytkownik/miesiąc |
1. Zendesk
Zendesk to profesjonalny widżet czatu na żywo. Umożliwia komunikację z klientami i odpowiadanie na ich pytania nawet przed zapytaniem. Platforma oferuje różne plany premium zaczynające się od $19 za użytkownika miesięcznie, z opcją wypróbowania darmowego okresu próbnego. Ponadto, jeśli prowadzisz startup, możesz otrzymać Zendesk za darmo na sześć miesięcy.
Narzędzie pomaga towarzyszyć klientom w ich procesie zakupowym. Oszczędza czas i pozwala jednocześnie obsługiwać użytkowników z różnych stref czasowych. Co więcej, obsługuje ponad 25 języków. Więc, w jakimkolwiek języku mówi odwiedzający Twoją stronę, Zendesk odpowiada.
Będąc przyjaznym dla użytkownika, Zendesk umożliwia klientom szukanie pomocy wewnątrz strony internetowej. Ponadto, możesz zainicjować rozmowę z nimi z komfortu swojego telefonu komórkowego. Dodatkowo, wyposaża w nowoczesne, oparte na AI chatboty, które ułatwiają angażowanie się z użytkownikami i wspieranie ich.
Niektóre inne godne uwagi funkcje Zendeska to:
- Spersonalizowane rozmowy
- Dostępność na innych kanałach społecznościowych
- Skoncentrowane miejsce pracy
- Proaktywne wiadomości
- Messaging grupowy
- Integracja z aplikacjami stron trzecich
2. Tawk.to
Tawk.to to potężny widżet czatu na żywo. Umożliwia świadczenie fenomenalnego wsparcia klienta i przyciąganie niezliczonych odwiedzających na Twoją stronę. Platforma posiada mnóstwo zaawansowanych funkcji i co interesujące, oferuje darmowy plan. Nawet nie będziesz musiał kupować wersji próbnej. Darmowy plan zapewnia natychmiastowy dostęp do wszystkich funkcji bez ograniczeń.
Platforma jest rzeczywiście przyjazna dla użytkownika. Jedna linijka JavaScriptu pozwala na łatwe jej ustawienie. Bezpośrednio po tym umożliwia natychmiastową komunikację z dowolnym odwiedzającym. Będziesz mógł monitorować ruch na stronie w czasie rzeczywistym i co więcej, angażować się z odwiedzającymi z komfortu swojego telefonu komórkowego.
Tawk.to obsługuje ponad 45 języków. Pomaga rozmawiać z odwiedzającymi w dowolnym języku bez problemu. Dodatkowo, platforma dostarcza nowoczesne chatboty oparte na AI, które ułatwiają automatyczne wsparcie użytkowników i natychmiastowe zaangażowanie się z nimi.
Niektóre inne godne uwagi funkcje Tawk.to to:
- Messaging grupowy
- Możliwości wideo i głosu
- Powiadomienia na pulpicie
- Rozbudowane opcje dostosowywania
- Szczegółowe raportowanie
- Śledzenie nastrojów
- Płatności w czacie
3. Intercom
Intercom to kolejny widżet czatu na żywo na naszej liście. Zapewnia dogłębną kombinację funkcji takich jak chatbot AI, help desk i proaktywne wsparcie. Platforma pozwala zoptymalizować koszty i zapewnić, że Twoi klienci są zawsze zachwyceni wsparciem.
Intercom obsługuje ponad 50 języków, w tym takie jak arabski, bengalski, francuski, niemiecki, japoński, koreański, hiszpański i wiele innych. Platforma oferuje przełomowego chatbota AI o nazwie Fin. Rozwiązuje on 50% zapytań klientów w mgnieniu oka, dostarcza szczegółowe odpowiedzi i zmniejsza liczbę zgłoszeń.
Cena początkowa planów Intercom wynosi $39 za miejsce na miesiąc. Otwiera to wiele funkcji, takich jak:
- Wspólna skrzynka odbiorcza
- System zgłoszeń
- Publiczne centrum pomocy
- Podstawowa automatyzacja
- Chatbot AI Fin
Intercom pozwala cieszyć się niezawodnymi interakcjami, ponieważ korzysta z wbudowanych zabezpieczeń, płynnych przejść do człowieka i potężnej automatyzacji. Będziesz mógł korzystać z wiadomości wychodzących i sekwencji wiadomości, aby łatwo interakcji z klientami i zmniejszyć objętość wsparcia.
4. LiveChat
LiveChat to elastyczny widżet czatu na żywo dla Twojej strony. Jest wyposażony w niezbędne funkcje takie jak angażowanie odwiedzających, świadczenie wyjątkowej obsługi i wpływanie na decyzje zakupowe.
Chatbot AI platformy pomaga pozbyć się powtarzalnych zadań i oferuje natychmiastowe wsparcie z realistycznymi odpowiedziami generowanymi przez AI. AI Assist LiveChat dostarcza dokładne odpowiedzi błyskawicznie. Oferuje bezpieczeństwo danych i pozwala na łatwe zarządzanie wszystkimi źródłami danych AI i kontrolowanie odpowiedzi bota.
LiveChat obsługuje wiele języków. Możesz tworzyć chatboty w dowolnym języku, który sobie życzysz. Platforma pozwala na przetestowanie darmowego okresu próbnego przez 14 dni, zanim zakupisz jej plan Starter za 52$ miesięcznie i cieszysz się funkcjami takimi jak:
- 1 aktywny chatbot
- 1000 ważnych czatów miesięcznie
- Podstawowe funkcje raportowania
- Bezpieczeństwo danych
5. Olark
Olark to zbiór prostych narzędzi do czatu i komunikacji dla wszystkich użytkowników. Obsługuje niezliczoną ilość języków i jest zgodny z normami WCAG 2.1 AA, co czyni go szczególnie owocnym dla użytkowników z niepełnosprawnościami. Platforma umożliwia bezpośrednią pomoc ze strony ludzi dzięki takim funkcjom jak dostosowywanie czatu, automatyzacja i analiza w czasie rzeczywistym.
CoPilot—AI-owy asystent Olarka—pomaga automatyzować generowanie leadów, konwertować ruch na pipeline i skracać czas odpowiedzi wsparcia. Może bezproblemowo integrować się z CRM-ami takimi jak Salesforce i Hubspot, aby pozwolić Ci priorytetyzować czaty, zdobywać leady i automatyzować zadania administracyjne w mgnieniu oka.
Możesz użyć Olarka do personalizacji formularzy czatu i zbierania bezcennych informacji. Twoi klienci będą zanurzeni w rozmowach w czasie rzeczywistym. Platforma oferuje 14-dniowy darmowy okres próbny. Po nim możesz rozpocząć swoją usługę od minimum 29 dolarów miesięcznie, aby cieszyć się pełnymi funkcjami czatu na żywo z AI-owymi chatbotami.
6. Kayako
Kayako prezentuje potężne oprogramowanie do czatu na żywo dla obsługi klienta i wsparcia technicznego. Pozwala wspierać klientów, angażować odwiedzających i konwertować potencjalnych klientów na leady w czasie rzeczywistym i bez zwłoki.
Doświadczenie w komunikacji na Kayako jest jak najbardziej płynne, ponieważ posiada cechy takie jak spersonalizowana obsługa klienta, kompatybilność z urządzeniami mobilnymi i automatyczne wiadomości podążające. Możesz zintegrować platformę ze swoją stroną internetową oraz aplikacjami iOS/Android.
AI-owy czat na żywo Kayako pozwala wysyłać automatyczne, przyjazne wiadomości. Ponadto, oprogramowanie umożliwia dostosowanie jego wyglądu, aby pasował do Twojej strony/aplikacji i zwiększał doświadczenie użytkownika.
Plany cenowe platformy nie są widoczne na stronie internetowej Kayako. Możesz poprosić o demo, aby zapytać ich zespół sprzedażowy o konkretne ceny. Mimo to, czat na żywo pomaga zadowolić Twoich klientów dzięki odpowiedziom napędzanym przez zachowanie, dogłębnej wizualizacji podróży klienta i śledzeniu aktywności w czasie rzeczywistym.
7. Tidio
Tidio to wszechstronny widżet czatu na żywo. Jest wspaniałym narzędziem dla e-commerce i małych firm. Na szczęście Tidio oferuje darmowy plan, który obejmuje rozmowy z klientami w czasie rzeczywistym i podstawowe przepływy automatyzacji. Mimo to, jego plany premium zaczynają się od 29 dolarów miesięcznie i odblokowują zaawansowane funkcje, takie jak skomplikowane przepływy automatyzacji i zwiększone limity czatów.
Z pojedynczego pulpitu w Tidio możesz zarządzać wieloma kanałami jednocześnie, w tym:
- Czaty na żywo
- Messenger
- Instagram DMs
Platforma pozwala zminimalizować Twój czas odpowiedzi dzięki funkcjom takim jak gotowe odpowiedzi i ankiety przed czatem. Ponadto, oferuje wsparcie dla wielojęzycznego użytkowania, które jest dostępne tylko w planach premium.
Chatbot Tidio, Lyro, może obsłużyć do 70% pytań klientów dzięki rozmowom analogicznym do ludzkich odpowiedzi. Widżet ładuje się asynchronicznie, aby nie wpływać na szybkość ładowania strony internetowej lub wydajność.
8. Crisp
Crisp dostarcza pełnowartościowy widżet czatu na żywo, który prezentuje spersonalizowane doświadczenia konwersacyjne, aby zwiększyć zadowolenie użytkowników. Użytkownicy będą cieszyć się używaniem GIFów, podglądów wideo i ocen użytkowników w czacie.
Widżet pozwala na integrację baz wiedzy, tworzenie scenariuszy chatbota i udostępnianie plików oraz audio. Upraszcza komunikację wielokanałową i handel społecznościowy, dzięki czemu możesz wchodzić w interakcje z klientami na różnych platformach.
Opcje dostosowania Crisp pozwalają na personalizację zgodnie z tożsamością marki. Ponadto, zbiera wszystkie komunikaty w jednej wspólnej skrzynce odbiorczej — dostępnej na wielu kanałach komunikacyjnych — aby ułatwić wsparcie klienta.
AI chatbot platformy zapewnia natychmiastowe wsparcie nawet gdy Twój zespół jest offline. Prezentuje automatyczne odpowiedzi i skaluje konwersacje jeden do jednego, integrując się dobrze z platformą Crisp.
Crisp oferuje darmowy plan, który otwiera drogę dla osobistych stron internetowych. Ponadto, plany premium platformy — zaczynające się od około 25 dolarów miesięcznie na przestrzeń roboczą — są fantastyczną inwestycją dla startupów na wczesnym etapie, które dążą do wzmocnienia swoich relacji z klientami.
9. Drift
Drift wyróżnia się jako platforma do zaangażowania kupujących zasilana przez AI. Przychodzi z intuicyjnymi chatbotami, aby osłodzić interakcje z klientami i zaprezentować spersonalizowane, przyjemne przygody. Ogromna pomoc od AI pozwala Drift słuchać/zrozumieć żądania klientów i oferować dokładne rozwiązania po nauce z interakcji klientów.
Pełny pakiet funkcji Drifta obejmuje:
- Konwersacyjne Strony Lądowania (CLP) dla rozmów w czasie rzeczywistym
- Uczenie maszynowe do rozumienia zachowań odwiedzających
- Bioniczne chatboty
- Wiadomości wideo
Drift nie oferuje darmowego planu. Jego plany premium zaczynają się od zawrotnej ceny 2500 dolarów miesięcznie dla małych firm, które mają na celu podniesienie swoich zdolności konwersacyjnych na wyższy poziom. Co więcej, Drift obsługuje ponad 100 języków poprzez AI-zasilane tłumaczenie maszynowe neuronowe. Umożliwia Ci to komunikowanie się z klientami z całego świata w dowolnym języku, który sobie życzysz.
10. LiveAgent
Możesz podnieść zaangażowanie swoich klientów dzięki wspaniałemu oprogramowaniu do czatu na żywo LiveAgent. Pozwala to na natychmiastowe połączenie się z użytkownikami i prezentację wyjątkowego wsparcia klienta oraz nowoczesnych funkcji. Zaawansowane narzędzie do czatu platformy uzbraja Cię w najlepsze funkcje, takie jak:
- Inteligentne kierowanie czatu
- Proaktywne zaproszenia do czatu
- Śledzenie odwiedzających
- Wsparcie wielojęzyczne
LiveAgent prezentuje niezawodne i natychmiastowe wsparcie czatu z nieograniczoną historią czatów i zgłoszeń. Ponadto, możesz skorzystać z obszernych funkcji analitycznych i śledzenia, aby zwiększyć produktywność. Proaktywne zaproszenia do czatu pozwalają w mgnieniu oka przekształcić odwiedzających w klientów. Dodatkowo, widok pisania w czasie rzeczywistym może pomóc Ci przygotować odpowiedzi szybciej i cieszyć się bezprecedensowym wsparciem klienta.
Wielojęzyczny widżet czatu platformy obsługuje ponad 40 języków. Jeśli masz wątpliwości co do wszystkich korzyści, nie zapomnij wypróbować 14-dniowego okresu próbnego przed finalną inwestycją. W przeciwnym razie, możesz wybrać podstawowy plan za 9 dolarów na agenta miesięcznie, aby zanurzyć się w zestawie kompleksowych funkcji i świetnej obsługi klienta.
11. Smartsupp
Z Smartsupp nadszedł czas, aby użyć czatu na żywo do znacznego przyspieszenia twoich sprzedaży online. widżet kompleksowo prezentuje wsparcie zarówno ludzkie, jak i chatbota, aby zapewnić przyjemne doświadczenie odwiedzającym Twoją stronę internetową. Pozwala to na połączenie wielokanałowych czatów na jednym pulpicie, łącząc takie kanały jak Facebook, email i inne.
Smartsupp pozwala dostosować widżet zgodnie z osobowością Twojej marki. Pomaga zbierać cenne leady za pomocą formularza kontaktowego, aby zwiększyć komunikację z klientem do maksimum. Funkcje takie jak wgląd w odwiedzających, historia konwersacji i nagrania wideo umożliwiają poprawę doświadczenia użytkownika i maksymalizację wskaźników konwersji.
Chatbot platformy łączy się z wsparciem ludzkim, aby automatyzować sprzedaż i procedury obsługi klienta. Daje natychmiastowe odpowiedzi, angażuje odwiedzających i promuje produkty dokładnie. Możesz wypróbować Smartsupp bez kosztów, lub zamiast tego zakupić podstawowy plan za 19,5 dolarów miesięcznie, jeśli masz biznes na wczesnym etapie i chcesz zwiększyć swoje sprzedaże online bez problemów.
12. Rocket.Chat
Rocket.Chat to ostatni, ale nie mniej ważny widżet czatu na naszej liście. Prezentuje bezpieczne doświadczenia czatu na Twojej stronie/aplikacji mobilnej. Platforma jest wspierana przez skalowalne i w pełni zarządzane zaplecze. Jego intuicyjne SDK czatu i API pomagają spersonalizować opcje czatu, aby dokładnie odpowiadały Twoim potrzebom.
Poza tradycyjnym czatem opartym na tekście, Rocket.Chat zabiera doświadczenie czatu na nowe horyzonty z zestawem funkcji komunikacyjnych, takich jak połączenia wideo, wiadomości głosowe i udostępnianie plików. Obsługuje wiele języków, aby upewnić się, że pomaga publiczności z całego świata pozostać w kontakcie.
Przed dokonaniem zakupu, nie zapomnij wybrać darmowego okresu próbnego, aby sprawdzić, czy Rocket.Chat spełnia Twoje potrzeby. Możesz również skorzystać z darmowego planu platformy, jeśli Twoja mała drużyna wymaga podstawowych narzędzi do współpracy. Rosnące zespoły z kolei mogą zakupić plan premium za początkową cenę 4 dolarów na użytkownika miesięcznie, aby cieszyć się większą kontrolą nad systemem.
Słowa końcowe
Z wszystkimi tymi niesamowitymi widżetami czatu na żywo na rynku, nie ma potrzeby martwić się o to, że Facebook kończy wsparcie dla swojego narzędzia. Niektóre z omawianych dzisiaj widżetów czatu na żywo hojnie oferują swoje usługi za darmo. Inne oferują swoje kompleksowe zestawy funkcji w różnych kosztach.
Przed 9 maja upewnij się, że zastąpisz swój widżet Facebooka jednym z tych narzędzi, aby kontynuować wsparcie dla swoich klientów. To pomoże uniknąć przerwy w sprzedaży i generowaniu przychodów.
O Autorze
Robert Koch – doświadczony projektant aplikacji SaaS i konsultant ds. optymalizacji biznesu przez automatyzację. W wolnym czasie zapalony piwowar domowy i serowar.