8 najlepszych narzędzi do pomiaru i poprawy CRO
Marketerzy zwracają szczególną uwagę na kierowanie ruchu na ich strony internetowe. Jednak to samo w sobie nie wystarczy, aby utrzymać firmy. Można zyskać wielu potencjalnych klientów z ogromnego ruchu na Twojej stronie internetowej, ale to wszystko jest na próżno, dopóki nie zostaną one przekonwertowane. Twoim celem jest, aby włączyć wszystkie swoje wysiłki generowania odwiedzających w płacących klientów, to właśnie wtedy pojawiają się przychody.
Nawet jeśli masz mnóstwo doświadczenia w optymalizacji konwersji, sukces nigdy nie jest gwarantowany. Istnieje wiele zmiennych – zmienne trendy rynkowe, nieprzewidywalne zachowania klientów i inne. Dlatego nie pozostaje Ci nic innego, jak tylko eksperymentować i zmieniać strategie optymalizacji współczynnika konwersji (CRO), aby nie zostać w tyle.
Jedna ze strategii CRO obejmuje narzędzia CRO. Narzędzia te pomagają zapewnić szeroki i cenny wgląd w Twoją stronę i odwiedzających. Możesz wtedy lepiej zrozumieć i ocenić swoje strategie, aby poprawić swoje współczynniki konwersji.
1. Google Analytics – najlepsze oficjalne źródło analityki
Jeśli potrzebujesz narzędzia do analityki internetowej, skorzystaj z Google Analytics. W końcu jest to darmowe narzędzie z dużą ilością dodatków. Google Analytics dostarcza informacji zorientowanych na klienta na wszystkich stronach internetowych i w aplikacjach, dzięki czemu można zrozumieć zaangażowanie klientów w działalność firmy. Ponadto, raporty i dane analityczne zapewniają Ci informacje, które pomogą Ci podejmować trafne decyzje w celu poprawy konwersji.
Zintegruj Google Analytics z innym oprogramowaniem (w tym z rozwiązaniami Google), aby mierzyć punkty sprzedaży, CRM i inne źródła danych. Korzystając z możliwości uczenia maszynowego Google Analytics, odkrywasz spostrzeżenia predykcyjne (użytkownicy, którzy prawdopodobnie dokonają zakupu), które pomogą Ci lepiej dotrzeć do klientów.
Dostępne są wbudowane funkcje automatyzacji, raportowanie dostosowane do potrzeb, raportowanie współdzielone i inne. Google Analytics jest dobry do śledzenia aktywności witryny, ruchu, zachowań użytkowników, stron o najwyższym poziomie zainteresowania, które mogą wymagać większej optymalizacji dla wyższych konwersji i wielu innych.
2. Google PageSpeed Insights – informuje o wydajności Twojej strony internetowej
Google traktuje szybkość jako czynnik rankingowy. Jeśli Twoja strona jest szybka, poprawia się doświadczenie użytkownika, a więc i konwersje. Ludzie nie będą czekać, jeśli załadowanie strony internetowej trwa dłużej niż dwie sekundy. Dlatego też Twoja strona musi zapewniać optymalne prędkości, aby rejestrować wysokie współczynniki konwersji.
Sprawdzanie prędkości strony internetowej, takie jak Google PageSpeed Insights pomaga dokonać dokładnej oceny wydajności witryny. Jest to darmowe narzędzie, które analizuje podany adres URL pod kątem istotnych metryk, aby wygenerować wynik wydajności, pokazując, jak dobrze zoptymalizowana jest Twoja strona zarówno dla urządzeń mobilnych, jak i dla komputerów stacjonarnych.
Jeśli uzyskasz wynik 90 lub wyższy, Twoja strona jest dobrze zoptymalizowana. Jeśli nie, zwróć uwagę na wyniki metryk i przyjrzyj się sugestiom, aby poprawić jej wydajność. Narzędzia takie jak BuiltWith i WHSR mogą pomóc Ci zebrać informacje techniczne strony internetowej, w tym Twojej konkurencji. Dzięki temu pomagają zrozumieć czynniki, które mogą spowolnić twoją witrynę.
“Istnieje wiele czynników, które wpływają na szybkość i wydajność Twojej witryny, w tym rodzaje hosta, sposób kodowania i projektowania witryny i inne” – mówi dr Haitham Dheyaa z Ultahost.
3. Hotjar – narzędzie do analizy zachowań użytkowników
Hotjar to popularne narzędzie CRO do analizy zachowań użytkowników, używane przez ponad 1,1 miliona stron internetowych w ponad 180 krajach. Ich mapy termiczne dają Ci wgląd w to, które części Twojej witryny są dobre, a które nie. Widzisz, jak Twoi odbiorcy wchodzą w interakcję z Twoimi stronami internetowymi (co kliknęli, gdzie zaszli, z jakich części zrezygnowali i jakie treści pozostają niepopularne).
Otrzymujesz również zapisy tego, jak użytkownik zazwyczaj doświadcza Twojej strony. Dodatkowo możesz zbierać opinie na żywo od swoich odbiorców; co daje bardziej osobistą interakcję i daje wgląd w to, jak powinieneś zmodyfikować swoją witrynę.
“Doświadczenie użytkownika jest kluczowe dla utrzymania klienta. Ludzie wracają do niezawodnych dostawców usług po kolejne wspaniałe doświadczenie” – mówi Daren Low, założyciel Mouqy.
Zintegruj się z innymi aplikacjami, aby uzyskać bardziej wnikliwe dane. Możesz sprawdzić płynność swoich odbiorców i ich reakcję na wszelkie aktualizacje na Twojej stronie.
Hotjar jest dobry dla początkujących, którzy chcą śledzić zachowanie użytkowników i ich opinie. Jest darmowy plan, ale dość ograniczony w funkcjach lub, jeśli potrzebujesz więcej, będziesz musiał rozważyć ich płatne plany.
4. Attention Insight – odpowiada wielu najlepszym narzędziom CRO pod względem funkcji
Attention Insight pozwala tworzyć mapy uwagi, które podkreślają najbardziej wyróżniające się obszary projektu strony internetowej. Te mapy pozwalają wizualnie potwierdzić, gdzie skupienie czytelników będzie szybko zmierzać.
Zapewnia również narzędzia testowe, które pozwalają zmierzyć procenty uwagi i inne obszary skupienia. Różne narzędzia w połączeniu pomagają odpowiedzieć na ważne pytania, w tym co, dlaczego i gdzie. Odwiedzający będą mogli odróżnić Twój produkt od konkurencji i poznać jego jasne cele.
5. Crazy Egg – oferuje rozbudowane narzędzia
Kolejnym narzędziem do analityki internetowej jest Crazy Egg, z którego korzysta ponad 300 000 stron internetowych. Dzięki potężnym mapom termicznym, mapom przewijania, zrzutom w czasie rzeczywistym Twoich stron internetowych oraz raportom wizualnym, które informują, jak Twoi odbiorcy reagują na każdy element na Twojej stronie. Dzięki temu dowiesz się, co dzieje się za wyskakującymi formularzami lub ekranami logowania, podejmiesz działania naprawcze w celu uzyskania bardziej widocznych wezwań do działania (CTA), przeprojektujesz swoje strony internetowe i zmienisz kolejność umieszczania treści.
Nagrania całych sesji użytkowników pomagają zidentyfikować ogólne wzorce tego, jak użytkownicy wchodzą w interakcje z Twoją witryną. Na przykład, możesz zauważyć, że użytkownicy często opuszczają stronę z powodu wolnego ładowania. Wówczas możesz podjąć niezbędne działania w celu poprawy szybkości ładowania tej strony.
Crazy Egg oferuje również testy A/B oparte na ustalonym celu w odniesieniu do określonej akcji na stronie internetowej. Wciąż zmieniasz warianty, aż zidentyfikujesz ten najlepszy wariant, aby zwiększyć współczynnik konwersji. Dostępne są integracje z innymi popularnymi platformami, takimi jak WordPress, Shopify i inne. Crazy Egg jest dobrym rozwiązaniem, aby dać ci dogłębną wizję witryny. Nie posiada darmowego planu, ale możesz zapisać się na ich 30-dniową wersję próbną, którą możesz anulować w dowolnym momencie.
6. SurveyMonkey – oferuje szerokie możliwości integracji z aplikacjami
Zrozumienie swoich klientów i słuchanie ich jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy; właśnie do tego przydaje się SurveyMonkey. Chcesz wiedzieć, co twoja publiczność ma do powiedzenia. Dlatego wiele osób wybiera SurveyMonkey przy projektowaniu ankiet online. Posiada on panel ponad 175 milionów respondentów z całego świata.
Dzięki ponad 270 szablonom ankiet SurveyMonkey możesz rozpocząć pracę w ciągu kilku minut. Znajdziesz tam mnóstwo pytań w różnych typach ankiet. Szablony ankiet są konfigurowalne. Dodatkowo, dostępne są specjalistyczne zestawy narzędzi specyficzne dla różnych ról i branż, które zapewniają dodatkową wartość.
Dysponując wizualizacją danych, będziesz w lepszej sytuacji, aby opracować strategię dla większych zysków. SurveyMonkey jest świetny do tworzenia ankiet, formularzy opinii, kwestionariuszy i innych. Sprawdź ich darmowy plan. Wprawdzie masz tylko dziesięć pytań na każdą ankietę, ale nie ma ograniczeń co do tego, ile możesz ich stworzyć.
7. BuzzSumo – jedna z najlepszych platform do marketingu treści
Jakość treści jest tym, co sprawia, że strona internetowa nabiera rozpędu. Stąd wiele z nich skupia się na dostarczaniu istotnych treści, które wciągają. W końcu chciałbyś przyciągnąć więcej ruchu i skłonić swoich odbiorców do konwersji. Nie możesz tego zrobić, jeśli twoja treść jest nudna i przestarzała. BuzzSumo to jedno z bardziej popularnych narzędzi, które pomaga tworzyć nowe i atrakcyjne treści.
BuzzSumo pokazuje trendy treści dla danego tematu przy użyciu długich i krótkich słów kluczowych. Analizuje również akcje społeczne, polubienia, linki zwrotne, udostępnienia i inne, w celu uzyskania odpowiednich wyników. Śledzi również wzmianki o marce i konkurencji w sieci. Następnie identyfikuje treści konkurentów, które osiągają najlepsze wyniki.
Wpisz adres URL swojego konkurenta, a BuzzSumo dostarczy Ci treści, które działają najlepiej dla nich. Dostępne są plany darmowe i płatne; te pierwsze z ograniczeniami. Rozważ ich płatne plany, jeśli darmowy plan jest dla Ciebie niewystarczający.
8. ConvertBox – ułatwia budowanie niestandardowych formularzy i ofert
Narzędzie Opt-in CRO, ConvertBox pozwala tworzyć niestandardowe, ukierunkowane formularze opt-in. Stąd możesz zapewnić swoim odbiorcom bardziej spersonalizowane oferty w odpowiednim czasie z wysoko konwertującymi wiadomościami na stronie. Możesz tworzyć niestandardowe formularze przechwytywania potencjalnych klientów i przekształcać ich w płacących klientóe dzięki wbudowanej automatyzacji.
Możesz również oznaczyć i dostarczyć wysoce spersonalizowane oferty czasowe z odliczaniem do różnych segmentacji kanału opartych na zainteresowaniach użytkowników. ConvertBox pozwala na tworzenie wielu wariantów testów (testy A/B), aby określić, co konwertuje najlepiej. Uzyskaj dostęp do szczegółowej analizy w czasie rzeczywistym i wglądów informacyjnych dla każdej wiadomości w celu poprawy.
Możesz użyć ich łatwo dostępnych szablonów dla każdego etapu lejka sprzedaży, aby zbudować dowolny styl wiadomości za pomocą funkcji “przeciągnij i upuść”. Niestety, nie ma tu żadnego darmowego planu.
Podsumowanie
Celem każdego właściciela firmy jest zwiększenie współczynnika konwersji. Aby to zrobić, możesz potrzebować kilku narzędzi CRO, aby sprawdzić konkretne wyniki. Podobnie jak w przypadku innych narzędzi, musisz wiedzieć, które są właściwe, jak i kiedy ich używać, aby pracowały dla Ciebie. Tylko ich optymalna kombinacja może skutecznie zwiększyć Twoje współczynniki konwersji.
Powyżej znajduje się osiem najlepszych narzędzi do pomiaru i poprawy CRO. Sprawdź je, aby znaleźć te najlepsze, które pomogą Ci zyskać przewagę w Twoich działaniach marketingowych na rzecz lepszych współczynników konwersji.
O Autorze
Alycia Kuan jest specjalistką od marketingu cyfrowego w WebRevenue. Jej pasją jest joga i muzyka, uwielbia dzielić się swoimi przemyśleniami na temat technologii. Lubi poznawać najnowsze trendy w marketingu cyfrowym i SEO.