7 Narzędzi AI, które mogą poprawić jakość treści
To niewiarygodne, jak AI zmienia nasze życie, automatyzując niektóre z najbardziej nużących zadań.
Dzięki szybkiemu rozwojowi technologii AI, branża marketingu treści zmienia się codziennie.
Oto 7 narzędzi AI, które pomogą poprawić jakość twoich treści:
1. ChatGPT: Pisz różne rodzaje treści od podstaw
ChatGPT to szwajcarski scyzoryk wśród AI generatywnych: Możesz go używać praktycznie do wszystkiego. Nie polecam używania go do wpisów na blogu ani artykułów (te powinny być oparte na twojej własnej wiedzy lub doświadczeniu), ale są pewne rodzaje treści, do których można go wykorzystać:
- Treści syndykowane: Kiedy ponownie wykorzystujesz treść gdzie indziej (np. na Medium lub LinkedIn i chcesz uniknąć problemów z zduplikowaną zawartością).
- Komunikaty prasowe: Komunikaty prasowe mają bardzo suchy, dobrze określony styl, którego nigdy nie potrafiłem trzymać. Kiedyś zlecałem komunikaty prasowe freelancerom, ale zajmowało to dużo czasu (wymagało co najmniej kilku maili w obie strony). Teraz wystarczy skopiować i wkleić moje dane do ChatGPT. Zazwyczaj otrzymuję dobrze napisany komunikat prasowy w ciągu sekundy.
- Strony O nas (Włącznie z biografiami w mediach społecznościowych, takimi jak sekcja O mnie na LinkedIn, która może być naprawdę rozwlekła). ChatGPT potrafi napisać świetną treść o tobie i członkach twojego zespołu. Uważaj jednak: ChatGPT potrafi przesadzać lub wymyślać pewne fakty, więc niech twój zespół sprawdzi to, co pisze, w celu weryfikacji faktów.
- Słowniki: Po prostu podaj mu listę terminów, określ swoją branżę i styl odpowiedni dla twojej grupy docelowej (np. profesjonalny, podstawowy, dla początkujących itp.).
- Skrypty wideo i audio: Wystarczy skopiować i wkleić swoją treść i poprosić ChatGPT o napisanie scenariusza dla podcastu lub wideo. Możesz także generować scenariusze podcastów na podstawie swoich głównych punktów lub pytań do dyskusji.
- Białe księgi: Jeśli masz dane zebrane od klientów lub współpracowników branżowych, możesz po prostu skopiować i wkleić je do ChatGPT i poprosić o napisanie treści dla białej księgi.
- Biuletyny: Skopiuj i wklej swoje dane (narzędzia, tytuły artykułów itp.) i poproś o opracowanie tekstu do wykorzystania w biuletynie. Oto szczegółowy przewodnik WP Beginner na temat tego, jak tworzyć angażujące biuletyny, które możesz wykorzystać w tym procesie dzięki ChatGPT.
- Posty i podpisy w mediach społecznościowych: Skopiuj i wklej swój (lub cudzy) artykuł i poproś o stworzenie podpisów do mediów społecznościowych. Zawierać będą emoji i hashtagi.
ChatGPT może także pomóc w generowaniu pomysłów na treści, więc używaj go, zaczynając pisać swoją treść, aby szybciej przeprowadzić burzę mózgów. Możesz także wykorzystać go do burzy mózgów treści na media społecznościowe. Oto kilka pomysłów, jakie ChatGPT wymyślił, kiedy użyłem tego tweetu do generowania pomysłów na treści na media społecznościowe dla platformy wirtualnego miejsca pracy:
2. Namify: Zdefiniuj wizerunek swojej marki
Efektywne budowanie marki to kluczowy element skutecznego marketingu treści. Namify ułatwia budowanie marki, pomagając generować fajne i chwytliwe nazwy dla twoich nowych projektów, kanałów i aplikacji.
Natychmiastowo sugeruje również koncepcje brandingowe, które faktycznie mogą napędzać twoją strategię treści i storytelling.
3. Coschedule: Twórz lepsze nagłówki
Coschedule oferuje przydatne narzędzie AI-driven Headline Studio, które pozwala tworzyć lepsze tytuły dla twojej treści. Posiada wygodny system wielu sygnałów, które pozwalają stworzyć lepszy tytuł. Sygnały te obejmują:
- Czy używasz “słów potężnych”, które zwiększają klikalność (jest lista tych słów, które możesz wybrać)
- Czy twój tytuł zawiera “słowa emocjonalne”, które przyciągają uwagę (ponownie, jest lista takich słów)
- Czy twój tytuł zawiera zbyt wiele słów powszechnych, które nie czynią go klikalnym
- Czy twój tytuł jest wystarczająco długi (lub zbyt długi)
- Czy twój tytuł jest czytelny i wystarczająco klarowny
- Czy twój tytuł zdaje egzamin w kwestii “przeglądalności” (analizuje, jak łatwo jest zajętemu czytelnikowi znaleźć istotne słowa kluczowe w twoim tytule)
Ocenia również twój tytuł pod kątem przyjazności SEO, dając kilka wskazówek, jak go poprawić. Narzędzie oferuje nawet “asystenta AI”, który może dać ci praktyczne porady dotyczące poprawy tytułu oraz pisarza AI, który napisze tytuły za ciebie.
Coschedule zapisuje twoje poprzednie próby, więc możesz wrócić do którychkolwiek wcześniejszych tytułów lub poprosić członków swojego zespołu o ich przegląd.
4. Glasp: Wybieraj i udostępniaj treści
Glasp to aplikacja internetowa, która pozwala wyróżniać i zapisywać notatki oraz dodawać własne komentarze z czytanych stron. Obecnie jest darmowa i obsługuje tylko przeglądarki Google Chrome i Safari.
Wszystkie twoje notatki i wyróżnienia są zapisywane na twojej stronie profilu Glasp. Użyj narzędzi AI, aby stworzyć podsumowania twoich wyróżnień i udostępnić je jako aktualizacje w mediach społecznościowych.
5. Gamma: Twórz prezentacje
Gamma to aplikacja do projektowania, która umożliwia tworzenie prezentacji, dokumentów i stron internetowych. Podaj temat, przejrzyj automatycznie wygenerowany szkic i wybierz motyw. Narzędzie zacznie generować prezentację w czasie rzeczywistym, pozwalając ci obserwować proces.
Narzędzie wykorzystuje wyszukiwanie Bing do znajdowania powiązanych obrazów, więc nie jestem pewien co do ich praw autorskich. Sugeruję zmianę ich na własne obrazy. Narzędzie obsługuje tylko eksport do formatu PDF. Wsparcie dla programu PowerPoint i Google Slides ma być dostępne wkrótce.
Narzędzie oferuje darmowy plan z ograniczonym dostępem do AI. Jeśli planujesz generować wiele prezentacji, subskrypcja płatna zaczyna się od 16 USD miesięcznie.
Wykorzystaj to narzędzie do różnych zadań, w tym:
- Przetwarzanie treści (przekształcanie treści tekstowych w bardziej wizualny format, takie jak prezentacje i filmy w stylu pokazu slajdów)
- Prezentacje sprzedażowe
- Wykłady webinarowe
- Szkolenia międzyzespołowe
- Pozycjonowanie produktu itp.
6. Perplexity: Znajduj źródła treści
Perplexity to wyszukiwarka, która w odpowiedzi na zapytanie tworzy podsumowanie AI na podstawie różnych źródeł. Dobrze również cytuję te źródła.
Perplexity utrzymuje rozmowę, sugerując odpowiednie pytania uzupełniające. Uważam, że jest to bardzo przydatna funkcja dla twórców treści, ponieważ możesz odpowiedzieć na te pytania w istniejącej treści na dany temat, co sprawia, że jest ona bardziej szczegółowa. Te pytania mogą również być pomysłami na treść, którą możesz odpowiedzieć w osobnych artykułach.
7. Waldo: Twórz szkice i briefy treści
Waldo to asystent badawczy AI, który pomaga tworzyć szkice treści i szczegółowe briefy. Wpisz pytanie do pola wyszukiwania, a narzędzie najpierw utworzy szkic badawczy. Wybierz sekcje w szkicu, które chcesz rozbudować, a Waldo wygeneruje odpowiedzi, szukając i podsumowując kilka źródeł.
W każdej z tych sekcji możesz poprosić o szukanie dodatkowych źródeł, a narzędzie utworzy przydatną listę, którą można pobrać jako plik CSV.
Nadal rozbudowuj te sekcje, które zaproponowało, lub dodaj własne, a Waldo wygeneruje te podsumowane odpowiedzi z źródłami dla każdej z nich. Wszystkie te sekcje zostaną skompilowane w pojedynczym dokumencie, który można wyeksportować do Google Docs. Możesz edytować ten dokument, aby przekształcić go w artykuł.
To narzędzie może stać się świetnym asystentem pisarskim, pomagającym twórcom treści tworzyć lepiej zbadane i dobrze skonstruowane artykuły z wieloma przydatnymi cytowaniami. Jack Genesin ma bardzo szczegółowy przewodnik, jak tworzyć mapy treści, dzięki czemu możesz wykorzystać narzędzie w pełni.
Podsumowanie
Każde z tych narzędzi prezentuje nowe i interesujące możliwości dla marketerów treści. Są to doskonałe przykłady tego, jak AI może pomóc poprawić jakość twoich treści, jeśli jest stosowana właściwie. Zamiast wykorzystywać narzędzia AI do automatyzacji generowania treści, wykorzystaj je do tworzenia bardziej zróżnicowanych, lepiej zbadanych i bardziej szczegółowych treści.
O Autorze
Ann Smarty jest menedżerem marki i społeczności w InternetMarketingNinjas.com oraz założycielem ViralContentBee.com. Ann zajmuje się marketingiem internetowym od ponad dekady, była redaktorem naczelnym Search Engine Journal i współpracownikiem wiodących blogów dotyczących wyszukiwarek i mediów społecznościowych, takich jak Small Biz Trends i Mashable. Ann jest także częstym prelegentem na konferencjach Pubcon oraz prowadzącym regularne czaty na Twitterze #vcbuzz i #myblogu.