11 najlepszych narzędzi do automatyzacji LinkedIn dla małych firm
Media społecznościowe są ważnym kanałem komunikacji dla marketerów i sprzedawców, przy czym LinkedIn jest wiodącą platformą do budowania relacji na rynku B2B. Ma blisko miliard użytkowników w 200 krajach. To ogromna ilość potencjalnych klientów, jednak dotarcie do nich “manualnie” wymaga wielu roboczogodzin, a co za tym idzie – wydatków.
Narzędzia automatyzacji LinkedIn mogą ułatwić Ci dotarcie do nich. Będą one samodzielnie prosić o połączenie, wysyłać wiadomości lub wykonywać inne czynności, a Twoim jedynym zadaniem będzie ich konfiguracja i monitorowanie. Zastanawiasz się, do czego służą i jak sobie z nimi radzić? Opowiemy o tym w tym artykule.
Jakie korzyści przynosi korzystanie z narzędzi automatyzacji LinkedIn?
Podobnie jak wszystkie popularne narzędzia marketingowe, narzędzia LinkedIn pozwalają zyskać zarówno na ilości, jak i jakości. Możesz zwracać się do tysięcy potencjalnych klientów bez strat w personalizacji wiadomości i monitorować wyniki komunikacji w trakcie procesu. Oto zaledwie kilka oczywistych zalet:
- masowe prośby o połączenia obniżają koszty pracy
- szerokie możliwości targetowania pozwalają na personalizację wiadomości
- możliwość przeprowadzania testów pozwala na sprawdzenie różnych stylów pisania, długości wiadomości, sformułowań – i sprawdzenie, co działa
- schludne pulpity ze statystykami wydajności oszczędzają czas potrzebny na raportowanie.
Nie mniej ważne jest to, że główne narzędzia automatyzacji LinkedIn można zintegrować z zewnętrznym oprogramowaniem, bezpośrednio lub poprzez Zapier. W ten sposób można obsługiwać komunikację we wszystkich kanałach i uniknąć kłopotliwych przypadków, kiedy zwracasz się do tego samego klienta z podobną wiadomością – raz za razem.
Narzędzia do automatyzacji LinkedIn, które zwiększą Twoją sprzedaż
1. Expandi
To oprogramowanie jest partnerem IBM, BMW, Salesforce i innych znanych korporacji i znajduje się na szczycie każdego wyszukiwania w Google dla programów automatyzujących LinkedIn. Naśladuje prawdziwe ludzkie zachowanie, więc szanse na bycie wykluczonym z sieci społecznościowej są zredukowane do zera.
Każde nowe konto na Expandi dostaje adres IP, który odpowiada obecnemu regionowi użytkownika. Powiedzmy, że jeśli założysz konto z Wielkiej Brytanii, będziesz miał proxy z Wielkiej Brytanii. Narzędzie będzie też robić naturalne przerwy podczas kolejnych operacji, np. pomiędzy zapytaniami o połączenie.
Expandi pozwala nie tylko na kontakt z klientami, ale także – na ich wyszukiwanie. Możesz znaleźć influencerów, interesariuszy, autorów postów, tych, którzy polubili i skomentowali posty, a następnie zdobyć ich kontakty. Wykorzystaj je do pierwszego kontaktu lub do retargetingu.
Expandi jest dość prostym narzędziem, dlatego nadaje się zarówno dla agencji marketingowych, jak i tych, którzy chcą samodzielnie zajmować się pozyskiwaniem potencjalnych klientów. Przed zakupem abonamentu, polecamy wypróbowanie bezpłatnej, 7-dniowej wersji.
2. LinkedIn Sales Navigator
Przewodnik po narzędziach automatyzacji LinkedIn byłby niekompletny bez narzędzia stworzonego właśnie przez LinkedIn. Za pośrednictwem Navigatora można wyszukiwać osoby i firmy, korzystając z rozbudowanych opcji filtrowania. Istnieją 4 klasy filtrów:
- filtry profilu: słowa kluczowe, branża, relacja, geografia, imię i nazwisko, szkoła, kod pocztowy, język profilu
- filtry roli i doświadczenia: tytuł, funkcja, poziom stażu pracy, lata pracy w obecnej roli/firmie i lata doświadczenia
- filtry firmy: nazwa, wielkość i “poprzednik”
- inne: posty, grupy, tagi i “członek od”.
Posiadając profil nabywcy lub kluczowych klientów oraz te ustawienia, Twoje działania marketingowe będą strzałem w dziesiątkę. LinkedIn będzie również sugerować więcej profili do rozważenia, w oparciu o preferencje sprzedaży. Możesz sprawdzić rekomendacje przeglądając sekcje “Ludzie” lub ” Wiadomości i spostrzeżenia”.
Sales Navigator nie jest tani. Profesjonalny plan zaczyna się od 99,99 dolarów miesięcznie. Jednakże, można poprosić o darmowe demo i przetestować funkcje.
3. Phantombuster
To oprogramowanie pozwala na automatyzację różnych działań, które użytkownik wykonuje w Internecie. Możesz wykorzystać Phantombuster do wysyłania wiadomości na Slack, Facebook, lub Twitter, zbierać e-maile lub profile z GitHub, Instagram, Product Hunt, itp. Program nadaje się również do automatyzacji zasięgów na LinkedIn. Konkretnie – użytkownik może:
- eksportować wyniki wyszukiwania LinkedIn lub Sales Navigator
- zbierać e-maile i profile potencjalnych klientów lub firm
- automatycznie łączyć się z potencjalnymi klientami
- pobierać poprzednie dialogi
- dostosowywać poszczególne wiadomości.
Phantombuster sprawdzi się, jeśli potrzebujesz wypełnić warstwę TOFU w kanale sprzedaży. Dzięki niemu możesz stworzyć pełną bazę potencjalnych klientów z danymi z niemal każdego miejsca – TikTok, Google, Quora, Yellow Pages, Reddit, Medium itd. Jednak samo to narzędzie może nie wystarczyć do zautomatyzowania dalszych kroków sprzedaży.
Korzystanie z niego jest ograniczone godzinowo, np. przy abonamencie 30$ dostajemy 1 aktywną godzinę dziennie. Bezpłatnie oferowane jest natomiast 10 minut dziennie.
4. Snov.io
To oprogramowanie zdobyło renomę zaufanego narzędzia do wyszukiwania i weryfikacji adresów e-mail. Dobra wiadomość dla fanów Snov.io – można go łatwo zintegrować z LinkedIn Lead Gen Forms poprzez Zapier. I co z tego mamy? – zapytacie. A co powiesz na automatyczne wysyłanie informacji między LinkedIn a Snov.io oraz automatyczne uruchamianie kampanii mailingowych? Oto jak działa ten schemat:
- załóż konto na LinkedIn i zaprojektuj nowy formularz
- utwórz konto Zapier i połącz LinkedIn & Snov.io
- określ wyzwalacz
- wybierz odpowiednią akcję
W zależności od potrzeb danych, ustaw niektóre z tych akcji:
- dodaj e-mail do weryfikacji
- zaktualizuj status odbiorcy
- wyszukaj wiadomość e-mail
- utwórz lub zaktualizuj potencjalnego użytkownika.
Rozważmy przykład. Zaplanowałeś kampanię na LinkedIn w celu zebrania emaili kont i uruchomienia dalszych kampanii email. Aby upewnić się, że kontakty są odpowiednie, możesz wybrać akcję “dodaj email do weryfikacji”. W tym przypadku, za każdym razem, gdy pojawi się nowy, wypełniony formularz, Zapier automatycznie wyśle adres e-mail do Snov.io. Ten z kolei sprawdzi, czy e-mail jest ważny.
Najtańsza subskrypcja kosztuje 33$ miesięcznie, natomiast plan “XXL” wyniesie 482$. Snov.io oferuje również darmową wersję próbną.
5. TexAu
Z tego oprogramowania, użytkownik może wyodrębnić dane z wszystkich głównych platform internetowych – mediów społecznościowych i Google. Zestaw danych, które można zebrać za pomocą TexAu jest prawie identyczny z tym, co oferują inne narzędzia, takie jak Sales Navigator lub Expandi. W szczególności:
- imię i nazwisko
- dane kontaktowe
- adres URL profilu.
Wybór jest więc kwestią własnych preferencji dotyczących interfejsu, ceny i przydatności. TexAu umożliwia integrację z CRM-ami i narzędziami zasięgowymi. Można go również przystosować do pracy z LinkedIn:
- wyodrębnić rozmowy z potencjalnymi klientami, zapisane kontakty, strony firm, wyniki wyszukiwania
- automatycznie polubić komentarze i publikacje, zatwierdzić umiejętności
- konwertować adresy URL z Sales Navigator na zwykłe adresy URL z LinkedIn
- wykonywać zrzuty ekranu z profili, itp.
Roczna subskrypcja będzie Cię kosztować 299 dolarów, a pierwsze 2 tygodnie są bezpłatne.
6. Dux-Soup
Deweloperzy Dux-Soup skupili się na personalizacji. Jest to dobry wybór, jeśli potrzebujesz pielęgnować perspektywy, nawiązać długotrwałe relacje z klientami i prowadzić klientów przez MOFU i BOFU.
Po wyszukaniu klientów z rozszerzonym filtrowaniem w Dux-Soup, możesz automatycznie wysyłać dostosowane zaproszenia i śledzić ich działania poprzez kampanie kropelkowe na LinkedIn. Mogą one być wysyłane bezpośrednio z systemu CRM. Proces nawiązywania połączenia trwa do momentu uzyskania odpowiedzi od potencjalnego klienta.
Aby monitorować wyniki kampanii, skorzystaj z narzędzi do zarządzania i śledzenia potencjalnych klientów Dux. Usługę można wypróbować za darmo – w ramach planu “Starter Dux”. Zalecamy jednak rozpoczęcie od subskrypcji Pro – jest ona dość tania (11,25$ miesięcznie) i oferuje znacznie więcej opcji.
7. Zopto
Zopto oferuje dostarczenie najlepszych potencjalnych kontaktów, jednak zakłada posiadanie subskrypcji Premium dla programu LinkedIn Navigator. Pod tym względem, ten program sam w sobie nie jest zbyt praktyczny. Wśród korzyści znajduje się system oparty na chmurze i darmowe wsparcie.
Zopto może pomóc zwiększyć zasięg, np. wysyłając dziesiątki zapytań o połączenia, ale do poszukiwania kontaktów jest mało przydatny. Najtańszy miesięczny abonament kosztuje 215 dolarów.
8. Alfred
Jeśli jesteś małą firmą lub chcesz ograniczyć wydatki, Alfred może stać się substytutem kilku narzędzi naraz. W jego skład wchodzą:
- Alfred CRM – do pracy z danymi zmontowanymi z LinkedIn
- narzędzie do zarządzania kampaniami – do koordynowania treści i grup odbiorców dla LinkedIn, e-maili i Twitter
- ułatwienia pracy zespołowej – do śledzenia i rejestrowania działań sprzedażowych
- planer postów – do automatycznego publikowania treści na LinkedIn w określonym czasie
- opcje integracji – do udostępniania danych oprogramowaniu innych firm
- inicjator kampanii e-mailowych – aby uruchomić sekwencje mailingowe za pośrednictwem G Suite lub Microsoft Outlook.
Ceny wahają się od $ 29 do $ 79 miesięcznie, dostępny jest również bezpłatny okres próbny.
9. We-Connect
Oprócz standardowych opcji automatyzacji, takich jak prośba o połączenie czy zbieranie danych, We-Connect posiada ciekawą funkcję – automatyczne przeglądanie profili. Pozwala to na zwiększenie obecności i widoczności firmy na LinkedIn, a także, miejmy nadzieję, pozyskanie kolejnych subskrybentów do swojej strony.
Kolejną cechą jest opcja inteligentnej odpowiedzi. Dzięki niej możesz czytać i odpowiadać na wiadomości bez posiadania aktywnej sesji na LinkedIn. Cennik jest bardzo prosty – jest jeden plan, który kosztuje 49 dolarów miesięcznie.
10. Linked Helper
Jak sama nazwa wskazuje, narzędzie to jest osobistym asystentem do pracy z LinkedIn. Dzięki niemu można:
- przekroczyć tygodniowy limit LinkedIn dla zaproszeń i wiadomości uzupełniających
- zaprojektować sekwencje wiadomości z pomocnymi szablonami
- zebrać historię dialogów i cały profil potencjalnego klienta
- automatycznie aprobować, lubić, udostępniać i zapraszać do śledzenia połączeń.
Linked Helper jest najtańszym narzędziem spośród wymienionych – jego roczna subskrypcja kosztuje tylko 8,25$ miesięcznie. Pojedynczy miesiąc jest droższy – 15 dolarów.
11. GrowthLead
Jest to usługa doradcza, a nie narzędzie do automatyzacji. Możesz zamówić konsultację, a eksperci GrowthLead zaprojektują strategię sprzedaży dla Twojej firmy – wszystko od targetowania po kanały i promowanie za pośrednictwem sieci społecznościowych.
Istnieje wiele dobrych narzędzi dla LinkedIn, ale prawdę mówiąc, wszystkie są całkiem podobne. Ich funkcjonalność obejmuje 3 główne elementy: automatyczne wysyłanie wiadomości, zbieranie danych i prezentowanie danych analitycznych. Które z nich wybierzesz, zależy od Ciebie, ale my polecamy zacząć od darmowych wersji próbnych i integrować usługi z programami, z których korzystasz od samego początku.
O Autorze
Yulia Zubova jest specjalistką ds. kontaktów zewnętrznych w Snov.io.