9 narzędzi do projektowania stron dla nie-designerów
Jeśli nie masz doświadczenia w projektowaniu, nie oznacza to, że nie możesz nauczyć się kilku łatwych sposobów na dostosowanie swojej strony internetowej, gdy coś się zmienia lub chcesz wprowadzić niewielką poprawkę.
Dla dużych firm lub firm, których oczekujesz, że będą się rozwijać w ciągu kilku najbliższych lat, zatrudnienie projektanta jest jednym z najważniejszych kroków, jakie możesz podjąć dla swojej strony internetowej, ale trochę wiedzy z zakresu projektowania po Twojej stronie może pójść na długi dystans.
Jeśli chcesz stworzyć coś samodzielnie, zamiast szukać kogoś do wynajęcia do zaprojektowania go dla Ciebie, wykorzystaj te kilka narzędzi do projektowania dla osób nieposiadających doświadczenia w projektowaniu.
Narzędzia do projektowania dla osób nieposiadających doświadczenia
Wszystkie poniższe narzędzia są bezpłatne lub oferują model freemium, i chociaż nie są one tak zaawansowane jak niektóre z najlepszych narzędzi projektowych dostępnych na rynku, to oczywiście nie są również tak drogie, a mimo to mogą zaoferować wiele opcji projektowania, aby coś wyglądało profesjonalnie:
1. Pixlr
Pixlr jest jednym z starszych narzędzi w książce, ale wciąż jest jednym z najpopularniejszych. Działa bardzo podobnie do Photoshopa i pozwala tworzyć fajne logo i grafiki całkowicie za darmo.
Możesz pracować na dowolnym rozmiarze obrazu, robić wiele przycięć i zmian rozmiaru, korzystać z wybranych czcionek, używać filtrów stylu, które są wbudowane w narzędzie i wiele więcej. Istnieje wiele funkcji, które przydadzą się również w codziennym życiu, takie jak natychmiastowe usuwanie tła. Nie musisz się logować ani rejestrować, aby korzystać z tych fajnych funkcji.
To narzędzie przeglądarkowe, ale istnieją także wersje mobilne o nazwie Stories by Pixlr i Photomash Studio by Pixlr.
2. Namify
Jeśli dopiero zaczynasz tworzyć swoją stronę internetową, Namify pomoże Ci znaleźć nazwę swojej marki i nawet wybrać jej tożsamość. Strona sprawdzi również nazwę Twojej przyszłej marki w głównych kanałach mediów społecznościowych, aby upewnić się, że jest dostępna i zapewni Ci spójność marki na kilku platformach.
Aby wygenerować nowe logo, wystarczy wyszukać nazwę marki i kliknąć dowolną z sugerowanych nazw. Twoje logo zostanie automatycznie wygenerowane, a po zarejestrowaniu domeny będziesz mógł pobrać wszystkie pliki źródłowe.
3. Gimp
Gimp działa bardzo podobnie do Pixlr, ale uważany jest za nieco bardziej zaawansowany i trudniejszy do pracy i nauki. W przeciwieństwie do Pixlr, powinien zostać pobrany na Twój komputer. Jest całkowicie darmowy, ale wymaga nieco czasu, aby zrozumieć wszystkie jego funkcje i możliwości (podobnie jak Photoshop).
Mimo to, jeśli znasz Photoshopa i albo nie czujesz się z nim komfortowo, albo nie chcesz wydawać pieniędzy, to jest dobra opcja dla Ciebie.
Gimp to świetna darmowa alternatywa dla Photoshopa, dająca pełną kontrolę nad wizualną tożsamością Twojej marki i pozwalająca tworzyć obrazy od podstaw. Możesz tworzyć swoje własne palety kolorów i eksperymentować z różnymi taktykami marketingowymi wizualnymi. Cliqmc ma bardzo przydatny przewodnik na temat psychologii kolorów, który da Ci więcej pomysłów na eksperymentowanie z tworzonymi grafikami.
4. Canva
Canva to świetne narzędzie, ponieważ oferuje szablony na media społecznościowe, jeśli chcesz projektować coś na swoje konta; możesz przeszukiwać ich zdjęcia ze stocku, jeśli szukasz obrazka; pracować z różnymi szablonami i więcej. To interfejs typu drag-and-drop, więc jest uważany za jedno z najłatwiejszych w obsłudze dla osób niebędących designerami.
Canva oferuje funkcje premium, w tym współpracę, wiele więcej szablonów i elementów wizualnych oraz narzędzia do identyfikacji wizualnej marki. Używam Canvy od lat i nigdy nie musiałem dokonywać aktualizacji, więc narzędzie jest idealną opcją, jeśli szukasz czegoś zaawansowanego, ale nie chcesz płacić.
5. Visme
Narzędzie do projektowania infografik jest prawdopodobnie jednym z najlepszych rodzajów projektów, których chcesz się nauczyć tworzyć, jeśli nie jesteś designerem. Czasami wynajmowanie designerów do infografik może być kosztowne, zwłaszcza jeśli twoja infografika jest używana tylko jako post na blogu lub jako uzupełnienie twojej treści.
Innymi słowy, ponieważ infografiki zwykle nie wpływają na całą nawigację i wygląd twojej witryny, Visme to świetna opcja, aby rozpocząć, która jest całkowicie darmowa.
Visme Premium oferuje wiele funkcji współpracy, pozwalając różnym członkom twojego zespołu na wkład w każdy projekt i dostęp do zestawu identyfikacji wizualnej marki, dzięki czemu platforma jest świetna dla większych zespołów. Jeśli szukasz jeszcze więcej możliwości współpracy, Nextiva wymienia kilka świetnych aplikacji na smartfony.
6. Piktochart
Jeśli nie lubisz Visme, Piktochart to jedno z najpopularniejszych narzędzi do tworzenia infografik.
To narzędzie jest pełne grafik i szablonów, które pomogą Ci rozpocząć, pozwala na korzystanie z ich biblioteki obrazów lub wgrywanie własnych, na opcje dostosowywania, raporty i materiały marketingowe i więcej, aby pomóc uczynić twoją infografikę unikalną.
7. Polarr
Najbardziej unikalną rzeczą w przypadku Polarr jest to, że można zainstalować rozszerzenie Chrome i zamienić przeglądarkę na darmową aplikację do edycji zdjęć.
Aplikacja posiada własny zestaw czcionek, motywów i teł, które są stale aktualizowane, a także mnóstwo opcji edycji, aby przyciąć i dopasować projekt do swoich potrzeb. Uważa się, że jest to jedno z najłatwiejszych narzędzi do edycji obrazów dostępnych dzisiaj.
8. Aviary
Jest to jedna z najlepszych opcji, jeśli interesuje Cię tworzenie obrazów za pomocą telefonu komórkowego. Aviary to aplikacja, która umożliwia szybkie dodawanie filtrów i efektów, ramek, nakładek, opcji przycięcia, jasności i innych.
Najlepiej stosować to dla zdjęć, które planujesz zrobić na swoim telefonie komórkowym i chcesz je ostatecznie przesłać na swoją stronę internetową. Jeśli chodzi o filtry, aplikacja działa podobnie do Instagrama, ale oferuje znacznie więcej opcji. Obecnie istnieje wiele aplikacji do edycji obrazów, ale moim zdaniem ta jest najbardziej przyjazna dla użytkownika. Nie oferuje ona wielu funkcji, co oszczędza czas na próbowaniu znalezienia najlepszej opcji.
9. Google Fonts
Ta ostatnia pozycja prawie nie znalazła się na liście, ale umiejętność znalezienia świetnych czcionek to ogromna część projektowania (której wielu niewykształconych projektantów zapomina).
Jeśli korzystasz z któregokolwiek z wymienionych narzędzi, będziesz mógł wpisać tekst i dostosować go do swojego projektu, więc musisz upewnić się, że używasz fajnej czcionki. Większość narzędzi na liście ma swoje własne czcionki. Jeśli jednak pracujesz nad koncepcją logo, upewnij się, że wypróbujesz jak najwięcej czcionek.
Google Fonts to najlepsza kolekcja czcionek. Wpisz nazwę swojej marki i przewiń stronę, aby zobaczyć, jak Twoja nazwa jest pisana w różnych kreatywnych czcionkach. Użyj filtrów kategorii, aby bardziej skupić się na tym, czego się spodziewasz.
Oczywiście istnieje wiele innych darmowych narzędzi do projektowania dla początkujących, ale wszystkie wymienione narzędzia są albo darmowe, albo dają wiele bezpłatnych opcji, dzięki czemu nigdy nie musisz płacić.
O Autorze
Ann Smarty jest menedżerem marki i społeczności w firmie InternetMarketingNinjas.com, a także założycielem ViralContentBee.com. Ann zajmuje się marketingiem internetowym od ponad dekady. Jest byłą redaktor naczelną portalu Search Engine Journal oraz autorką artykułów na znaczących blogach poświęconych wyszukiwarkom i mediom społecznościowym, takich jak Small Biz Trends i Mashable. Ann jest również częstym prelegentem na konferencji Pubcon oraz gospodarzem regularnych czatów na Twitterze #vcbuzz i #myblogu.