10 najlepszych narzędzi do wykrywania niedziałających linków
Nie ma nic bardziej frustrującego niż kiedy klikasz na link do strony internetowej, ciesząc się, że możesz przeczytać co jest na niej, tylko po to, aby spotkać się z kodem błędu 404. Niestety, uszkodzone linki jak te są częstym zjawiskiem w Internecie. Nie powinno to jednak mieć miejsca.
Te niedziałające linki pojawiają się, gdy właściciel strony dokonuje modyfikacji strony lub usuwa stronę ze swojej witryny. Martwe linki szkodzą Twoim wysiłkom SEO i sprawiają, że z czasem tracisz odwiedzających witrynę.
Dlatego ważne jest, aby szybko rozwiązać problem zepsutych linków i poprawić błąd, który powoduje problem w pierwszej kolejności. Jak sprawdzisz, które z Twoich linków nie działają?
Cóż, trafiłeś we właściwe miejsce. W tym artykule przyjrzymy się dziesięciu narzędziom do wyszukiwania niedziałających linków na stronie. Zaczynamy.
Czym są uszkodzone linki?
Najprościej mówiąc, zepsuty link to strona internetowa, która nie może być dostępna lub znaleziona przez użytkownika. Serwer internetowy hostujący stronę często zwraca komunikat o błędzie, po tym jak ktoś kliknie link, który prowadzi do strony.
Istnieje kilka powodów, dla których linki mogą być uszkodzone lub martwe:
- gdy strona już nie istnieje
- gdy strony nie można znaleźć
- linki do treści, które zostały usunięte z serwera, np. filmy lub dokumenty
- gdy adres URL został błędnie wpisany z powodu błędu ludzkiego
- zmiana nazwy strony lub przeniesienie jej bez aktualizacji linków wewnętrznych
- gdy strona ma problemy z serwerem
Niezależnie od przyczyny, ważne jest, aby zająć się problemem szybko i naprawić go. A to dlatego, że niedziałające linki ostatecznie pogarszają jakość Twoich działań SEO. Ten przewodnik, który napisałem na CrunchMarketing, omawia budowanie niedziałających linków i inne techniki marketingu SaaS.
10 Najlepszych narzędzi do znajdowania niedziałających linków na stronach internetowych
Dobrą wiadomością jest to, że istnieje kilka narzędzi, które pomogą Ci znaleźć zepsute linki na stronach internetowych, pomagając Ci je naprawić. Narzędzia te będą identyfikować niedziałające linki i daje pełny raport na temat tego, jak je poprawić.
Należy pamiętać, że można również użyć tych narzędzi do przeszukiwania witryn konkurencji pod kątem niedziałających linków. Dlaczego jest to przydatne? Jeśli kilka stron internetowych linkuje do zepsutych stron Twojego konkurenta, możesz skontaktować się z tymi stronami i zastąpić zepsute linki swoimi.
Wystarczy użyć narzędzia do wyszukiwania wiadomości e-mail, aby uzyskać dane kontaktowe właścicieli tych stron i poprosić ich o zastąpienie tych linków swoimi (ten poręczny przewodnik na Voila Norbert zapewnia zestawienie najlepszych narzędzi).
Oto najlepsze narzędzia do wyszukiwania zepsutych linków na stronach internetowych:
1. Screaming Frog SEO Spider
Screaming Frog SEO Spider jest narzędziem używanym do wyszukiwania zepsutych linków na stronach internetowych, audytu wspólnych problemów SEO i zwiększenia wydajności witryny i rankingu SEO. Można go używać w systemach Windows, Linux i macOS bez żadnych problemów.
Najlepszą częścią Screaming Frog jest to, że może skutecznie indeksować zarówno duże, jak i małe witryny i pozwala na przeglądanie wyników w czasie rzeczywistym.
Ponadto możesz przenieść wyniki sprawdzania linków i inne elementy, takie jak tytuły stron, opisy meta, podpisy i adresy URL, do arkusza Excel, dzięki czemu możesz użyć go jako punktu odniesienia SEO w przyszłości.
Inne funkcje, które oferuje Screaming Frog to:
- analizowanie tytułów stron i meta opisów
- wykrywanie zduplikowanych treści
- audyt przekierowań
- generowanie map serwisowych XML
- crawlowanie stron internetowych Javascript
- planowanie audytów
- porównywanie crawli i stagingów
- wizualizacja architektury witryny
Screaming Frog ma kilka wartościowych integracji, w tym integracje z Google Analytics, Search Console i Pagespeed Insights API. Darmowa wersja pozwala na przejrzenie do 500 stron. Jednak im większa jest strona, którą analizujesz, tym prędkość działania narzędzia może być wolniejsza.
Istnieje również krzywa uczenia się, jeśli chodzi o korzystanie z Screaming Frog. Na szczęście narzędzie zapewnia zasoby dla użytkowników, aby dowiedzieć się, jak najlepiej wykorzystać wszystkie dostępne funkcje.
Płatne plany zaczynają się od 199 funtów rocznie.
2. Ahrefs Site Explorer
Ahrefs Site Explorer to łatwe w użyciu i proste narzędzie do sprawdzania linków w celu znalezienia uszkodzonych linków na stronach internetowych. Dzięki niemu można uzyskać szczegółowy raport dotyczący wszystkich linków zwrotnych do strony internetowej. Wszystkie strony z uszkodzonymi lub martwymi linkami zostaną wymienione w raporcie po przeprowadzeniu audytu.
Linki zewnętrzne mogą być również zidentyfikowane przy użyciu programu Ahref’s Site Explorer. Pozwala to na zainicjowanie napraw i wyeliminowanie zjawiska link rot z Twojej strony. Link rot odnosi się do tendencji hiperłączy do zaprzestania wskazywania na strony internetowe, do których były oryginalnie podłączone w czasie.
Ahrefs Site Explorer będzie regularnie przeszukiwał Twoją stronę i odnajdywał wszelkie martwe linki i przypadki link rot, które mogą zaprowadzić Twoich odbiorców w ślepy zaułek. Sprawozdanie dotyczące linków będzie wysyłane do Ciebie, abyś mógł je szybko zobaczyć i zaadresować.
Jedną z największych zalet korzystania z tego narzędzia jest to, że bardzo szybko przeszukuje strony. Dzieje się tak dlatego, że jest ono wspierane przez jedną z największych baz informacji dla żywych linków zwrotnych.
Dodatkowo, Ahrefboty są naprawdę szybkie w indeksowaniu. Inne funkcje obejmują:
- znajdowanie i naprawianie uszkodzonych przekierowań
- planowanie audytów
- szybki eksport danych
- identyfikacja uszkodzonych linków konkurencji
- śledzenie linków
Ahrefs jest popularnym narzędziem SEO dla kampanii budowania linków podobnym do Diggity Marketing. Pokaże linki wskazujące na zepsute strony Twojego konkurenta. To daje wskazówki, do których stron należy się zwrócić w celu wstawienia linków.
Ceny zaczynają się od 99 dolarów miesięcznie, co może być trochę kosztowne dla startupów i małych firm. Ale jest wart każdej złotówki.
.
3. W3C Link Checker
W3C Link Checker nie tylko sprawdza witrynę pod kątem niedziałających linków, ale także pozwala zdecydować, jak daleko w głąb witryny ma sięgać narzędzie sprawdzające. Jest on używany do sprawdzania określonych sekcji witryny w czasie dla bardziej skutecznych napraw.
Te kontrole strony lub sekcji są przydatne dla organizacji z dużymi witrynami, które doświadczają wielu zewnętrznych błędów 404. Operatorzy witryn mogą pracować nad pojedynczą sekcją w tym samym czasie. W3C Link Checker daje również takie opcje jak:
- wyświetlanie samego podsumowania
- sprawdzanie jedynie dokumentów
- sprawdzanie tylko nagłówków
- ukrywanie przekierowań i inne
To użyteczne narzędzie do wyszukiwania uszkodzonych linków na stronach internetowych wykorzystuje HTML i CSS, aby uzyskać najlepsze wyniki skanowania. Możesz go pobrać i zainstalować w swoim systemie.
Z drugiej strony, W3C Link Checker może być nieco powolny, a jego kody błędów są długie i kłopotliwe do odczytania.
4. SEMrush Site Audit
Za pomocą SEMrush Site Audit, możesz znaleźć zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne niedziałające linki na swojej stronie za pośrednictwem kilku kliknięć. Ten gotowy pakiet pozwala przeanalizować Twoją witrynę dokładniej niż wiele innych narzędzi dostępnych obecnie na rynku.
Po zakończeniu audytu SEMrush będziesz w stanie przeprowadzić następujące czynności:
- analiza możliwości indeksowania witryny
- analiza plików logów
- analiza prędkości i wydajności
- analiza linkowania wewnętrznego
SEMrush Site Audit daje swoim użytkownikom widżety geo-dystrybucji, takie jak wykresy i wykresy kołowe, aby mogli lepiej wizualizować swoje wyniki. Za pomocą tego narzędzia można przeprowadzić dogłębną analizę linków. Możesz również znaleźć odpowiednie strony internetowe i źródła internetowe zainteresowane odniesieniem się do Twoich treści.
Masz do dyspozycji darmową wersję SEMrush, ale może okazać się ona ograniczająca, jeśli chcesz mieć bardziej zaawansowane możliwości. Jednak narzędzie zapewnia 7-dniową bezpłatną wersję próbną, którą można wykorzystać do przetestowania możliwości płatnego SEMrush Site Audit przed dokonaniem płatności.
5. Google Search Console
To narzędzie pomaga mierzyć ruch w wyszukiwarkach i wydajność witryny, naprawiać problemy z witryną i zwiększać jej SEO. Google Search Console powiadamia Cię e-mailem za każdym razem, gdy wyszukiwarka zidentyfikuje problem w Twojej witrynie. Pokazuje również, które adresy URL uległy awarii.
Google Search Console jest przydatnym narzędziem, ponieważ pozwala zobaczyć Twoją witrynę tak, jak widzi ją wyszukiwarka Google. Robi to poprzez dostarczanie szczegółów na temat tego, jak Google przeszukuje, obsługuje i indeksuje Twoją witrynę. Pozwala to na monitorowanie i optymalizację wydajności wyszukiwania.
Co więcej, to narzędzie jest całkowicie bezpłatne.
Z drugiej strony, w przypadku, gdy chcesz usunąć link, zastąpić go lub zmienić markę swojej strony, musisz zgłosić się do Google, aby móc to zrobić.
Jest też sporo nieprawidłowości, jeśli chodzi o aktualizację danych. Objawia się to w postaci zanurzenia lub wybrzuszenia na wykresie wyników. Może to być spowodowane błędem w logowaniu lub zmianą metody agregacji danych przez Google.
Ale ogólnie rzecz biorąc, plusy przeważają nad minusami tego narzędzia.
6. Broken Link Checker
Broken Link Checker to powszechnie stosowane narzędzie, które odsłoni wszystkie dane związane z uszkodzonymi linkami witryny na Twoim pulpicie nawigacyjnym, wraz z przyczyną problemu.
Jeśli jesteś właścicielem witryny i nie masz czasu na długie audyty, to jest to narzędzie dla Ciebie. Jest super łatwy w użyciu i sprawdzi wszystkie twoje posty na blogu i komentarze czytelników pod kątem brakujących obrazów i martwych lub uszkodzonych linków.
Broken Link Checker sprawdza również wszystkie twoje osadzone filmy i zapewnia, że wszystkie działają poprawnie.
Broken Link Checker sprawdza wszystkie kody odpowiedzi statusu HTTPS wszystkich obrazów treści i linków. Jeśli Twoja witryna przeszła wiele kontroli, Broken Link Checker uporządkuje dla Ciebie wyniki.
Narzędzie to jest darmowe, jeśli masz witrynę WordPress.
7. Xenu’s Link Sleuth
Xenu’s Link Sleuth to darmowe narzędzie o otwartym kodzie źródłowym do wyszukiwania zepsutych linków na stronach internetowych. Jego działanie polega na uwzględnianiu strony głównej i dogłębnym sprawdzaniu jej pod kątem zepsutych linków. Program jest wydajny i prosty w użyciu.
Skopiuj i wklej adres URL swojej witryny na Xenus’s Link Sleuth, a on natychmiast rozpocznie indeksowanie witryny w celu znalezienia martwych linków.
Narzędzie to jest świetne dla rozwiązywania problemów z nietrwałą siecią. Oferuje on ograniczone testowanie adresów URL poczty elektronicznej, FTP i obsługi gophera, obsługuje mapy witryn i strony SSP, a także może łatwo wykonywać pliki o rozmiarze mniejszym niż 1 MB.
Potwierdzanie linków odbywa się na:
- apletach Java
- skryptach
- arkuszach stylów
- tłach
- obrazach
- wtyczkach
- sliderach
Z minusów, Xenus’s Link Sleuth ma niespójną i mało niezawodną technikę sprawdzania stron gophera. Jest też niekompatybilny z frameworkiem Windows 32.
8. LinkTiger
LinkTiger to narzędzie używane do wyszukiwania uszkodzonych linków na stronach internetowych, które jest łatwe do skonfigurowania i równie proste w użyciu. Oferuje uproszczone raporty, które użytkownik może zrozumieć już na pierwszy rzut oka. Z LinkTiger otrzymujesz dzienne lub tygodniowe raporty, dzięki którym możesz błyskawicznie zająć się wszelkimi problemami na stronie. To z kolei wpływa na poprawę doświadczenia użytkowników.
Dzięki temu narzędziu możesz sprawdzać poprawność linków w HTML, PDF, FLASH i CSS. Otrzymujesz raporty o uszkodzonych linkach, które są również wyróżnione na stronie internetowej lub w kodzie źródłowym dla ułatwienia identyfikacji.
Eksportuj, drukuj i udostępniaj swoje raporty za pomocą poczty elektronicznej lub wbudowanych narzędzi współpracy. Jest to naprawdę przydatne, jeśli chcesz podzielić się raportem z resztą swojego zespołu lub klientem.
Dla nowych użytkowników dostępna jest 15-dniowa bezpłatna wersja próbna. Po tym okresie, ceny zaczynają się od 110 dolarów za rok. Skorzystaj z LinkTiger, aby na bieżąco sprawdzać stan swojej witryny i otrzymywać powiadomienia o zepsutych linkach w czasie rzeczywistym.
9. Moz Pro
Moz Pro to oprogramowanie do zarządzania danymi i SEO używane przez firmy w celu zwiększenia ruchu na stronie, widoczności i rankingu w SERPach. Przydaje się zawsze wtedy, gdy użytkownik chce przeprowadzić następujące czynności:
- audyty witryn
- analizę linków zwrotnych
- śledzenie rankingów
- wyszukiwanie słów kluczowych
Dzięki Moz Pro możesz śledzić witryny konkurencji i odkrywać, co stanowi o ich przewadze konkurencyjnej, jeśli chodzi o ranking wyszukiwania. Dodatkowo, otrzymujesz zautomatyzowane cotygodniowe kontrole witryny, które powiadamiają administratorów witryny o wszelkich problemach, które muszą naprawić. Program zidentyfikuje również nowe możliwości linków, które możesz wykorzystać, aby jeszcze bardziej poprawić swój ranking w SERPach.
Korzystaj z całodobowego wsparcia na żywo, które pomoże Ci rozwiązać wszelkie problemy, jakie możesz napotkać podczas korzystania z Moz Pro. Mają również bogatą bazę wiedzy, dokumentację i webinaria, które dodatkowo zwiększają zdolność użytkowników do korzystania ze wszystkich dostępnych funkcji.
Istnieje 30-dniowa darmowa wersja próbna, a płatne plany zaczynają się od 99 dolarów miesięcznie.
10. Majestic
Majestic to narzędzie do audytu i wyszukiwania stron, a także narzędzie do sprawdzania martwych linków. Majestic Site Explorer jest dostępny we wszystkich płatnych planach Majestic.
Znajdując się na stronie głównej, kliknij “HTTP 404 Not Found”, aby znaleźć strony internetowe w swojej witrynie zawierające martwe linki. Pomoże to w filtrowaniu wyników i pokaże w raporcie tylko to, co jest potrzebne.
Majestic Site Explorer posiada również skuteczną funkcję eksportu linków zwrotnych, która pomaga użytkownikom znaleźć wszelkie linki zewnętrzne prowadzące do stron 404. Dodatkowo można łatwo pobrać raporty dotyczące backlinków, aby udostępnić je innym użytkownikom.
To narzędzie do wyszukiwania zepsutych linków na stronach internetowych analizuje i raportuje teksty kotwic witryny, linki zwrotne oraz nowe i usunięte linki zwrotne.
Użytkownik otrzymuje również szacunki dotyczące wskaźników zaufania (Trust Flow) i cytowań (Citation Flow), które są automatycznie generowanymi szacunkami dotyczącymi ilości i jakości backlinków do danej strony. Daje to również wgląd w kontekst linku przychodzącego.
Plany płatności Majestic zaczynają się od 49,99 dolarów za użytkownika na miesiąc.
Podsumowanie
Natknięcie się na uszkodzony link w momencie, gdy użytkownik chce zapoznać się z treścią strony internetowej, może być frustrujące. Sprawia, że użytkownik traci motywację i może to być ostatni raz, kiedy odwiedza Twoją stronę. Dlatego też, niedziałające linki powinny być naprawione tak szybko jak to możliwe. To nie tylko poprawi Twoje działania SEO i ranking wyszukiwania, ale także poprawi doświadczenie klienta i wizerunek marki.
Identyfikacja niedziałających linków na stronach konkurencji może również wskazać możliwości budowania linków. Zatem, oprócz wykrywania własnych niedziałających linków, warto obserwować swoich konkurentów, aby zidentyfikować potencjalne niedziałające linki, z których można skorzystać.
Istnieje kilka narzędzi do wyszukiwania zepsutych linków na stronach internetowych, które można wykorzystać do szybkiego znalezienia i naprawienia problemów z linkami. W tym artykule omówiliśmy 10 najlepszych narzędzi, a także ich zalety i wady.
Reszta zależy od Ciebie. Teraz nadszedł czas, by wypróbować narzędzia, aby znaleźć to, które najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku. Niezależnie od tego, którego narzędzia używasz, pamiętaj, aby aktywować automatycznie generowane raporty, aby uzyskać regularne aktualizacje. W ten sposób możesz się zrelaksować wiedząc, że oprogramowanie regularnie sprawdza Twoją witrynę i dostarcza aktualne raporty z audytu tego, co wymaga naprawy. Wtedy będziesz na dobrej drodze do sukcesu Twojej strony.
O Autorze
Nico Prins jest założycielem Crunch Marketing, agencji SaaS SEO. Firma współpracuje z klientami z sektora SaaS, pomagając im w generowaniu leadów na skalę globalną w regionach EMEA, APAC i innych.