Przejmij kontrolę nad swoim czasem dzięki Rescuetime
Wszyscy mamy czasem taki moment w życiu, kiedy jesteśmy rozproszeni i nie robimy tego, co powinniśmy lub co planowaliśmy zrobić. Wtedy zostawiamy wszystkie ważne sprawy i koncentrujemy się na tych błahych, które nie mają większego znaczenia. Potem, po zmarnowaniu cennego czasu, najczęściej tego żałujemy i zaczynamy przekładać nasze plany tak, by zdążyć z wykonaniem zadania. A co, jeśli powiem ci, że możesz przejąć kontrolę nad swoim czasem? Jest sposób, by być mniej roztargnionym. Istnieje coś, co pomoże ci się skupić.
Właśnie dlatego wszyscy potrzebujemy “RescueTime”.
RescueTime pomaga nam kontrolować swój czas. Wystarczy, że zainstalujesz go na swoim laptopie i ustawisz swój czas pracy na dany dzień. Jeśli coś Cię rozproszy lub nie skupisz się na pracy, program przypomni Ci o tym, dzięki czemu unikniesz rozminięcia się z celem na dany dzień. W większości przypadków, gdy odbiegamy myślami od celu, potrzebujemy jedynie przypomnienia, wezwania do działania, które sprawi, że zachowamy koncentrację.
Czym jest Rescuetime?
RescueTime to oprogramowanie, które wyznacza Ci osobisty cel na dany dzień, jakim jest praca w skupieniu, i automatycznie monitoruje, kiedy pracujesz przy komputerze. Kiedy siedzisz przed komputerem i wykonujesz swoją pracę, nie musisz się martwić, że coś Cię rozproszy, bo dzięki programowi masz zegar, który pilnuje Twojego czasu pracy i produktywności w danym dniu. Przy nieco mniejszym skupieniu na celu dnia, RescueTime wysyła Ci wiadomość. Po ustawieniu czasu pracy, dzięki RescueTime możesz skupić się na pracy i nie rozpraszać się, ponieważ korzystając z RescueTime, poznasz, co sprawia, że się rozpraszasz, i wyeliminujesz to. RescueTime uświadamia Ci, co Cię rozprasza, regularnie notując, kiedy nie jesteś skupiony. W ten sposób dowiesz się, co powoduje utratę koncentracji i jak najlepiej wykorzystasz swój czas. Program jest bardzo łatwy w użyciu i może być używany w zespole. Dzięki łatwej nawigacji w aplikacji i przystępnej cenie będziesz mógł śledzić, jak efektywnie wykorzystywać swój czas.
Nadal nie jesteś przekonany do tej platformy? Masz możliwość skorzystania z bezpłatnego 30-dniowego okresu próbnego. Do rozpoczęcia pracy z programem wystarczy system macOS 10.15+ lub Windows 10+.
Funkcje RescueTime
Poniżej przedstawiamy funkcje oprogramowania.
Wskazówki podczas pracy
Automatyczne oprogramowanie do śledzenia czasu pracy RescueTime śledzi, nad czym pracujesz, i informuje Cię o najlepszych momentach na nieprzerwaną pracę lub o tym, że tracisz koncentrację i próbujesz wykonać zbyt wiele zadań naraz. Z pewnością nie chciałbyś stracić możliwości korzystania z tej aplikacji ze względu na produktywność. Wszyscy chcemy mieć produktywny dzień, ale czasami nasze starania o zachowanie koncentracji mogą ulec rozproszeniu, wtedy z pomocą przychodzi to niesamowite oprogramowanie. Program monitoruje i ostrzega Cię, kiedy próbujesz wykonać więcej niż jedną rzecz na raz.
Czasami to właśnie wpływa na nasze wysiłki, a cała praca idzie na marne z powodu braku koncentracji przy wykonywaniu więcej niż jednego zadania na raz. Czemu więc nie zająć się tym po kolei i nie osiągnąć sukcesu? Potrzebujesz RescueTime, który pomoże Ci pokonać pewne bariery.
Unikaj rozproszenia uwagi i popraw swoją koncentrację
Masz do wykonania zadanie, które musisz wykonać we właściwym terminie? Musisz być skupiony przez 4 godziny bez przerwy? W takim razie potrzebujesz RescueTime. Kiedy chcesz się skupić, rozpocznij Sesję Skupienia. RescueTime blokuje Twoje największe rozproszenia i informuje o tym, jak dobrze się koncentrujesz. Z czasem zrozumiesz, co najbardziej Cię rozprasza, więc kiedy będziesz potrzebował skupić się przez wiele godzin, będziesz wiedział, jak pozbyć się niepotrzebnych rzeczy, które mogą powodować brak koncentracji.
Nadaj sens swojemu czasowi
Jeden dzień mija, potem przychodzi następny. Jeśli nie wykorzystasz mądrze swojego czasu, minie 365 dni, podczas których nic nie osiągniesz. Każdego dnia musisz mieć jasny obraz swojego czasu pracy. Musisz wiedzieć, dokąd zmierza Twój czas i jak produktywnie wykorzystujesz swoje dni, a możesz to osiągnąć dzięki raportom RescueTime. Powinieneś zrozumieć swoje produkty i sposób, w jaki spędzasz czas, a następnie wykorzystać zdobyte informacje, aby osiągnąć więcej, poprawiając jednocześnie równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.
Odkryj, co przeszkadza Ci w pracy
Aby osiągnąć więcej i być bardziej produktywnym każdego dnia, musisz zrozumieć, co cię rozprasza. Tylko wtedy, gdy będziesz wiedział, skąd bierze się problem, będziesz mógł opracować plan przeciwdziałania mu i jak najlepiej wykorzystać każdy dzień. Jeśli nie odkryjesz prawdy o tym, co cię rozprasza i jak bardzo wpływa to na twoją pracę, 365/366 dni okaże się czasem straconym, w którym osiągniesz niewiele lub nic.
Wspieraj rozwój osobisty, korzystając z prawdziwych danych
Czasami potrzebujemy tylko danych, które pozwolą nam się zorientować, ile czasu zmarnowaliśmy i ile wykorzystaliśmy. Aby zwiększyć produktywność, musisz wyrobić sobie lepsze nawyki w oparciu o swój unikalny styl pracy. Musisz znaleźć swoje mocne strony i zobaczyć, co trzeba jeszcze dopracować.
Ocena RescueTime
Jak każde narzędzie, RescueTime ma swoje wady i zalety. Poniżej wymieniamy jego plusy i minusy.
Plusy
- Prosta obsługa
- Bezpłatna wersja próbna
- Przystępność
- Bezpłatna rejestracja
- Używanie przez zespoły
- Pomaga monitorować Twoją efektywność
Minusy
- Działa tylko na systemach macOS 10.15+ i Windows 10+.
Podsumowanie
RescueTime to oprogramowanie, które możesz zainstalować na swoim laptopie. Pomaga wykryć, kiedy się rozpraszasz i co jest tego przyczyną. Dzięki temu dowiesz się, co najbardziej rozprasza Twoją uwagę, a tym samym zwiększysz swoją produktywność.
RescueTime skutecznie pomaga:
- Pokierować Cię, kiedy pracujesz
- Uniknąć rozproszenia uwagi i wzmocnić koncentrację
- Nadać sens swojemu czasowi
- Odkryć, co przeszkadza Ci w pracy
- Stymulować rozwój osobisty przy użyciu prawdziwych danych