Really Good Emails – Zapomnij o zgadywaniu przy tworzeniu doskonałych emaili
Tworzyć maile może każdy, ale jeśli zależy nam, by nasze wiadomości wyróżniały się na tle innych w skrzynce naszego odbiorcy, powinniśmy szczególnie przyłożyć się do tworzenia ich. Skoro tak wiele maili zalewa skrzynki naszych klientów, jaką możemy mieć pewność, że wiadomość od nas przyciągnie uwagę odbiorcy i spełni swoją rolę? Bądź co bądź, nawet z dobrymi umiejętnościami HTML/CSS projektowanie e-maili bywa trudne. Nawet najlepsi specjaliści od kodów mogą mieć trudności z tworzeniem tabel i CSS inline.
Jak to obejść? Najlepiej byłoby zacząć od skorzystania ze specjalnego narzędzia do projektowania e-maili. Właśnie dlatego dzisiaj na tapet bierzemy Really Good Emails, jedno z najlepszych narzędzi do projektowania e-maili. Przyjrzyjmy się mu wspólnie.
Really Good Emails – Świetne zaprojektowane maile i treści internetowe
Really Good Emails to strona z inspirującymi wzorami maili, pomagająca poprawić komunikację w miejscu pracy. Strona jest zbiorem szablonów maili, zebranych w zorganizowanej i czytelnej formie. Mamy możliwość wykorzystywania szablonów e-maili, w celu udoskonalenia własnych kampanii marketingowych czy też korespondencji biznesowej.
Really Good Emails posiada kolekcję ponad 5824 e-maili z różnych kategorii. Możemy otrzymać ostęp do szablonów e-maili zgromadzonych w kolekcji i obejrzeć dany projekt w całości, ze wszystkimi elementami wizualnymi i kodem stojącym za tym wspaniałym projektem. Strona gwarantuje przejrzystość w kwestii korespondencji służbowej i maili marketingowych, jakiej nie doświadczymy nigdzie indziej. Pozwala również użytkownikom dodawać ulubione szablony do osobistej kolekcji. Strona stanowi rzetelne źródło szablonów maili, marketingu mailowego, inspiracji e-mailowych i treści e-maili.
Najistotniejszą cechą Really Good Emails jest jej bogaty zbiór e-maili. Podzielony jest on na 7 głównych kategorii, z czego każda posiada kilka podkategorii. Najważniejszymi kategoriami są:
- Behawioralne
- Inauguracyjne
- Promocyjne
- Różne
- Branżowe
- Planowe
- Usprawniające
Jeśli przyjrzymy się bliżej kolekcji szablonów mailowych, zauważymy, że niezależnie od tego, o jakim wydarzeniu biznesowym chcielibyśmy poinformować naszych klientów, czy jaki cel chcielibyśmy osiągnąć, z pewnością znajdziemy odpowiednią kategorię. Istnieje także szablon mailowy, przeznaczony do przesyłania życzeń z okazji różnorodnych świąt lub ważnych wydarzeń w życiu osobistym, takich jak urodziny, Dzień Ojca, Halloween, Dzień Ziemi, Nowy Rok, Święto Niepodległości i wiele innych.
Dwa podejścia do kodowania e-maili mobilnych
Really Good Emails oferuje dwa podejścia do kodowania e-maili mobilnych – responsywne i hybryda. Responsywny styl kodowania zastępuje obecne style, kiedy mail wyświetlany jest na małym ekranie. Styl hybrydowy kodowania wykorzystuje płynny układ strony, który powiększa się i pomniejsza, dopasowując się do ekranu.
Jak działa Really Good Emails?
Jak już wspominaliśmy wcześniej, Really Good Emails to mikrostrona z bogatą kolekcją przydatnych szablonów e-mailowych. Strona zawiera tysiące wzorów e-maili, podzielonych na różne kategorie. Aby móc z nich skorzystać, należy się zarejestrować.
Krok 1 – Tworzenie konta
Aby rozpocząć, należy utworzyć konto na Really Good Emails i zalogować się.
Krok 2 – Wyszukiwanie szablonów
Aby wyszukać pożądany szablon e-mailowy należy skorzystać z funkcji wyszukiwania. Zamiast tego można również przejrzeć kategorie i obejrzeć kilka różnych, dostępnych tam szablonów. Kiedy już wybierzemy szablon e-mailowy, musimy dodać go do kolekcji. Dostęp do wszystkich szablonów e-mailowych dodanych do naszej kolekcji możemy uzyskać w dowolnym momencie.
Krok 3 – Dostęp i edycja szablonów e-mailowych
Należy otworzyć wybrany szablon z naszej kolekcji i przyjrzeć się jego układowi. Kiedy otrzymamy już dostęp do szablonu, możemy obejrzeć go za pomocą Outlook 2018, iPhone X i iPhone 8. Mamy również możliwość wyświetlić jego kod, wybierając opcję View Code [ang. wyświetl kod].
Krok 4 – Edycja kodu HTML
Po kliknięciu przycisku View Code otworzy się podgląd kodu na żywo, a zaraz obok niego szablon maila. Kod HTML jest w pełni edytowalny, a zmiany możemy nanosić w dowolnej sekcji.
W trakcie nanoszenia zmian, na bieżąco zmieniał się też będzie nasz szablon. Pozwala to na przetestowanie kilku wersji kodu i zaobserwowanie, jak wpływają one na ostateczny projekt.
Kiedy zakończymy już edycję kodu, możemy skopiować go w całości, a następnie zapisać w formacie HTML. Następnie, możemy wykorzystać zapisany kod HTML szablonu, aby tworzyć własne kampanie mailowe i przeprowadzać kampanie marketingowe za pośrednictwem maila.
Ważne elementy emailowych kampanii marketingowych
Kiedy już wiemy, jak modyfikować kod w celu prowadzenia mailowych kampanii marketingowych, należałoby dowiedzieć się też czegoś na temat dobrych nawyków w projektowaniu maili i innych ważnych elementów.
Pre-nagłówek
Pre-nagłówek stanowi doskonałe uzupełnienie wersu z tytułem e-maila i nadaje mu cennego kontekstu. Nasz podtytuł w kampanii marketingowej może wyświetlać się w podglądzie wiadomości, a często również w treści maila. Należy więc zadbać o to, aby był on zwięzły i zawierał clue problemu. Możemy wykorzystać wers „temat” i podtytuł, aby uświadomić klientom, czemu ten mail jest dla nich ważny.
Dynamiczne treści
Treść stanowi niezwykle ważną część każdego maila. Jeśli zależy nam na personalizacji, mamy możliwość dokonywania dynamicznych zmian w całej sekcji z treścią maila. Personalizacja treści sprawi, że mail wyda się naszym subskrybentom bardziej odpowiedni dla nich i atrakcyjny.
Jednokolumnowe e-maile
E-maile zawarte w jednej kolumnie wyglądają świetnie zarówno na ekranie komputera, jak i telefonu. Tego typu e-maile dostosowują się do rozmiaru naszego ekranu i automatycznie zmieniają rozmiar obrazów, sprawiając, że konsumenci mogą poruszać się po naszej stronie z łatwością. Zamknięcie całej treści e-maila w jednej kolumnie sprawia, że wszystkie ważne informacje występują w odpowiedniej kolejności – od góry ku dołowi. Design maila sam podpowiada klientowi, co powinien zrobić w następnej kolejności.
Really Good Emails – Dobre i złe strony
Zalety
- Dobry układ strony i funkcja wyszukiwania;
- Zróżnicowane kategorie;
- Edytowalne szablony e-mailowe.
Wady
- Brak współczynników przeliczeniowych w testach A/B.
Podsumowując
Wysyłanie pięknych wizualnie e-maili stało się czynnikiem niezbędnym, by przyciągnąć klientów i przebić się przez chaos panujący online. Really Good Emails to dobre źródło dla wszystkich zainteresowanych tworzeniem atrakcyjnych, skutecznych i dobrze zaprojektowanych e-maili, które jednocześnie świetnie służą naszym klientom. Szablony e-maili, jakie zapewnia Really Good Emails to świeże spojrzenie na projektowanie e-maili i świetna pomoc w przebiciu spomiędzy zgiełku e-maili przepełnionych linkami, wychwytywanych jako spam.