Rozwiń analitykę swoich stron WWW dzięki KISSmetrics
Analityka stron WWW to gromadzenie, analiza i pomiar danych w celu zrozumienia i optymalizacji stron internetowych dzięki generowanym raportom. Analitykę realizuje się za pomocą wielofunkcyjnych narzędzi, które mogą być używane zarówno do mierzenia ruchu w sieci, przeprowadzania badań rynku, by zwiększyć wpływ strony na odwiedzających, a także do pomiaru wpływu kampanii reklamowej. Analityka www pomaga obserwować ruch na Twojej stronie internetowej, a także ujawnia popularne trendy, przydatne w badaniu rynku.
Analityka dostarcza także wiedzy o liczbie odwiedzin i odsłon strony. Może być dzielona na dwie kategorie: „na stronie” – on-site i „poza stroną” – off-site. Analityka off-site zawiera w sobie widoczność witryny w sieci, komentarze o stronie i informacje na temat jej potencjalnych odbiorców. Natomiast analityka on-site mierzy zachowania odwiedzających na Twojej stronie, czyli siłę napędową ruchu i konwersji. Obecnie, wiele używanych narzędzi służy głównie do wykonywania analityki „na stronie”, z najpopularniejszym Google Analytics na czele. Można jednak znaleźć o wiele bardziej zaawansowane narzędzia, które dają wiele dodatkowych informacji, takich jak np. mapy ciepła.
KISSmetrics jest narzędziem do analityki, które pomaga w identyfikacji, zrozumieniu ruchu i jego zwiększeniu, umożliwia podjęcie świadomej decyzji dotyczącej marketingu i jakości Twojego produktu. KISSmetrics przekazuje Ci jakie kroki podejmuje osoba odwiedzająca Twoją stronę lub Twój przyszły klient, po wylądowaniu na niej lub przed zakupem produktu. Korzystając z tego narzędzia można łatwo śledzić, co klient robi na Twojej stronie od początku aż do końca jego wizyty. Aplikacja może być również używana do śledzenia procedury rejestracji na stronie i informowania Cię o udanych zapisach oraz poświęconym w tym celu czasie użytkownika. Pozwala to usprawnić cały proces, by w przyszłości sprawiał jak najmniej problemów. Można też śledzić, gdzie klient dokończył rejestrację i dokąd się później udał. Dzięki temu wiesz, co stoi na przeszkodzie zwiększeniu Twojej sprzedaży. Oprócz tego, zobaczysz też ile razy ludzie logowali się na Twojej stronie poprzez Facebook lub Twitter.
KISSmetrics i Twoja strona internetowa
Zbierając tylko rejestracje od osób odwiedzających Twoją witrynę nie zwiększysz swojej sprzedaży. Należy szukać sposobów, aby rozwinąć proces po rejestracji. Ludzie powinni móc łatwo znaleźć to, czego szukają. Jeśli sprzedajesz usługi lub oprogramowanie, powinna być możliwość aktualizacji i szczegóły na temat ich konfiguracji. Musisz upewnić się, że główne funkcje witryny są jasne i przejrzyste, by użytkownicy byli w stanie zakończyć kluczowe dla Twojej firmy procesy.
Przede wszystkim ważne jest, by była możliwość zlokalizowania interesujących klienta produktów, wyszukiwania ich, przeglądnięcia szczegółów na ich temat i ostatecznie łatwego pobrania produktu lub dodania do koszyka. Pełna procedura zakupu powinna być bezproblemowa i możliwa do ukończenia w jak najkrótszym czasie. KISSmetrics pomoże Ci rozwiązać wszystkie te problemy, zadowolić klientów i oczywiście zapewnić Ci zysk.
Anulowanie subskrypcji i zwroty
KISSmetrics pozwala również śledzić poczynania użytkowników prowadzące do anulowania zamówień, generowania zwrotów i wypisywania się z newslettera. Dzięki temu będziesz móc im przeciwdziałać, by nie występowały w przyszłości.
Dane i akcje
Dane uzyskanie z pomocą KISSmetrics dają pełen obraz Twoich użytkowników, np. kim są, skąd przyszli i czym się zajmują. Korzystając z tego narzędzia możesz również utworzyć grupę użytkowników o podobnej charakterystyce. Wiele tożsamości tej samej osoby zostanie połączonych automatycznie.
Wszystkie akcje związane z subskrypcją, rejestracją, sprzedażą, plikami do pobrania, a nawet z przeglądaniem strony głównej i lądowania są rejestrowane. Szczegóły, takie jak: skąd użytkownik do nas trafił, jego wiek, czy jest powracającym odwiedzającym i wiele innych tego typu informacji, są zawarte w raporcie generowanym przez KISSmetrics.
KISSmetrics i social media
KISSmetrics może być wykorzystywane do śledzenia mediów społecznościowych pod względem ROI (zwrotu z inwestycji). Pozwoli Ci to przeanalizować, które społecznościowe platformy dają największy ruch na Twojej stronie. Każdy, kto trafi do Ciebie poprzez social media, jest śledzony w poszukiwaniu miejsca, z którego przybył na Twoją stronę i tym samym dowiadujesz się z jakiego portalu społecznościowego skorzystał. Używając KISSmetrics można śledzić całość poczynań klienta.
Płatne reklamy i KISSmetrics
Możesz śledzić ROI dla sieciowych kanałów reklamowych. Kanały te obejmują: Google AdWords, Facebook Ads, LinkedIn Ads, Reddit Ads, Yahoo! Bing Network, Twitter Promoted Tweet i inne. Dzięki temu sprawdzisz, które reklamy zapewniają Ci największy ruch na stronie, a tym samym, które przynoszą Ci największy zwrot z inwestycji. KISSmetrics śledzi odwiedzających, pochodzących z płatnego wyszukiwania lub z reklam Pay Per Click, w dowolnym momencie, w ciągu ostatniego miesiąca. Możesz na bieżąco dowiadywać się o wszystkich konwersjach pochodzących z płatnych reklam.
Śledź nie tylko odsłony, ale prawdziwych użytkowników na swojej stronie za pomocą @KISSmetrics www.kissmetrics.com/ via @MonitoringStron
Oferta i cennik
KISSmetrics oferuje 14 dni niczym nieograniczonego okresu próbnego bez żadnych zobowiązań i podawania numeru karty kredytowej. Masz możliwość wyboru miesięcznego lub rocznego rozliczania. Opłaty miesięczne wynoszą kolejno: $150 za pakiet Starter, $250 za Basic i $500 za pakiet Professional. Będziesz móc śledzić miesięcznie około 500.000 akcji podejmowanych przez użytkowników w planie Starter, podczas gdy w przypadku Basic może to być do 1 miliona zdarzeń. W celu obserwowania większej liczby akcji będziesz potrzebować pakietu Professional.
KISSmetrics jest jednym z najbardziej popularnych i godnych zaufania narzędzi analityki stron internetowych. Jest bardzo zorientowane na wyniki i zobaczysz zmiany już po upływie krótkiego czasu. Mówią, że Google Analytics tylko powie Ci, co się dzieje na Twojej stronie, gdy w tym samym czasie KISSmetrics poinformuje Cię, kto za tym stoi. Oceniam bardzo wysoko możliwości tej aplikacji i uważam, że bez problemu może konkurować z Google Analytics.