SEOtest – popracuj nad pozycjonowaniem
Sprawdzałeś ostatnio pozycję swojej strony? Jeśli nie, to na co czekasz? Obecnie obowiązkowo trzeba sprawdzać jak dobra jest optymalizacja Twojej witryny pod kątem wyszukiwarek. Jest wiele stron, które mogą Ci w tym pomóc. Jedną z nich jest SEOtest. Zapewnia ona podstawową ocenę różnych cech związanych z SEO w skali 0-10 i 0-100. Istnieje wiele kluczowych czynników, które wymagają weryfikacji i wpływają na SEO Twojej strony, takich jak liczba stron indeksowanych przez Google, Bing i Yahoo, liczba zewnętrznych linków do witryny, wyniki związane z mediami społecznościowymi (Facebook, Twitter), walidacja kodu HTML i CSS.
SEOtest jest bardzo prostym, ale skutecznym serwisem, który umożliwia wszystkim użytkownikom szybkie i łatwe sprawdzenie ich strony internetowej przy pomocy internetowych narzędzi testujących. Wystarczy wprowadzić adres swojej strony, a system wygeneruje szczegółowy raport na temat wskaźników SEO.
Strona rozkłada podstawowe dane na czynniki i pomaga nam lepiej zrozumieć SEO, a także sprawia, że możesz spojrzeć na swoją stronę w kategoriach, w jakich analizowana jest przez wyszukiwarki. A są one coraz bardziej wyrafinowane. Pod wieloma względami nadal nie mogą zobaczyć i zrozumieć strony sieci Web w taki sam sposób jak człowiek.
SEOtest pomaga dowiedzieć się, w jakim stanie znajduje się strona i jak wiele czynników wpływa na jej widoczność w Internecie, co przekłada się na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.
Wygląd strony i ogólne wrażenie
Witryna ma skromny wygląd i opiera się na jednej stronie, zapewniając łatwy w obsłudze interfejs użytkownika. Ma jeden prosty formularz służacy do wpisania adresu URL witryny do przetestowania.
Raport jest wyświetlany w połączeniu z kolorowymi symbolami i “licznikami”, z wykorzystaniem uproszczonych symboli portali społecznościowych dla wygody użytkownika.
Duże i proste czcionki ułatwiają czytanie. Projekt strony jest przejrzysty oraz nienarzucający się, przez co łatwo skoncentrować się na celu w jakim ją odwiedzamy. Mimo sporej ilości informacji na w serwisie, jego konstrukcja jest bardzo uporządkowana. Wszystko wygląda atrakcyjnie: logo, kolory, sposób prezentacji treści i zakładki.
Efekty działań w Social Media
Ważną cechą tego serwisu jest to, że nie jest wymagana rejestracja. Z łatwością bada na Twojej stronie wszelkie aspekty związane z pozycjonowaniem, począwszy od kodu HTML/CSS i elementów projektu poprzez meta tagi po sygnały społecznościowe. Sprawdza ile razy użytkownicy Facebooka kliknęli “like” na Twojej stronie, ile razy Twój adres URL został udostępniony i ile tweetów zostało wykonanych przy jego użyciu.
To nie wszystko, bo strona dostarcza także dane dotyczące wewnętrznych i zewnętrznych linków wskazujących na stronę, dając wyobrażenie o popularności Twojej strony.
Dzisiaj, linki pozyskiwane są głównie poprzez rozwój oryginalnych treści, które są następnie udostępniane w mediach społecznościowych. Linki do treści na Facebooku, Twitterze, LinkedIn, Google+, YouTube i innych portalach tego typu pomagają wyszukiwarkom zrozumieć, które strony są wiarygodne i powinny być w rankingu dla danych fraz kluczowych.
Na przykład link, który pojawia się w wielu wpisach, w przeciwieństwie do linku, który nigdzie się nie pojawił, będzie miał większą widoczność w wyszukiwarkach, ponieważ zakłada się, że jest lepszej jakości, bo wielokrotnie dzielono się nim sieciach społecznościowych. Taki podział jest analizowany przez stronę, a mała liczba linków w social media może sugerować mniej wartościową treść w serwisie.
Rankingi
Najważniejszym elementem analizy jest ranking strony. MozRank domeny ocenia widoczność i popularnośćwitryny.
Google wykorzystuje wiele czynników w celu ustalenia kolejności stron w wynikach wyszukiwania. Zazwyczaj te czynniki są albo związane z treścią samej strony (tekstem, jego adresem URL, tytułami, nagłówkami itd.) lub pomiarami autentyczności samego serwisu (wiek domeny, ilość i jakość linków zewnętrznych, etc.) wspólnie determinującymi pozycję strony. Google PageRank oparty jest na liczeniu i ocenie jakości linków do strony, co pozwala określić jej przybliżoną ważność. Podstawowym założeniem jest to, że ważniejsze witryny internetowe otrzymują więcej linków z innych stron i tak to jest oceniane przez SEOtest
Oczywiście żaden serwis weryfikujący SEO nie jest w stanie przewidzieć lub zagwarantować, kiedy i czy w ogóle Twoje adresy URL zostaną zeskanowane i zaindeksowane. Taka witryna może pomóc zrozumieć obecny stan pozycjonowania strony i zidentyfikować elementy wymagające ulepszenia.
Sprawdź poziom optymalizacji swojej strony pod kątem wyszukiwarek #SEO seotest.pl/ via @MonitoringStron
Przestrzeń do ulepszeń
Na stronie brakuje trochę wyjaśnienia prezentowanych wskaźników oraz informacji o tym, co wynika z prezentowanych wartości. Przydałyby się też sugestie i podpowiedzi, co trzeba poprawić na analizowanej stronie.
Mimo wszystko, w momencie kiedy potrzebujesz szybkiej i prostej analizy, SEOtest jest znakomitym rozwiązaniem, którego warto spróbować, aby sprawdzić poziom optymalizacji swojej strony pod kątem SEO.