Sprawdź, czy Twój link istnieje i czy jest indeksowalny
Zweryfikuj obecność swojego linku, upewnij się czy nie jest otagowany “nofollow”, “sponsored” lub “ugc”, wykryj blokady robotów wyszukiwarek i oblicz, jaka część “link juice” danej strony jest przekazywana.
Czy twoje backlinki są nadal obecne i indeksowalne?
Backlinki pomagają wyszukiwarkom w określeniu, na ile dana witryna jest wiarygodna i istotna dla słowa kluczowego lub tematu, dla którego pozycjonowana jest treść. Liczba backlinków do twojej strony internetowej jest sygnałem dla wyszukiwarek, że inne zewnętrzne strony internetowe popierają jakość twoich treści.
Indeksowanie backlinków
Backlinki są niezwykle istotne dla osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i zawsze należy dążyć do ich tworzenia na stronach o wysokim autorytecie. Ze względu na pozytywną reputację stron o wysokim autorytecie, strony internetowe użytkownika (do których prowadzą backlinki) będą indeksowane szybciej.
Uzyskanie indeksowanych linków zwrotnych ma kluczowe znaczenie dla powodzenia każdej kampanii budowania linków. Z tego powodu należy również sprawdzić, czy linki są nadal obecne na stronach docelowych i czy są indeksowalne. Nie ma sensu tworzyć linków, jeśli Google już ich nie indeksuje. W takiej sytuacji marnujesz pieniądze, energię i czas. Dlatego też przed podjęciem wysiłku należy sprawdzić, czy backlinki są nadal indeksowalne.
Indeksowalność backlinków może zostać zablokowana na poziomie strony, a to oznacza, że muszą być one umieszczone w kontekście danej części treści. Powinny one zostać umieszczone w treści w sposób przemyślany, a nie nienaturalny, ponieważ taka praktyka jest niezgodna z wytycznymi Google. Backlinki mogą być również blokowane na poziomie strony (poprzez pliki takie jak robots.txt, nagłówek X-Robots-Tag lub znacznik HTML robots noindex).
Istnieje możliwość sprawdzenia backlinków poprzez proste skopiowanie i wklejenie backlinku do Google i kliknięcie przycisku wyszukiwania w celu zobaczenia wyniku. Jeśli link zwrotny do strony pojawi się w wynikach wyszukiwania, oznacza to, że jest on zaindeksowany, natomiast brak wyników oznacza, że backlink nie jest zaindeksowany.
W jaki sposób można sprawdzić indeksowalność backlinków?
Chociaż wyżej wymieniona metoda manualna w większości przypadków umożliwia sprawdzenie czy link zwrotny jest zaindeksowany, w przypadku niepowodzenia zawsze można skorzystać z narzędzia do sprawdzania linków od Super Monitoring. Aby z niego skorzystać, wystarczy wkleić adres URL strony, na której znajduje się link zwrotny, oraz adres URL Twojego linku zwrotnego. Następnie możesz kliknąć na “Sprawdź”, aby otrzymać pełny raport.
Korzystając z tego narzędzia, możesz sprawdzić obecność swojego linku zwrotnego i upewnić się, że nie jest on oznaczony jako “nofollow”, “sponsorowany” lub “ugc”. Można również sprawdzić, czy wobec backlinków zastosowano jakiekolwiek środki antyindeksowe, a także sprawdzić całkowitą liczbę linków wychodzących dofollow na stronie. Można nawet obliczyć, ile link juice jest przekazywany przez dany link.
Podsumowując
Budowanie linków jest wartościowym sposobem budowania autorytetu strony, ale utrzymanie indeksowanych linków zwrotnych nie jest wcale takie proste. Dzięki narzędziu Super Monitoring do sprawdzania linków zwrotnych oraz generatorowi raportów dotyczących linków zwrotnych możesz mieć dostęp do najnowszych danych na temat linków zwrotnych do twojej witryny, które możesz wykorzystać do poprawy indeksowalności twoich linków.