Sprout Social – wiodące narzędzie do monitorowania mediów społecznościowych
Wiele firm musi zdecydować, czy chcą wydać pieniądze na narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi. Zazwyczaj dochodzi do tego, gdy firmy mają już za sobą kilka portali i zaczynają się czuć przytłoczone tym, jak trudno jest nimi zarządzać. Przyjrzyjmy się kilku podstawowym powodom, dla których warto zainwestować w narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi.
Prawie 30.000 firm wykorzystuje Sprout Social na całym świecie, w dziedzinach takich jak edukacja, hotelarstwo, moda, technologia, firmy marketingu cyfrowego i wszystko pomiędzy. Firmy wykorzystują tę platformę do poprawy zaangażowania, optymalizacji procesu, poprawy zadowolenia klientów i nie tylko.
Dla firm i agencji, Sprout Social jest systemem zarządzania mediami społecznościowymi i rozwiązaniem inteligentnym, które umożliwia kierowanie rozmowami i odkrywanie praktycznych spostrzeżeń, które mają wymierny wpływ na ich wyniki. Rozwiązania usprawniające marketing społecznościowy, obsługę klienta, analizę danych, słuchanie społecznościowe i wspieranie pracowników są oferowane za pośrednictwem tej całkowicie zintegrowanej platformy.
Funkcje
Generuj treści dla każdego kanału mediów społecznościowych
Jednoczesne publikowanie na Facebooku, Instagramie i Twitterze oszczędza czas, ale możesz chcieć dostosować informacje do każdego kanału. Na przykład możesz zechcieć dodać hashtagi na Instagramie, ale zamiast tego możesz połączyć stronę internetową na Facebooku i Twitterze. Aby tworzyć posty, które są specyficzne dla każdej platformy, nie musisz ciągle kopiować i wklejać tekstu. Ta funkcja Sprout oferuje bardziej wydajne rozwiązanie: Planuj + Powielaj.
Przeglądaj swoją siatkę na Instagramie na urządzeniu mobilnym
Aplikacja mobilna Sprout pozwala na podgląd Twojej siatki przed przesłaniem jej na Instagram. Możesz zobaczyć podgląd tego, jak wszystkie twoje posty będą wyglądać razem, gdy zostaną opublikowane za pomocą tej funkcji Sprout.
Wyznacz swój optymalny czas wysyłania automatycznie w Compose
Przy braku pomocy w optymalizacji harmonogramu, wybieranie, kiedy pisać posty dla docelowej niszy lub sieci społecznościowej nie zawsze jest łatwym procesem a ponadto może pochłonąć wiele Twojego czasu na przygotowanie.
Poprzez określenie Optymalnego Czasu Wysyłania bezpośrednio w oknie komponowania, Sprout’s ViralPost pomaga uprościć planowanie.
Plan cenowy
Sprout Social oferuje bezpłatny 30-dniowy okres próbny dla każdego oraz trzy różne plany cenowe:
- Standard Plan zaczyna się od 99 dolarów za użytkownika na miesiąc.
- Profesjonalny Plan zaczyna się od 149 dolarów za użytkownika na miesiąc.
- Zaawansowany plan jest najbardziej kosztowny z pośród trzech planów Sprout Social w cenie 249 dolarów za użytkownika miesięcznie i zawiera wszystkie funkcje planu Professional oraz dodatkowo czatboty, śledzenie niestandardowych adresów URL, sondy na Twitterze i inne. Ten plan może być dla Ciebie, jeśli pracujesz dla dużej organizacji lub potrzebujesz dodatkowych możliwości menedżera mediów społecznościowych dla mniejszej firmy.
Korzyści
Błyskawiczne odkrywanie trendów rynkowych
Możesz szybko dowiedzieć się, co firma robi dobrze lub czego ludzie nie lubią, przeglądając opinie w sieci. Możesz skupić się na tym, co konsumenci mówią o Twojej marce dzięki funkcji raportowania trendów Sprout. Możesz monitorować hashtagi i ważne frazy związane z Twoją firmą, ale te wzmianki i hashtagi to coś więcej niż tylko plotki online.
Analizowanie konkurencji
Studiowanie konkurencji jest prawdopodobnie jedną z najbardziej korzystnych funkcji biznesowych mediów społecznościowych. Narzędzia do analizy konkurencji mogą być używane do lepszego zrozumienia swoich rywali. Korzystając z narzędzi Sprout, możesz łatwo zbadać skuteczność działań swoich rywali. Możesz śledzić wzrost i zaangażowanie, aby upewnić się, że nie zostajesz w tyle dzięki ich raportom z analizy konkurencji i sentymentu.
Korzystając z tego badania, możesz również dowiedzieć się, które z Twoich elementów treści otrzymują najwięcej interakcji. Wiedza o tym, jak wybić się ponad konkurencję w Twojej branży, wymaga znajomości Twoich najlepszych treści.
Poprawa jakości obsługi klienta
Media społecznościowe umożliwiają oferowanie szybkiej i skutecznej obsługi klienta, czy to poprzez słuchanie komentarzy konsumentów, czy rozwiązywanie konkretnych problemów. Według Sprout Social Index, 53% firm twierdzi, że obsługa klienta wspiera strategię społecznościową ich firmy.
Sprout może pomóc Ci w ocenie skuteczności i jakości Twojej społecznościowej obsługi klienta. Nasza kolekcja rozwiązań do nasłuchiwania społecznościowego obejmuje śledzenie sentymentu, aby śledzić kondycję firmy w oparciu o korzystne lub niekorzystne wzmianki w mediach społecznościowych. Zwiększenie liczby skarg lub wniosków może wskazywać na to, że Twoje podejście do obsługi klienta ma poważne problemy. Z drugiej strony, przypływ pozytywnych reakcji może być znakiem, że Twoja marka spełnia lub przekracza oczekiwania.
Rozbudowa profilu linków i zwiększanie obecności w wyszukiwarkach
Przez lata dyskutowano, czy media społecznościowe mają wpływ na optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO). Fragment treści, który rozchodzi się wirusowo i otrzymuje setki polubień i udziałów, może znacznie zwiększyć ruch odsyłający do Twojej witryny. Ponadto, ruch może być przyciągnięty przez materiał, który dobrze wypada na stronie wyników wyszukiwania (SERP). Korzystając z unikalnej technologii ViralPost firmy Sprout, która gwarantuje, że używasz najlepszych czasów wysyłania, możesz zoptymalizować swoje harmonogramy mediów społecznościowych.
Minusy Sprout Social
Publikowanie artykułów na wiele platform za pomocą jednego szkicu jest jednym z najpopularniejszych zastosowań oprogramowania do zarządzania mediami społecznościowymi. Niemniej jednak, jeśli używasz Sprout Social do zaplanowania postu na Twitterze, pole tekstowe, którego używasz do napisania wiadomości, wyświetli tylko 280 znaków, tak, jak przewiduje to limit słów na Twitterze. Podobnie nie możesz po prostu przejść do Facebooka i stworzyć postu, który jest odpowiedni dla tego kanału mediów społecznościowych. Musisz tworzyć różne szkice, jeśli chcesz pisać dłuższe artykuły w sieciach Sprout Social, które je akceptują.
Sprout Social jest bardzo drogi.
Wersje postów są również nieobecne w Sprout Social.
Ostateczny werdykt
Program oferuje szeroki zakres możliwości, które Ty i Twój zespół możecie wykorzystać, aby usprawnić proces publikacji i wzmocnić swoją strategię marketingową w mediach społecznościowych. Niestety, Sprout Social ma liczne niedociągnięcia, które sprawiają, że jest nieodpowiedni dla niektórych firm. Głównym problemem jest koszt. Do tego tylko subskrypcje najwyższego poziomu obejmują usługi takie jak biblioteka aktywów, konkurencyjne raporty, planowanie postów w najlepszym czasie i tagowanie. Pomimo tego, Sprout Social byłby bezcennym dodatkiem do każdego planu marketingowego, o ile byłbyś w stanie to finansowo uzasadnić. Działa dobrze jako narzędzie społecznościowe.