Unbounce – landing pages, które konwertują
Test A/B jest procesem testowania stron docelowych (landing pages) polegającym na wykorzystaniu zmiennych A i B. Ostatecznym celem tego badania jest określenie zakresu zmian na stronie internetowej w celu maksymalizacji interesujących nas aspektów, takich jak np. zwiększenie sprzedaży, zwiększenie klikalności dla każdej reklamy itp.
Test A/B porównuje te dwa parametry, gdzie A symbolizuje wersję strony używanej obecnie, podczas gdy B jest jej zmodyfikowanym wydaniem lub wariantem do oceny po zmianach. Test A/B jest najprostszą formą testowania strony docelowej i ważne jest, aby zebrać wystarczającą ilość danych dla A i B, jak również, by dojść do właściwych wniosków płynących z naszych badań. Istnieje wiele aplikacji internetowych, dostępnych w sieci, do bezproblemowej optymalizacji stron docelowych poprzez testowanie A/B, a tym samym zwiększenia naszych obrotów. W tym poście opisujemy jedną taką aplikację o nazwie Unbounce.
Unbounce jest platformą testowania A/B do samodzielnego wykorzystania dla osób posiadających umiejętności techniczne, a nawet dla tych, którzy nie mają specjalistycznej wiedzy na temat testów A/B. Mówiąc szczerze, nie trzeba zatrudniać specjalistów IT, by na własną rękę lub oglądając dostępne w serwisie filmy instruktażowe, zoptymalizować stronę pod kątem poprawienia interesujących nas elementów strony.
Interfejs użytkownika
Interfejs użytkownika Unbounce wykorzystuje edytor WYSIWYG, który pozwala rzucić okiem na wynik końcowy, gdy strona jest ciągle tworzona. Mówiąc dokładniej, WYSIWYG to akronim od angielskich słów What You See Is What You Get, czyli dostajesz to co widzisz. Edytory WYSIWYG pozwalają manipulować układem strony bez udziału jakiegokolwiek programowania.
Funkcjonalności
- Wykorzystuje CSS3 do tworzenia atrakcyjnych stron docelowych z pięknymi gradientami. Nie trzeba web designera, by mieć piękną stronę internetową.
- Posiada wiele przetestowanych i sprawdzonych szablonów, z pomocą których można zaprojektować własną stronę w ciągu kilku minut.
- Szablony dla urządzeń mobilnych również są dostępne.
- Pozwala wykonać stronę w przeglądarce oraz pozwala na edycję kolorów i tekstu, by stworzyć własny projekt na czarnym tle.
- Możesz łatwo zintegrować z własnym projektem: dowolny widget społecznościowy, taki jak Facebook czy Twitter, filmy z YouTube, a nawet przesłać plik PDF do pobrania.
- Używając narzędzia do projektowania formularzy można łatwo wygenerować formularz na stronie bez znajomości HTML lub kodowania.
- HTML i JavaScript mogą być zintegrowane, by odtworzyć dokładną kopię każdej strony, którą chcesz sprawdzić.
- Podczas publikowania strony, na Unbounce jest publikowane łącze, które może być dodatkowo zintegrowane z Twoją stroną i domeną oraz maskowane poprzez dodanie CNAME.
- Pozwala na uruchomienie dwóch testów równocześnie bez wpływu na statystyki.
- Strona może być łatwo zintegrowana z MailChimp, dzięki czemu można łatwo przesłać dane przy użyciu ich API do coraz to nowych subskrybentów.
- Brak opłaty instalacyjnej, można rozpocząć projektowanie stron zaraz po zarejestrowaniu się.
Panel kontrolny Unbounce wykorzystuje zasadę KISS (angielski akronim od wyrażenia Keep It Simple, Stupid, czyli “nie komplikuj, głupku”) i daje użytkownikom jasne krótkie statystyki dla swoich stron docelowych. Odpowiada na pytanie użytkownika o zmiany i modyfikacje, których strona potrzebuje, by zwiększyć oglądalność. Dodatkowo dostępne są również szczegółowe informacje, takie jak: liczba wszystkich i unikalnych wizyt, konwersji i ich ocen, różnicy ocen poszczególnych wariantów różnych stron w stosunku do strony z najlepszym wynikiem. Daje wyniki dla testu i konwersji na podstawie także innych przesłanek.
Integracje
Współpracuje z ponad 60 dostawcami produktów IT:
- do przesyłania e-maili i danych przez użytkowników: MailChimp, AWeber i Constant Contact;
- CRM: Zoho, Hubspot i Salesforce;
- do optymalizacji: Site Tuners, User Testing i Wider Funnel.
Poza tym pozwala również zintegrować niektóre powszechnie używane aplikacje w sieci, takie jak Google Analytics, KISSmetrics i Marketo.
Zarządzanie klientami i wieloma użytkownikami
Unbounce umożliwia dodawanie wielu klientów do konta głównego, by upewnić się, że jesteś w stanie dobrze zarządzać wszystkimi klientami i projektami. To pozwala na tworzenie oddzielnych dla każdego klienta stron docelowych, dla których statystyki będą naliczane oddzielnie. Oferuje on różne rangi dla użytkowników, takie jak: oglądający, ludzie zainteresowani projektem oraz autorzy, którzy mogą edytować różne strony docelowe.
Budowanie listy klientów
Najbardziej istotnym narzędziem dla marketingu Business to Business jest formularz do generowania lub przechwytywania danych użytkowników i potencjalnych klientów. Można także bezproblemowo analizować statystyki, które każdy może łatwo zrozumieć i skorzystać z różnych opcji. Dzięki temu bardzo prosto zwiększyć zasób danych użytkowników, liczbę potencjalnych klientów lub oglądalność.
Plany i cennik
Unbounce oferuje różne plany dopasowane do twoich wymagań. Są to:
- New Business and Entrepreneurs – opłaty wynoszą tylko $49 za miesiąc i plan ten oferuje strony docelowe i testy A/B , 5.000 unikalnych użytkowników miesięcznie i szablony stron docelowych, ale nie posiada wielu innych, ważnych funkcji , np. obsługa wielu użytkowników;
- Consultants and Small Businesses – cena to $99 miesięcznie, pakiet oferuje strony docelowe i testy A/B, 25.000 unikalnych odwiedzin na miesiąc, szablony, obsługę wielu użytkowników, nielimitowaną liczbę użytkowników z prawem dostępu tylko do odczytu i wiele innych;
- Agencies and Marketing Teams – cena wynosi $199 na miesiąc, 100.000 unikalnych użytkowników, pozostałe funkcje podobne do planu za $99.
Unbounce jest elastyczne. Można kupić podstawowy pakiet New Business and Entrepreneurs i zgodnie ze swoimi potrzebami rozbudować go o dodatkowe usługi, takie jak: obsługa domen niestandardowych za $5 miesięcznie, obsługa wielu użytkowników – $10 na miesiąc i zarządzanie klientami – za dodatkowe $10 miesięcznie. Niezależnie od tego , czy chcesz po prostu zbadać otoczenie swojej strony lub sprawdzić, jak działa i jak skuteczna jest ta usługa, Unbounce oferuje także bezpłatną rejestrację.
Twórz, publikuj i testuj (A/B) świetnie konwertujące landing pages z @unbounce unbounce.com via @MonitoringStron
Obsługa klienta
Unbounce ma wspaniałe wsparcie klienta. Z obsługą możesz nawiązać kontakt poprzez e-mail, czat na żywo, pomoc telefoniczną, blog i forum. Pracownicy pomocy technicznej są bardzo aktywni na blogu, e-mailu, na forum i możesz spodziewać się rozwiązania swojego problemu w ciągu kilku minut. Unbounce jest bardzo użytecznym narzędziem dla marketingu online, ponieważ jest łatwy w obsłudze, zajmuje mniej czasu, ma zaawansowane funkcje i można rozbudować go o funkcjonalności dopasowane do swoich indywidualnych wymagań. Jedyną odkrytą przez nas wadą, jest cena usług! Unbounce ma doskonałe funkcje, ale jest dosyć drogie, zwłaszcza jeśli nie uda się uzyskać miarodajnych wyników.
Cześć. Na polskim rynku istnieje konkurencyjne rozwiązanie dla Unbounce’a – Landingi.pl (http://landingi.pl/). Z aplikacji można korzystać zarówno w języku angielskim, jak i polskim. Piszecie o jednej wadzie Unbounca – cenach. Polskie rozwiązanie jest nieco tańsze, bez straty na jakości usługi. W aplikacji jest możliwość przeprowadzania testów A/B, można korzystać z atrakcyjnych szablonów, zawiera również integracje z ponad 100 systemami (do mailingów czy CRM). Dodatkowo można też dostosować landing page do mobile (RWD). Oczywiście jest też super support 😉 Wszystkie działania w aplikacji można wykonać na zasadzie drag&drop, jest to proste i intuicyjne narzędzie. Zachęcam do wypróbowania 🙂
22 maja, 2014 at 08:46