Unikalne okazje dla Public Relations: HARO
HARO (Help A Reporter Out, czyli Pomóż Reporterowi) stanowi szczyt w dziedzinie narzędzi Public Relations, łącząc dziennikarzy z ekspertami. Należący do Cision, HARO ułatwia płynne połączenie, oferując solidną bazę źródeł dla dziennikarzy poszukujących wglądów do swoich nadchodzących historii.
Dzięki uproszczonemu procesowi składania ofert, HARO wysyła ponad 50 000 zapytań rocznie, poprzez wyróżniające się redakcje. Platforma wzmacnia źródła, oferując im codzienne możliwości dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, zwiększając tym samym szanse na tak cenne medialne pokrycie.
Wykorzystywany przez około milion źródeł w branży i umożliwiający dotarcie do około 75 000 dziennikarzy i blogerów. Usługa cieszy się dobrą opinią dzięki nie tylko szybkiemu reagowaniu na pilne terminy dziennikarzy, ale także pomaganiu markom dobrze opowiadać ich historie.
HARO, integralna część zestawu narzędzi Cision, uosabia przecięcie się technologii i mediów, wspierając symbiotyczny związek między tymi, którzy szukają historii, a tymi, którzy je opowiadają.
Cechy
Zarządzanie profilem
Użytkownicy łatwo stworzą i będą obsługiwać profile, które automatyzują włączenie wcześniej napisanych ofert, czyniąc każdą ofertę bezproblemową. System obiecuje bezproblemowy proces składania ofert zaledwie kilkoma kliknięciami i jest dostępny również w formie aplikacji mobilnej, aby zaspokoić potrzeby użytkowników w podróży.
Alerty słów kluczowych
Używając alertów słów kluczowych, HARO umożliwia użytkownikom hiperpersonalizowane doświadczenia i utrzymuje ich na bieżąco z odpowiednimi zapytaniami. Ta cecha upraszcza procedurę wyszukiwania i odpowiadania na zapytania pasujące do określonej specjalizacji.
Różnorodność tematów
HARO obejmuje ogromną liczbę tematów, od biznesu po rozrywkę, kwestie zdrowotne i problemy związane ze stylem życia, a także sprawy aktualne związane z polityką, technologią i innymi dziedzinami. Ta różnorodność umożliwia użytkownikom, zarówno dziennikarzom, jak i źródłom, znalezienie tematów najlepiej odpowiadających ich zainteresowaniom.
Baza źródeł
Z ogromną bazą danych około 800 000 źródeł, łatwy dostęp online HARO oszczędza dziennikarzom cenny czas i wysiłek na znalezienie najlepszych osób do ich historii. Szeroka sieć platformy, obejmująca około 75 000 blogerów i reporterów poszukujących indywidualnych przypadków, dostarcza mnóstwo źródeł z ogromną liczbą możliwości dziennie.
Alerty e-mailowe
Obserwatorzy HARO otrzymują trzy komunikaty e-mailowe każdego dnia. Alternatywnie użytkownicy mogą również personalizować alerty dotyczące tematów, które ich interesują; w związku z tym terminowe aktualizacje dotyczące zapytań dziennikarzy będą zapewnione.
Funkcjonalność wyszukiwania
Umożliwia użytkownikom wyszukiwanie ofert, w których posiadają wiedzę fachową i zainteresowanie. Ta cecha zwiększa efektywność, pozwalając użytkownikom identyfikować rzeczywiste możliwości, które najbardziej odpowiadają ich umiejętnościom i wiedzy.
Filtrowanie oparte na lokalizacji
Funkcja filtrowania HARO pozwala użytkownikom doprecyzować wyszukiwanie źródeł na podstawie lokalizacji. Szczególnie korzystne dla lokalnych historii i firm poszukujących lokalnej ekspozycji, ta funkcja usprawnia połączenie między reporterami a odpowiednimi źródłami.
Masowe składanie ofert
HARO ułatwia wysiłki związane ze składaniem ofert, pozwalając użytkownikom składać oferty więcej niż jednemu reporterowi jednocześnie. Oszczędza to czas na nawiązywanie kontaktów i zwiększa efektywność, ponieważ użytkownik może wysłać jedną ofertę do wielu reporterów, zwiększając szanse na swoją ekspozycję.
Przyjazny interfejs użytkownika
Panel HARO jest bardzo wygodny zarówno dla dziennikarzy, jak i źródeł, oznaczając początek łatwej ścieżki przez nawigację. Platforma zapewnia łatwy dostęp do informacji dla swoich użytkowników, gwarantując im bezproblemowy proces.
Obsługa klienta
HARO zapewnia obsługę klienta za pośrednictwem e-maila w ramach darmowego planu oraz dwóch z trzech płatnych planów. Taka pomoc zapewnia, że użytkownicy mają wsparcie w razie potrzeby, i wpływa na poprawę ich ogólnego doświadczenia z użytkowania.
Cennik
1. Plan Podstawowy
- Koszt: 0
- Otrzymywanie trzech codziennych komunikatów e-mailowych.
- Dostęp do wsparcia e-mailowego w razie potrzeby.
- Początkowa regulacja jest potrzebna, aby odfiltrować nieistotne oferty.
2. Plan Standardowy
- Koszt: 19 dolarów miesięcznie
- Wszystkie funkcje z Planu Podstawowego są włączone.
- Dodana efektywność dzięki alertom słów kluczowych w profilu.
- Mobilne alerty dla możliwości medialnych w podróży.
- Online funkcja wyszukiwania aktywnych możliwości medialnych.
3. Plan Zaawansowany
- Koszt: 49 dolarów miesięcznie
- Wszystkie funkcje z Planu Standardowego.
- Trzy profile dla wielu firm lub obszarów ekspertyzy.
- Wczesny dostęp do zapytań reporterów (funkcja “Head Start”).
- Użycie trzech słów kluczowych do filtrowania możliwości medialnych.
4. Plan Premium
- Koszt: 149 dolarów miesięcznie
- Wszystkie funkcje z Planu Zaawansowanego.
- Nieograniczone profile dla kompleksowej reprezentacji.
- Nieograniczone słowa kluczowe dla precyzyjnego filtrowania możliwości.
- Wzmocniona obsługa klienta z pomocą telefoniczną.
Zalety i wady
Zalety
- Darmowe korzystanie: HARO udostępnia swoje cenne usługi bezpłatnie, co czyni je przystępnymi nawet dla większości.
- Duża liczba potencjalnych źródeł: HARO posiada dużą bazę użytkowników, co przekłada się na miliony potencjalnych źródeł, zwiększając szanse na znalezienie odpowiednich współpracowników.
- Szeroko używane ze względu na wartościowe funkcje: HARO to platforma, która zyskała ogromne uznanie i akceptację ze względu na pozytywne cechy i korzyści, które oferuje.
- Świetne źródło możliwości medialnych: HARO okazuje się być istotnym zasobem łączącym dziennikarzy z odpowiednimi i sprawdzonymi źródłami.
- Przyjazny interfejs użytkownika: Interfejs HARO jest bardzo przyjazny dla użytkownika i zawiera funkcje, które ułatwiają pracę na urządzeniach komputerowych zarówno dziennikarzom, jak i specjalistom PR.
- Potężne narzędzie marketingowe: Okazuje się, że HARO jest potężnym narzędziem do zwiększania świadomości marki, używanym przez użytkowników HR.
Wady
- Spam, nachalni użytkownicy i oszustwa: Należy zachować ostrożność wobec spamu, nachalnych użytkowników i oszustw podczas interakcji na HARO.
- Wątpliwa wartość za miesięczną opłatę: Niektórzy klienci wydają się również sceptyczni co do wartości usług w porównaniu z ich miesięcznym kosztem, zastanawiając się, czy warto wydawać na to wszystkie te pieniądze.
- Żmudne szukanie źródeł: Proces znajdowania wiarygodnych źródeł na HARO jest czasochłonny, ponieważ użytkownik musi przeszukać różne opcje.
- Możliwość napotkania niekwalifikowanych źródeł: Możliwe, że niektóre ze źródeł dostępnych na HARO nie spełniają określonych standardów, co wymaga od użytkowników dokładnej analizy przy każdym dostępie.
- Potencjalna nieodpowiedzialność dziennikarzy: Pomimo umożliwienia nawiązania kontaktu, HARO nie gwarantuje odpowiedzi każdego dziennikarza na każde zapytanie, co stawia pod znakiem zapytania efektywność interakcji między źródłem a dziennikarzami.
Podsumowanie
HARO okazuje się być najbardziej pożądanym narzędziem dla Public Relations łączącym dziennikarzy z ekspertami. HARO należące do Cision rozesyła ponad 50 000 zapytań dziennikarskich rocznie za pośrednictwem swojej dużej bazy danych; dzięki temu źródła otrzymują nieograniczone możliwości na pozytywną prasę każdego dnia. W skład funkcji wchodzą zarządzanie dostępem, ostrzeżenia słów kluczowych; szeroki zakres tematów objętych i wszystkie inne istotne aspekty. Interakcje są uproszczone dzięki alertom e-mailowym, możliwości wyszukiwania odbiorców i filtrowania wyników w zależności od lokalizacji, a także masowemu składaniu ofert.
HARO posiada łatwy w użyciu interfejs i wsparcie klienta dostępne w planach od darmowego do premium, obsługując szerokie potrzeby. Mimo wielu korzyści, jakie niesie ta opcja, użytkownicy powinni zachować ostrożność przed możliwymi oszustwami i zastanowić się nad wartością swojej miesięcznej opłaty.
O Autorze
Anna Malik – cyfrowy nomada, pasjonatka wszystkiego, co on-line i w chmurze, maniaczka produktywności. Podróżuje po całym świecie recenzując dla naszego bloga aplikacje webowe i inne zasoby dla ludzi Internetu.