Użyj Buzzsumo, by stać się mistrzem treści online

Opublikowany 23 lutego 2016 w Content. Tagi: , , , .

Masz blog lub stronę internetową, ale często masz problemy z tworzeniem treści, które osiągną Twój zamierzony cel? Próbowałeś bezskutecznie zrozumieć podstawy SEO oraz innych technik niezbędnych do tego, by wyróżnić Twoją zawartość online wśród konkurencji albo nawet przebić najlepszych w niej? Właśnie udało Ci się trafić na właściwy artykuł. Rozwiązujemy w nim jedną z największych tajemnic tworzenia treści online – przyjaznej SEO i poprawiającej oglądalność dowolnego tematu oraz dodatkowo, jeśli masz szczęście, dowiesz się co najlepiej działa w przypadku Twoich konkurentów.

buzzsumo

Zacznijmy może od początku, czyli prezentacji narzędzia, które faktycznie może Ci pomóc. Przedstawiamy Buzzsumo!

Buzzsumo – pomaga znaleźć kluczowe wartości mające wpływ na promowanie treści

Zawartość to pierwsze, co przyciąga klienta do Twojej firmy. Obecnie, wielu ludzi, zanim sfinalizuje swoje transakcje, polega na opiniach oraz recenzjach produktów i usług znalezionych na forach internetowych. Po ich przestudiowaniu wchodzą na stronę firmową, by zgłębić temat. Mimo, że nie jest zbyt trudnym zyskać dobre opinie i referencje, szczególnie dla tych, którzy nie mają oporów przed małymi nieetycznymi zagrywkami, to już budowa imponującej, bezkompromisowej strony internetowej nie należy do najłatwiejszych zadań. Bardziej niż układ strony, schemat kolorów i grafiki, to właśnie zawartość strony determinuje to, czy przypadkowy gość zmieni się w naszego potencjalnego klienta, czy nie.

Skoro treści są takie ważne, czy upewniłeś się, że spędziłeś nad nimi wystarczająco dużo czasu i poświęciłeś im odpowiednio dużo wysiłku? Jeśli masz wątpliwości lub chcesz usprawnić swoją zawartość, zaufaj Buzzsumo, które może Ci pomóc.

Buzzsumo.com jest analizatorem online, który pozwoli Ci dowiedzieć się, jakie treści najlepiej się sprawdzają w danej branży i mają w niej największe wpływy. Zdecydowanie pomaga to w identyfikacji zagadnień przyciągających najwięcej uwagi oraz jednocześnie związanych z Twoją firmą. Narzędzie jest łatwe w obsłudze, a większość użytkowników twierdzi, że daje im natychmiastowe korzyści poprzez umożliwienie wyszukiwania terminów/fraz, które szybko identyfikują treści, które osiągają dobre wyniki w niszy lub mają już grupę śledzących je użytkowników. W skrócie, Buzzsumo sprawia, że zaczniesz publikować dokładnie to, co Twoja grupa docelowa chce widzieć na Twojej stronie. Końcowy rezultat – rozwój Twojej działalności!

Główne zalety narzędzia

W narzędziu znalazło swoje miejsce całe mnóstwo fajnych funkcjonalności. Jest ich na tyle dużo, że poświęcenie im całej sekcji artykułu jest w pełni uzasadnione. Oto 4 zasadnicze sposoby, na jakie możesz wykorzystać Buzzsumo:

Odkrywanie treści

Buzzsumo filtruje zawartość najczęściej odwiedzaną przez użytkowników (trendy) oraz jest także aplikacją analizującą trendy kształtujące się we wszystkich głównych sieciach społecznościowych: Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+ itp. Co więcej, pozwala Ci dostosować filtrowanie na podstawie takich kryteriów, jak: okres czasu, sieć społecznościowa, typ treści, autor, domena i inne.

buzzsumo1

Monitorowanie

Narzędzie pozwala na ustawianie alertów dla trendów treści, słów kluczowych, autorów, domen i stron należących do konkurencji. Możesz nawet utworzyć spersonalizowany pulpit roboczy, by monitorować wszystkie ustawione przez Ciebie alerty. Dodatkowo, możesz wybrać, czy powiadomienia mają być dostarczane bezpośrednio na Twoją skrzynkę e-mail lub skonfigurować kanał RSS.

Wpływowe osoby oraz zwiększanie zasięgu

Osoby mające wpływ, to tacy ludzie, którzy posiadają już grupę śledzących ich użytkowników. Odkrycie i zrozumienie ich metodologii może dać Ci istotne wskazówki, jak przyciągnąć uwagę społeczności, a także być może przyciągnąć część ich użytkowników do swojej strony. Buzzsumo pozwala Ci znaleźć, analizować oraz śledzić takie popularne osoby, zobaczyć jakie treści udostępniają, a także wyeksportować wszystkie wyniki np. do formatu CSV, czy też Excela.

Analiza konkurencji

By móc lepiej się promować, trzeba bardzo dobrze znać swoich konkurentów. Buzzsumo pozwala dowiedzieć się o tym, jakie treści konkurentów są najczęściej udostępniane, podkreśla kto udostępnia zawartość konkurencji, umożliwia ustawianie alertów informujących Cię kiedy Twój konkurent opublikuje nowe materiały. Narzędzie generuje także raporty na temat skuteczności tworzonej przez konkurencję treści itp.

Jak używać Buzzsumo?

Używanie Buzzsumo jest naprawdę proste. Wystarczy kliknąć na przycisk „Wypróbuj Buzzsumo za darmo już teraz” („Try Buzzsumo for Free Now”) na stronie głównej, a zostaniesz przekierowany do ekranu wyszukiwania. W polu wyszukiwania wypełnij pole tematu, słowa kluczowego lub nazwy domeny, które chcesz wyszukiwać i naciśnij Enter. Można od razu zacząć przeglądać wyniki – wszystko, co jest powiązane z wpisanym słowem kluczowym i zostało wcześniej opublikowane, znajduje się na liście. Możesz sprawdzić gdzie się pojawiło i jak duże zamieszanie wywołało w sieciach społecznościowych. Można wyszukać do 5 słów kluczowych, potem zostaniesz poproszony o rejestrację. W jej czasie będziesz mógł wybrać 14-dniowy darmowy okres próbny lub przejście od razu na pakiet Pro.

buzzsumo2

Po przeprowadzeniu rejestracji zostanie wyświetlony krótki startowy przegląd możliwości, które da Ci Buzzsumo. W każdej chwili możesz go pominąć. Po wszystkim znów znajdziesz się na stronie wyszukiwania, gdzie zobaczysz listę wyników powiązaną z informacjami, które wprowadziłeś w czasie rejestracji. Od tego momentu zaczyna się cała zabawa. Możesz filtrować wyniki poprzez:

  • datę (ostatnie 24 godziny, ostatni tydzień, ostatni miesiąc, ostatnie 6 miesięcy, ostatni rok, własny zakres czasu),
  • język,
  • państwo,
  • domeny (włącznie, wyłącznie),
  • typ treści (artykuł, infografika, post gościnny, upominki, wywiad, materiał wideo).

Wybierz co chcesz i rozpocznij eksplorowanie. Każdy wyświetlony wynik może być analizowany, byś mógł dowiedzieć się, jakiego rodzaju zawartości chcą odbiorcy i na ile entuzjastycznie udostępniają lub linkują ją dalej. Jeśli rezultaty nie są zgodne z Twoimi oczekiwaniami, to dowiesz się natychmiast jakie obszary wymagają poprawy. Można wyświetlić użytkowników, którzy udostępniają Twoje treści, a także wyeksportować dane wyników do formatu CSV lub Excel, ustawiać alerty i wiele, wiele więcej.

Zalety i wady

Zalety tego narzędzia można wywnioskować z powyższego tekstu. Najważniejsze z nich to:

  • narzędzie jest wyjątkowo proste w użyciu i zrozumieniu,
  • w pełni realizuje to, do czego zostało stworzone,
  • Buzzsumo pomaga publikującym tworzyć lepsze treści i zyskiwać większą uwagę,
  • pozwala śledzić skąd pochodzi największy ruch,
  • aplikacja oferuje możliwości monitorowania,
  • jest niedroga.

A jeśli chodzi o wady, to nie jest ich zbyt wiele. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy narzędzie nie wspomni o tym, że otrzymane wyniki mogą nie okazać się zbyt pomocne, jeśli najzwyczajniej w świecie jesteś nowicjuszem w publikowaniu i masz zaledwie kilku użytkowników obserwujących Twoje profile w social mediach. Potrzebujesz co najmniej 20 obserwujących na Twitterze, by w ogóle mieć możliwość podglądu tego, kto udostępnia Twoje treści. Także nie zaprzątaj sobie głowy tym narzędziem, jeśli jeszcze nie osiągnąłeś tego minimum. Za to dla dużych graczy używanie tego narzędzia może być bardzo korzystne.

  • Znajduj najbardziej skuteczne treści na dowolny temat za pomocą @BuzzSUmo buzzsumo.com/ via @MonitoringStron

    Tweetnij to

Podsumowanie

Doskonałe narzędzie do tego, do czego jest przeznaczone. Każda organizacja szukająca sposobu na zwiększenie swojego zasięgu online powinna przetestować Buzzsumo!

Komentarze zamknięte.

  • Obserwuj nas

  • Przeglądaj Kategorie



  • Super Monitoring

    Superbohaterski monitoring dostępności i prawidłowego funkcjonowania serwisów i aplikacji internetowych.


    Wypróbuj bezpłatnie

    lub dowiedz się więcej o monitorowaniu stron
  • Superbohaterski monitoring dostępności i funkcjonowania serwisów internetowych.
    Super Monitoring
    lub dowiedz się więcej
    o monitorowaniu stron