Użyj Visme, aby przygotować się do następnego webinarium
W czasach, gdy coraz więcej materiałów jest opartych na wideo, już wkrótce, o ile jeszcze do tego nie doszło, znajdziemy się w sytuacji, w której same materiały wideo nie wystarczą do stworzenia połączenia między Tobą a Twoimi odbiorcami.
Wielu doświadczonych marketerów, starając się zarówno zrobić wrażenie na swoich odbiorcach, jak i walczyć z “znużeniem wideo”, sięga po wydarzenia takie jak webinaria na żywo. Jeśli Ty też planujesz jedno z tych wielkich wydarzeń i wciąż jesteś na etapie przygotowań, jest kilka kluczowych rozwiązań, w których możesz wykorzystać Visme, aby upewnić się, że wszystko odbędzie się bez przeszkód.
Najpierw zrozum, w co się pakujesz
Pierwsza rzecz, którą musisz zrobić, aby jak najlepiej przygotować się do następnego webinarium na żywo, jest również prawdopodobnie najważniejsza. Musisz zrozumieć, że to, co masz zamiar zrobić, jest najprawdopodobniej zupełnie inne niż jakikolwiek dotychczasowe działania marketingowe.
Tak, zapewne masz już doświadczenie z filmowaniem treści wideo i przeprowadzaniem wywiadów lub nawet sesji pytań i odpowiedzi z publicznością – ale webinaria na żywo to coś jeszcze innego. Prawdopodobnie użyłeś nawet kreatora prezentacji, aby stworzyć wciągającą, długą prezentację. Webinaria na żywo to również nie do końca to samo.
Są raczej unikalnym przedsięwzięciem samym w sobie. Jest to balans pomiędzy tym, co precyzyjnie wyreżyserowane, a improwizacją. Wymaga sporego przygotowania – ale jednocześnie nie można pozwolić, by rzeczy stały się zbyt sztywne, albo nudne i nieaktualne.
Innymi słowy, musisz uporządkować swoje oczekiwania. Najpierw musisz zrozumieć format, z którym pracujesz, a potem możesz zacząć korzystać z narzędzia takiego jak Visme, aby spróbować nagiąć zasady i dostosować je do własnych potrzeb poprzez coś świeżego, innowacyjnego i nowego.
Skup swoją uwagę
Analogicznie, jednym z głównych błędów, którego należy unikać za wszelką cenę, jest podejście do webinariów, gdzie starasz się zawrzeć w nich absolutnie wszystko, co możliwe. Dotyczy to zwłaszcza takich narzędzi jak Visme, które są już dość uniwersalne pod wieloma względami.
Możesz używać go jako kreatora wykresów, osi czasu i miniatur – ale to nie oznacza, że MUSISZ polegać na wszystkich lub nawet na którejkolwiek z tych technik. Ostatecznie decyzje, które podejmiesz w odniesieniu do kształtu webinarium, sprowadzą się do dwóch kluczowych idei: publiczności, z którą rozmawiasz i tego, co ci użytkownicy powinni usłyszeć.
To tyle. W ten sposób, webinarium nie różni się zbytnio od innych rodzajów działań marketingowych, które możesz stworzyć. Musisz jeszcze pomyśleć o przekazaniu właściwej wiadomości przed właściwymi odbiorcami dokładnie we właściwym czasie, a dodatkowo, trzeba to zrobić w jak najbardziej efektywny sposób. Zwięzłość jest duszą dowcipu. Tylko dlatego, że możesz zrobić Infografikę nie oznacza, że powinieneś. Niech twoja publiczność dyktuje strukturę twojego webinarium na żywo, a Ty wówczas odpowiednio się przygotuj.
Spodziewaj się niespodziewanego
Mówiąc o przygotowaniach, nie wolno zapomnieć, że to, co sprawia, że webinaria na żywo są tak atrakcyjne, to właśnie fakt, że są na żywo. Ludzie uwielbiają oglądać wideo na żywo, ponieważ zyskują poczucie bezpośredniości, które nie jest obecne w treściach wcześniej nagranych, nie ważnej jak dobrej jakości by były. Kiedy ktoś zobaczy to hasło “na żywy” w filmiku na YouTube, jest nie tylko bardziej prawdopodobne, że go obejrzy – jest również bardziej prawdopodobne, że obejrzy go do samego końca.
Jest to zdecydowanie coś, co warto wykorzystać na swoją korzyść, ale trzeba najpierw zrozumieć, jak to zrobić.
Aby uzyskać najlepsze rezultaty, zacznij przygotowania od uporządkowania tego, o czym będziesz mówił, tak jakby to była opowieść. Każda przekonywująca narracja ma swój początek, środek i koniec, ale jest też kilka “uderzeń” w ramach tych trzech aktów. Zdecyduj się na kilka kluczowych punktów, które składają się na każdy akt, a następnie zacznij używać Visme, aby zbudować wokół nich swój materiał.
Czy więc wszystko to, co napisałeś o swojej firmie i jak bardzo rozwinąłeś się na przestrzeni lat, znajduje się obecnie na początku Twojego szkicu? Być może będziesz w stanie wyrazić to wizualnie w formie wykresu lub nawet osi czasu, umożliwiając ludziom ZOBACZENIE trajektorii, na której się znajdujesz. Czy planowałeś mówić o ewolucji swojej linii produktów w trakcie wystąpienia? Jeszcze raz – weź te informacje i skorzystaj z możliwości tworzenia linii czasu, aby je ożywić.
Dla uzyskania najlepszych rezultatów, musisz ostrożnie korzystać z dwóch kluczowych atutów, które masz w grze. Pierwszy z nich to materiały, które tworzysz za pomocą Visme – ale drugi (i ten, który jest równie ważny) to TY. Twój głos, twoja osobowość, twój humor i twój urok. To wszystko są rzeczy, które ludzie niekoniecznie mogą dostać od postu na blogu i są one potężnym atutem, kiedy są właściwie wykorzystywane.
Materiały, które tworzysz z Visme, powinny służyć nie tylko przekazowi, ale także osobie prowadzącej (Tobie, albo komuś innemu). To powinno być uzupełnieniem tego, o czym osoba mówiąca opowiada i ułatwić pokazanie, a nie powiedzenie publiczności tego, co powinni zrozumieć. Te materiały wizualne nie są elementem pobocznym, a treścią wynikającą z samej idei webinariów. Aby więc osiągnąć najlepsze możliwe rezultaty, musisz myśleć o tym na takich zasadach.
Na koniec, wiedz, że szczególnie w przypadku długich webinariów, warto skorzystać z każdej okazji do interakcji z publicznością. Wiele osób robi to za pomocą bardzo skutecznej techniki polegającej na kilkukrotnym zapraszaniu do zadawania pytań na żywo. Ponownie, jest to świetny sposób, aby wzmocnić ten kontakt emocjonalny z publicznością i pomóc ludziom poczuć, że naprawdę są częścią tego, co się dzieje.
Na podstawie tego, o czym mówisz, możesz być całkiem pewien pojawienia się niektórych kluczowych pytań. Z tego względu możesz ponownie wykorzystać Visme do stworzenia materiałów uzupełniających do tych pytań i mieć je w zanadrzu w razie potrzeby. Jeśli ktoś zada powszechne pytanie, a ty udzielisz na nie wyczerpującej odpowiedzi, to świetnie. Ale jeśli dodatkowo pokażesz dobry wykres kołowy, który wizualnie lepiej oddaje twój punkt widzenia, to WSPANIALE.
Nie tylko po raz kolejny podkreślisz, że jesteś ekspertem, ale pokażesz również, że jesteś naprawdę przygotowany, co pomoże w budowaniu zaufania do Twojej marki. Tak, to nadal jest “na żywo” – ale zacierasz granice między tym, na co się przygotowałeś, a tym, co się dzieje na ekranach użytkowników.
Innymi słowy, sprawiasz, że wszystko wydaje się proste – a z Visme jako partnerem, to jest absolutnie coś, co sprawi, że zostaniesz zapamiętany.
O Autorze
Payman Taei jest założycielem Visme, łatwego w użyciu narzędzia online do tworzenia ciekawych prezentacji, infografik i innych form treści wizualnych. Jest także założycielem HindSite Interactive, wielokrotnie nagradzanej agencji cyfrowej w stanie Maryland specjalizującej się w projektowaniu stron internetowych, kreowaniu doświadczenia użytkowników i tworzeniu aplikacji internetowych.