WhatFix czy WalkMe: Czym się różnią i która platforma jest dla Ciebie najlepsza?
Platformy do cyfrowej adaptacji są kluczowe dla Twojej organizacji z kilku względów. Dzięki nim możesz natychmiast zacząć szkolenie swojego zespołu już w trakcie procesu wdrażania, zapewnić zasoby nawet po jego zakończeniu, a także w pełni wykorzystać swoją aplikację i szybciej osiągnąć zwrot z inwestycji.
Spośród wielu platform adaptacji cyfrowej, What Fix i WalkMe należą do najpopularniejszych. Dlatego firmy zawsze starają się porównać te dwie platformy, aby wybrać tę właściwą, która będzie odpowiadać ich potrzebom.
W tym artykule skupimy się na cechach i zaletach obu platform i ich różnicach, abyś mógł zdecydować, która z nich jest najlepsza dla Twojej firmy.
Ale najpierw,
Co to jest WalkMe?
WalkMe to platforma, która pomaga właścicielom witryn i programistom aplikacji łatwo tworzyć interaktywne przejścia na ekranie. Pozwala również na szybkie i bezproblemowe wykonanie nawet najtrudniejszych zadań.
Co to jest Whatfix?
Whatfix jest wiodącą platformą adaptacji cyfrowej, która może pomóc firmom zaoferować intuicyjny onboarding dla użytkowników. Zapewnia również efektywne szkolenia i wsparcie. Dodatkowo, dostosowane do kontekstu i spersonalizowane treści w aplikacji, które oferuje ta platforma, zwiększą produktywność i zaangażowanie użytkowników.
Niektóre z kluczowych funkcji WalkMe obejmują:
- Łatwe tworzenie przejść za pomocą zaawansowanego edytora WalkMe. Nie musisz dysponować żadną specjalistyczną wiedzą, ponieważ platforma oferuje prosty interfejs typu “wskaż i kliknij”.
- Platforma działa na wszystkich głównych przeglądarkach.
- Możesz dostosować swój ekran powitalny, aby przywitać użytkowników do swojego przejścia.
Możliwości Whatfix
Whatfix zapewnia następujące kluczowe funkcje:
- Dostosowane do kontekstu i spersonalizowane przejścia w aplikacji, które prowadzą użytkowników krok po kroku podczas wykonywania czynności w aplikacji.
- Listy zadań do nauki zorientowanej na cel. Dzięki temu Twoi użytkownicy będą zachęcani do wykonywania zadań, co pomoże im w nauce.
- Analityka Whatfix do przeglądania danych o użytkownikach i wykorzystaniu Twoich treści.
Dlaczego warto korzystać z WalkMe?
Aby rozpocząć proces wdrażania i szkoleń
Każda niestandardowa aplikacja w Twojej organizacji jest unikalna i złożona, przez co nowi użytkownicy nie będą potrafili jej zrozumieć i używać. WalkMe może pomóc Ci we wdrożeniu i przeszkoleniu pracowników w zakresie konkretnych aplikacji. Użytkownicy mogą otrzymać wsparcie przewodnika przez każdą platformę tak, aby zrozumieć, jak korzystać z niej od samego początku prawidłowo. Jest to świetna platforma, jeśli rozpoczynasz pracę z nowym narzędziem i chcesz przeprowadzić swoich użytkowników przez szkolenie krok po kroku, gdy rozpoczynają pracę.
Aby wesprzeć zespół IT poprzez udostępnianie przewodników na zewnątrz
WalkMe może zmniejszyć obciążenie zespołu wsparcia technicznego i IT. Oferuje on wskazówki krok po kroku i dostarcza odpowiedzi na często zadawane pytania (FAQ) na stronie, którą odwiedzają klienci. Jeśli dostarczysz odpowiedzi na pytania, których szukają Twoi obecni lub potencjalni klienci, nie będą tracić czasu na szukanie, nie utkną i nie będą potrzebować formularza pomocy. Dzięki temu Twój zespół IT i wsparcia technicznego będzie miał więcej czasu na pracę nad projektami, a mniej czasu spędzi na odpowiadaniu na drobne pytania.
Aby odkryć, gdzie występują blokady w relacjach z klientami i pracownikami
Wdrożenie WalkMe na zewnętrznej stronie lub w aplikacji może pomóc w śledzeniu i analizie użytkowania. Dowiesz się, gdzie Twoi klienci i pracownicy utknęli na Twojej aplikacji lub FAQ. Dzięki temu będziesz w stanie zaoferować lepsze doświadczenie swoim użytkownikom i zidentyfikować słabe punkty w swoim systemie wsparcia, które możesz uzupełnić poprzez lepsze szkolenia lub ulepszenia produktu.
Dlaczego warto korzystać z Whatfix?
Jest kompatybilny z szeroką gamą platform
Firmy używają średnio ponad trzydziestu narzędzi. Zapoznanie się z nimi i przeszkolenie pracowników w zakresie ich obsługi jest nie lada wyzwaniem. Whatfix jest kompatybilny z szeroką gamą platform, w tym Microsoft Dynamics, Salesforce, Oracle, Sharepoint, itd. Ułatwia to szkolenie pracowników.
Integracje
Whatfix może zintegrować się z obecnymi systemami, aplikacjami i narzędziami, które już posiadasz i pomóc Ci zrozumieć najlepsze metody pozwalające pracownikom na wdrożenie usługi. Dzięki integracji z systemem LMS, Whatfix może śledzić postępy użytkowników i ukończone przez nich treści LMS i kursy.
Tworzenie planów mikronauczania
Platforma Whatfix pozwala na tworzenie planów mikronauczania dla Twoich użytkowników, które są łatwe do realizacji. Możesz przyspieszyć narzędzia i procesy, które są na miejscu. Pomoże to również użytkownikom wstępnie zrozumieć, jak korzystać z narzędzi, którymi dysponujesz i upewnić się, że obejścia nie występują z powodu nieodpowiedniego szkolenia i oferują centralne źródło informacji. Poza tym, możesz śledzić postępy użytkowników poprzez plany mikronauczania, dzięki czemu nie utkną oni w martwym punkcie ani nie pozostaną z pytaniami bez odpowiedzi w istniejących materiałach.
Wady Whatfix
- Niektórzy użytkownicy mogą mieć trudności z konfiguracją niektórych funkcji.
Wady WalkMe
- Kreator przepływu pracy może wydawać się nieco toporny i mniej zachęcający.
- Jest to dość kosztowna platforma.
Ceny
Mp>Musisz uzyskać wycenę, aby poznać ceny obu platform. Jednak użytkownicy twierdzą, że ceny WalkMe zaczynają się od 2,40 USD za użytkownika/miesiąc, podczas gdy ceny Whatfix zaczynają się od 1200 USD rocznie.
Z porównania wynika, że WalkMe jest droższy niż Whatfix.
Główna różnica między Walkme i Whatfix
Chociaż zarówno Whatfix, jak i WalkMe są cyfrowymi platformami adaptacyjnymi i niektóre funkcje się pokrywają, główna różnica leży w celu projektu.
WalkMe wykorzystuje sztuczną inteligencję, analitykę, zaangażowanie, wskazówki i automatyzację, aby pomóc użytkownikom bezproblemowo wykonywać zadania w ramach dowolnego oprogramowania korporacyjnego, aplikacji mobilnej lub strony internetowej.
Natomiast Whatfix to platforma zaprojektowana z myślą o poprawie wydajności przedsiębiorstw. Może uprościć proces wdrażania, poprawić wsparcie i zmniejszyć wysiłek szkoleniowy.
To, na którą platformę się zdecydujesz, będzie zależało przede wszystkim od Twoich celów biznesowych.
Jeśli Twoja firma chce szkolić użytkowników i klientów za pomocą przejść w Twojej aplikacji, WalkMe jest dobrym wyborem. Może on ułatwić proces konfigurowania i tworzenia różnych instrukcji dla każdego procesu w każdej aplikacji.
Whatfix, z kolei, to świetna platforma onboardingowa z łatwym interfejsem UX, który ułatwia użytkownikom poruszanie się po systemach i dostarcza dokładnych informacji o bieżącym zadaniu. Ułatwia pracę firmom, które operują wieloma narzędziami, wymagającymi przeszkolenia pracowników. Może również pomóc w dostosowaniu zindywidualizowanych planów nauczania, aby doświadczenie uczenia się było bardziej spersonalizowane i zrozumiałe dla poszczególnych osób.
Co więcej, dzięki Whatfix Twój biznes może się rozwijać, ponieważ firma zaczęła od trzech platform, ale szybko przeszła do pięciu, a wkrótce doda kilka kolejnych.
Kto powinien korzystać z Whatfix?
Małe i średnie przedsiębiorstwa oraz firmy, które nie są w stanie poradzić sobie z rosnącą liczbą zapytań do działu obsługi klienta i spędzają dużo czasu na szkoleniu swoich klientów.
Kto powinien korzystać z WalkMe?
Ta platforma jest odpowiednia dla przedsiębiorstw, organizacji non-profit, średnich firm, administracji rządowej i tym podobnych.
Ostateczny werdykt
Whatfix jest lepszą platformą niż WalkMe, biorąc pod uwagę prostotę użytkowania, zaangażowanie i cenę. Dodatkowo, jest to platforma zaprojektowana do rozbudowy Twojego biznesu. Jako małe i średnie przedsiębiorstwo nie jest łatwo zarządzać zapytaniami do obsługi klienta i szkolić swoich pracowników lub klientów. Whatfix może pomóc w ułatwieniu przebiegu procesu wdrażania do pracy, zapewniając interaktywne wsparcie szkoleniowe, pomoc dotyczącą konkretnych treści oraz naukę w trakcie pracy.
O autorze
Tim Ferguson jest pisarzem i redaktorem Marketing Digest. Lubi pisać o SEO, marketingu treści, zarządzaniu wizerunkiem w sieci, mediach społecznościowych, sztucznej inteligencji i Big Data. Kiedy nie pisze i nie redaguje Marketing Digest, spędza czas na poszerzaniu wiedzy na temat marketingu treści i doskonaleniu się w tym kierunku.