Wyprzedź konkurencję dzięki KeywordSpy
Na wysoce konkurencyjnym rynku, gdzie każda organizacja stale robi co może, by pokonać swoją konkurencję, nawet najmniejszy detal może mieć decydujące znaczenie. Weźmy jako przykład kampanie reklamowe. Aby stworzyć skuteczną kampanię, która od razu przykuje uwagę odbiorców, musisz użyć odpowiednich kluczowych słów. Dobrze ułożone slogany, hasła oraz jasno przedstawiona wizja przedsiębiorstwa mogą ogromnie pomóc firmie w procesie tworzenia wizerunku marki oraz zaufania konsumentów. Z drugiej jednak strony, zupełnie przeciętny slogan może sprawić, że pomimo posiadania najlepszych produktów i usług, Twoja kampania reklamowa, a tym samym i stopniowo Twoja firma, może ugiąć się pod naporem konkurencji.
W jaki sposób przedsiębiorstwo może się upewnić, że stosuje odpowiednie techniki do autopromocji? Albo przynajmniej nie odbiega w tym względzie od swoich konkurentów? Może tego dokonać na przykład za pomocą narzędzia, które pomoże badać aktualne trendy i w pewien sposób prognozować ich przyszłe zmiany. A jeśli już o takich badaniach mowa, to nie ma oprogramowania, które zrobi to lepiej, niż KeywordSpy.
KeywordSpy – ucz się na sukcesach konkurencji
KeywordSpy dosłownie pozwala szpiegować swoją konkurencję. Pozwoli Ci dowiedzieć się, co sprawiło, że ich kampanie reklamowe okazały się takim sukcesem. To narzędzie online ujawni Ci także kolejnych konkurentów, o których wcześniej być może nie miałeś pojęcia (co z pewnością Ci nie zaszkodzi) oraz odkryje przed Tobą używane przez nich słowa kluczowe. Zobaczysz ponadto strony internetowe, które wydały sporo pieniędzy na dobranie właściwych Adwords. W ostatecznym rozrachunku będziesz mógł zidentyfikować najbardziej efektywne w Twoim przypadku słowo kluczowe i jego reklamowe kombinacje. Aplikacja dostarcza najświeższe, codziennie aktualizowane dane oraz posiada bazę obejmującą ponad 127 milionów słów kluczowych.
Oto szybki rzut oka na najciekawsze funkcjonalności KeywordSpy:
- Narzędzi pozwoli Ci prowadzić badania słów kluczowych i podglądać strategie stosowane przez konkurencję.
- Możesz na bieżąco monitorować skuteczność stosowanych przez siebie słów kluczowych w wiodących wyszukiwarkach.
- Będziesz miał możliwość uruchomienia rentownej kampanii afiliacyjnej (partnerskiej) w mniej niż 30 minut.
- Zyskasz dostęp do skonsolidowanych pakietów zaawansowanych raportów i API.
- Poznasz PPC (pay per click) i strategie reklamowe swoich konkurentów.
- Zbudujesz swoją własną listę słów kluczowych na podstawie najczęściej wyszukiwanych słów (u konkurencji) oraz obszernej bazy powiązanych z nimi terminów.
- Wskaźnik ROI aplikacji umożliwi Ci identyfikację najbardziej zyskownych słów kluczowych i ich późniejsze kombinacje w sloganach reklamowych.
- Różne kryteria wyszukiwania pozwolą Ci segregować wyniki według domeny, słów kluczowych, docelowych adresów URL, zawartości reklamowej itp.
Nie tylko KeywordSpy potrafi dostarczyć praktycznych informacji, ale jego główną zaletą jest to, że prezentuje je w bardzo intuicyjny sposób, łatwy do późniejszego grupowania. Za pomocą kilku kliknięć można przeprowadzić kompleksowe wyszukiwanie, by ostatecznie móc utrzymać stałą wysoką jakość punktacji AdWords przy zachowaniu możliwie minimalnej puli słów kluczowych.
Jak korzystać z tego narzędzia?
W menu rozwijanym „Badania” („Research”) na stronie głównej możesz zobaczyć wszystkie sposoby, na które możesz wykorzystać KeywordSpy. Dostępne opcje i ich zastosowanie:
Strona główna badań (Research Home): Wyświetla pasek wyszukiwania i przypisany do niego kraj. Wybierz docelowe państwo i wpisz słowo kluczowe, które chcesz wyszukać. Ponadto, możesz wybrać, by przeszukiwać domeny, słowa kluczowe, docelowe adresy URL lub treści reklamowe związane z wpisanym słowem. Wszystkie strony rezultatów mają opcję eksportu wyników do formatu Excel/CSV, by móc zapoznać się z nimi później.
Top Listy (Top Lists): Listy zawierające interesujące podsumowanie na temat najwięcej wydających na reklamy w sieci, słów kluczowych z najwyższym kosztem dziennym itp. Definitywnie powinieneś się z tym zapoznać.
Analiza afiliacyjna (Affiliate Intelligence): Odkrywa najlepsze sieci afiliacyjne (partnerskie) na całym świecie wraz z ogólną liczbą produktów przez nie sprzedawanych i całkowitą liczbą reklam przez nie uruchomionych na różnych stronach.
Raporty afiliacyjne (Affiliate Reports): Wyświetla raporty afiliacyjne (partnerskie) niektórych najczęściej używanych sprzedawców internetowych z dokładną ich charakterystyką, zawierającą w sobie listę najlepszych produktów, partnerów (afiliacyjnych) itd.
Program współpracy afiliacyjnej (Affiliate Boot Camp): Ten link przyciąga uwagę. KeywordSpy w tym miejscu oferuje swój program partnerski Affiliate Boot Camp, który obejmuje szkolenia i prezentacje wideo pozwalające nauczyć się sztuki budowania dochodowych kampanii marketingu afiliacyjnego (partnerskiego).
SEO/PPC Plug-in: Darmowa funkcjonalność oferowana przez to narzędzie. Możesz zainstalować tą wtyczkę bezpośrednio w swojej przeglądarce i wyświetlać słowa kluczowe PPC reklamodawców Adwords, wyszukiwać w Google z uwzględnieniem lokalizacji geograficznej itp.
Widżet: Stąd można skopiować kod widżetu KeywordSpy, a potem osadzić go na swoim blogu. Następnie będziesz mógł otrzymywać na poczekaniu wyniki KeywordSpy. Na przykład, jeśli wyszukasz słowo kluczowe „jedzenie” w widżecie, wyświetli także zestaw wszystkich powiązanych słów kluczowych, takich jak: „przepisy kulinarne”, „meksykańskie jedzenie”, „chińskie jedzenie”, „gotowanie” itp.
Agency & Enterprise: Jest to program premium oferowany przez KeywordSpy. Możesz go zamówić w celu zmaksymalizowania korzyści płynących z dostępu do kwerendy na jeszcze większej bazie danych i eksportu uzyskanych wyników. Obejmuje ona także wsparcie o wysokim priorytecie oraz zaawansowane funkcjonalności, takie jak na przykład codzienny eksport określonej części danych na temat adresów docelowych URL i inne.
Oprócz menu rozwijanego „Badania”, w menu głównym znajdziesz jeszcze jedną funkcjonalność, którą możesz wykorzystać do śledzenia skuteczności słów kluczowych w popularnych wyszukiwarkach internetowych w czasie rzeczywistym. Nazywa się „Śledzenie” („Tracking”). Aby z niej skorzystać, musisz się najpierw zarejestrować.
Po kliknięciu na link rejestracji zostaniesz przeniesiony bezpośrednio do strony z cennikiem, a tam może się okazać, że oferowane ceny są nieco zbyt wygórowane. Jednak wielką zaletą jest darmowy okres próbny, który przynajmniej według KeywordSpy może trwać w Twoim przypadku dożywotnio. Kliknij na zakładce „Free Trial” w menu głównym i zarejestruj się. Haczyk tkwi w tym, że bezpłatne korzystanie z narzędzia da Ci dostęp tylko do jego podstawowych funkcjonalności, takich jak: szybki dostęp do słów kluczowych, strony docelowe, dane organiczne, reklamy itd.
Zalety i wady
Zalety narzędzia są oczywiste i wynikają bezpośrednio z opisu funkcjonalności. Dodatkowo można wymienić, że narzędzia pozwala:
- poznać Twoje wydatki na reklamę na Twoich docelowych stronach, by następnie porównać Twoje kampanie reklamowe z tymi prowadzonymi przez Twoich bezpośrednich konkurentów,
- mierzyć skuteczność słów kluczowych w oparciu o szacunkowe statystyki, takie jak: koszt za kliknięcie (CPC – cost per click), objętość wyszukiwania, pozycja i inne wartościowe dane.
Największa wada KeywordSpy też jest dość oczywista. To jego CENA. Nie mieści się w budżecie praktycznie wszystkich małych przedsiębiorstw i samodzielnych profesjonalistów. Wątpimy, by minimalna cena dochodząca do 90 dolarów miesięcznie skłoniła wielu ludzi do wykupienia tej usługi. Jednakże dla tych, którzy chcą zyskać przewagę nad konkurencją za wszelką cenę (bez względu na ponoszone koszty), to narzędzie jest zdecydowanie warte swojej ceny.
Rozgryź strategie SEO/PPC konkurentów i zdobądź nad nimi przewagę dzięki keywordspy.com/ @KeywordSpy_Talk via @MonitoringStron
Podsumowanie
Jeśli wysoka cena nie stanowi dla Ciebie problemu, to KeywordSpy może otworzyć Ci drogę do osiągnięcia spektakularnego sukcesu.