Zwiększ sprzedaż dzięki lepszemu wykorzystaniu retargetingu – PixelMe
W świecie marketingu „retargeting” to popularne słowo, ale początkującym więcej powie jego definicja – śledzenie grupy docelowej za pomocą plików cookie mające na celu późniejsze wyświetlanie im reklam produktów, którymi są zainteresowani. Retargeting albo inaczej remarketing, obejmuje umieszczenie małego, niezauważalnego fragmentu kodu na stronie, który śledzi, jacy użytkownicy Internetu odwiedzali daną stronę. Kiedy tacy internauci później przeglądają inne strony internetowe, ten kod, który jest niezauważalnym pikselem, wysyła dostawcy retargetingu powiadomienie, żeby wyświetlał im reklamy dotyczące odpowiedniego produktu. Retargeting jest potężnym narzędziem optymalizacji reklam, ale działa najlepiej w połączeniu z marketingiem przychodzącym i wychodzącym lub generowaniem popytu.
Jeśli Twój biznes trzyma się odpowiednich strategii marketingowych, aby zdobywać nowych klientów, zwłaszcza tych, którzy wiele czasu spędzają online, retargeting może w Twoim przypadku czynić cuda. Jednak zatrudnianie dostawców retargetingu może nieco obciążyć Twoją kieszeń. Dodatkowo, nie zawsze łatwo znaleźć dobrego dostawcę, który naprawdę pomoże Ci zwiększyć sprzedaż.
W takiej sytuacji, najlepsze wydają się narzędzia online, które nie są drogie, są proste w obsłudze i cieszą się wieloma dobrymi opiniami. Jednym z takich narzędzi, dzięki któremu możesz wykorzystać retargeting potencjalnych klientów, aby zwiększyć sprzedaż i osiągnąć wymarzone wyniki jest PixelMe.
PixelMe – skracaj linki URL, udostępniaj w mediach społecznościowych, zdobądź klientów
Na poziomie podstawowym, PixelMe jest narzędziem skracającym linki URL do udostępniania ich. W tych czasach popularne jest minimalistyczne podejście „mniej znaczy więcej”, do którego stosuje się PixelMe. Od wielu lat swoje usługi oferuje wiele serwisów skracających linki URL (takie jak TinyURL, goo.gl i Bit.ly), które mają możliwość śledzenia, na jakich platformach są udostępniane ich linki, ile razy ktoś w nie kliknął oraz lokalizacje każdego wejścia na stronę. Dodatkowo, dzięki nim długie i męczące linki URL stają się krótkie i zwięzłe. PixelMe działa na tej samej zasadzie, ale zawiera dużo więcej dodatkowych funkcji.
PixelMe pozwala użytkownikom skracać linki, które udostępniają w mediach społecznościowych, ale równocześnie mogą oni dodawać do każdego linku piksel. To znaczy, że możesz retargetować nie tylko tych klientów, którzy weszli na Twoją stronę, ale także tych, którzy kliknęli w udostępniony przez Ciebie link. To prowadzi do większej ilości potencjalnych klientów, a co za tym idzie – zwiększonej sprzedaży. Przechodząc do sedna, PixelMe pozwala Ci wykorzystywać kontent (Twój lub kogoś innego, który udostępniasz), aby stworzyć własną grupę docelowych odbiorców.
Oto największe zalety tej platformy w skrócie:
- Pozwala Ci automatycznie dodawać piksele do każdego udostępnianego linku
- Możesz liczyć i śledzić kliknięcia w analizach linku
- Narzędzie daje Ci możliwość skrócenia linków do krótkich domen, co zwiększa współczynnik klikalności CTR aż o 34%
- PixelMe pozwala Ci dodawać piksele z Adwords, Facebooka, Twittera, Linkedin, Quora i Pinterest Ads
- Masz możliwość importowania zbiorczo poprzez kopiowanie oraz udostępniania indywidualnie na tablicy
- Możesz także zaprosić ludzi, aby pomogli Ci zarządzać Twoimi linkami
Jak to działa
Oto przewodnik krok po kroku jak używać PixelMe, aby osadzić piksele na Facebooku. Możesz użyć tej samej metody dla LinkedIn, Twittera i platformy Google Ads.
- Po pierwsze, wejdź na stronę główną narzędzia pixelme.me i zarejestruj się za darmo do darmowej wersji testowej, która trwa 7 dni.
- Po zarejestrowaniu się zobaczysz swoją tablicę, gdzie znajduje się całkowita ilość kliknięć w Twoje linki, lista wszystkich Twoich linków i inne szczegóły. Kiedy zaczynasz, większość tablicy będzie pusta.
- Po lewej stronie wyświetli się menu, w których znajdują się ustawienia („Settings”). Kliknij na nie i zobaczysz opcję „Add new pixel”. Dodaj nowe piksele do retargetingu do każdej platformy, której używasz. Każdy piksel powinien mieć swoją nazwę, abyś mógł je łatwiej rozróżniać.
- Teraz, aby zacząć udostępniać skrócone linki URL, wybierz piksel dla platformy, na której chcesz zacząć, wklej adres URL, który chciałbyś udostępnić i kliknij przycisk „PixelMe”.
- Wszystkie linki gotowe do udostępnienia wyświetlą się na liście na Twojej tablicy. Z tej listy możesz udostępniać skrócone linki URL na dowolnej platformie.
- Kiedy ludzie zaczną zauważać udostępnione przez Ciebie linki, zaczniesz widzieć liczbę kliknięć w Twoje skrócone linki na tablicy PixelMe. Dzięki temu dowiesz się, które z Twoich linków cieszą się popularnością i jak dużo osób w nie klika.
- Na swojej tablicy pikseli na Facebooku kliknij w „Create Audience” na górze po lewej stronie. Wybierz „URL”, „contains” i wpisz „pxlme.me”. To ustawi i przefiltruje Twoją grupę docelową dla wszystkich ludzi, którzy weszli w daną stronę internetową.
- Teraz, aby retargetować grupę ludzi, którą stworzyłeś, w menu swojego menedżera Facebook Ads kliknij w „Ads manager” na górze po lewej stronie ekranu.
- W „Ad set” w lewym menu będziesz miał możliwość dostosowania grupy docelowej. Jeśli klikniesz w „create a new one” i następnie w „custom audience”, będziesz mógł zobaczyć całą listę grup docelowych, które już stworzyłeś wraz z ilością osób, które do każdej z tych grup należą.
Kiedy przejdziesz przez te wszystkie etapy, będziesz mógł stworzyć projekt swojej reklamy.
Skracaj linki URL, udostępniaj w mediach społecznościowych, zdobądź klientów – wypróbuj @pixelme pixelme.me via @MonitoringStron
Ocena narzędzia
To narzędzie jest innowacyjne i naprawdę pomaga zwiększyć sprzedaż. Nie ma żadnych większych wad, ale dobrze by było, gdyby PixelMe oferowało integrację z innymi narzędziami takimi jak Buffer (nad czym obecnie pracują) i więcej aplikacji na iOS. Krótka zapowiedź na ich tablicy Trello pokazuje, że pracują nad udoskonaleniem swojego narzędzia, co jest naprawdę imponujące.