Analiza przyczyn awarii serwisów internetowych
Monitoring dostępności i funkcjonowania stron nie tylko informuje o wykrytym problemie, ale również rejestruje i udostępnia szczegółowe dane dotyczące awarii. Pomagają one w analizie zdarzenia i ułatwiają identyfikację jego przyczyn.
Typy błędów
Podstawową informacją o awarii - oprócz dokładnego momentu jej wystąpienia i czasu trwania - jest typ błędu. Może to być:- kod błędu HTTP serwera
- przekroczenie limitu czasu odpowiedzi (connection timeout)
- brak zdefiniowanej frazy na stronie (monitoring treści)
- brak zdefiniowanej frazy na stronie wynikowej po wypełnieniu formularza (monitoring formularzy)
- przekroczenie limitu czasu wczytywania strony (monitoring czasu wczytywania)
- brak możliwości wykonania zaplanowanej akcji lub brak oczekiwanego obiektu (monitoring procesów wg scenariuszy)
- niezgodność sumy kontrolnej pliku ze wzorcową (monitoring spójności pliku).
Dodatkowe dane
W zależności o rodzaju awarii, w historii monitorowania udostępniane są dodatkowe dane:- zrzut kodu HTML (monitoring treści, monitoring formularzy)
- zapis nagłówka HTTP (monitoring formularzy)
- graficzny zrzut ekranu (monitoring formularzy i monitoring procesów wg scenariuszy)
- wykres kaskadowy czasów wczytywania poszczególnych elementów strony (monitoring czasu wczytywania)
- plik HAR (monitoring czasu wczytywania).
« powrót do listy funkcji