Analiza przyczyn awarii serwisów internetowych

« powrót do listy funkcji

Monitoring dostępności i funkcjonowania stron nie tylko informuje o wykrytym problemie, ale również rejestruje i udostępnia szczegółowe dane dotyczące awarii. Pomagają one w analizie zdarzenia i ułatwiają identyfikację jego przyczyn.

Typy błędów

Podstawową informacją o awarii - oprócz dokładnego momentu jej wystąpienia i czasu trwania - jest typ błędu. Może to być:
  • kod błędu HTTP serwera
  • przekroczenie limitu czasu odpowiedzi (connection timeout)
  • brak zdefiniowanej frazy na stronie (monitoring treści)
  • brak zdefiniowanej frazy na stronie wynikowej po wypełnieniu formularza (monitoring formularzy)
  • przekroczenie limitu czasu wczytywania strony (monitoring czasu wczytywania)
  • brak możliwości wykonania zaplanowanej akcji lub brak oczekiwanego obiektu (monitoring procesów wg scenariuszy)
  • niezgodność sumy kontrolnej pliku ze wzorcową (monitoring spójności pliku).

Dodatkowe dane

W zależności o rodzaju awarii, w historii monitorowania udostępniane są dodatkowe dane:
  • zrzut kodu HTML (monitoring treści, monitoring formularzy)
  • zapis nagłówka HTTP (monitoring formularzy)
  • graficzny zrzut ekranu (monitoring formularzy i monitoring procesów wg scenariuszy)
  • wykres kaskadowy czasów wczytywania poszczególnych elementów strony (monitoring czasu wczytywania)
  • plik HAR (monitoring czasu wczytywania).
Nierzadko zdarza się, że właściciel monitorowanej strony nie widzi raportowanej awarii ("u mnie działa"). W takich sytuacjach chętnie pomagamy w analizie problemu i podpowiadamy możliwe przyczyny awarii.



« powrót do listy funkcji