Monitorowanie dostępności strony
Podstawowa funkcja monitorująca naszego systemu wykrywa całkowite awarie serwisów internetowych - czyli sytuacje, w których są one całkowicie niedostępne.
Tego typu zdarzenia najczęściej są skutkiem problemów infrastrukturalnych - awarii serwera webowego lub łącza.
Jak to działa
Co minutę łączymy się z adresem strony i sprawdzamy kod odpowiedzi serwera, jednocześnie mierząc czas tej odpowiedzi.Jeżeli kod odpowiedzi jest inny niż poprawny ("HTTP 200 OK") lub na odpowiedź trzeba czekać zbyt długo ("Connection Timeout"), rejestrujemy awarię i wysyłamy powiadomienia.
W celu wykluczenia fałszywych alarmów, raportujemy wyłącznie awarie zgłoszone przez co najmniej trzy z naszych stacji monitorujących.
Konfiguracja
Wystarczy podać adres URL strony i ewentualnie zmienić domyślny limit czasu na odpowiedź serwera (10 sekund).Można też zmienić częstotliwość monitorowania (domyślnie 1 minuta), ale nie zalecamy tego, ponieważ rzadsze sprawdzanie strony znacząco zmniejsza skuteczność monitoringu.
Inne możliwości
Monitoring dostępności można wykorzystać nie tylko do monitorowania strony internetowej. Zmieniając protokół/port można uruchomić monitorowanie dostępności:- dowolnego serwera (PING)
- serwera plików (FTP)
- serwera pocztowego (SMTP, POP3, IMAP)
- serwera baz danych (MySQL, MSSQL, PostgreSQL)
- innych (TELNET, SSH, DNS, CONNECT, SIP).
Dodatkowe informacje
Połączenia generowane przez monitoring dostępności są niewidoczne dla usług monitorujących ruch, bazujących na JavaScript - takich jak Google Analytics - czyli nie zakłóci Twoich statystyk.« powrót do listy funkcji