Monitorowanie dostępności strony

« powrót do listy funkcji

Podstawowa funkcja monitorująca naszego systemu wykrywa całkowite awarie serwisów internetowych - czyli sytuacje, w których są one całkowicie niedostępne.

Tego typu zdarzenia najczęściej są skutkiem problemów infrastrukturalnych - awarii serwera webowego lub łącza.

Jak to działa

Co minutę łączymy się z adresem strony i sprawdzamy kod odpowiedzi serwera, jednocześnie mierząc czas tej odpowiedzi.

Jeżeli kod odpowiedzi jest inny niż poprawny ("HTTP 200 OK") lub na odpowiedź trzeba czekać zbyt długo ("Connection Timeout"), rejestrujemy awarię i wysyłamy powiadomienia.

W celu wykluczenia fałszywych alarmów, raportujemy wyłącznie awarie zgłoszone przez co najmniej trzy z naszych stacji monitorujących.

Konfiguracja

Wystarczy podać adres URL strony i ewentualnie zmienić domyślny limit czasu na odpowiedź serwera (10 sekund).

Można też zmienić częstotliwość monitorowania (domyślnie 1 minuta), ale nie zalecamy tego, ponieważ rzadsze sprawdzanie strony znacząco zmniejsza skuteczność monitoringu.

Inne możliwości

Monitoring dostępności można wykorzystać nie tylko do monitorowania strony internetowej. Zmieniając protokół/port można uruchomić monitorowanie dostępności:
  • dowolnego serwera (PING)
  • serwera plików (FTP)
  • serwera pocztowego (SMTP, POP3, IMAP)
  • serwera baz danych (MySQL, MSSQL, PostgreSQL)
  • innych (TELNET, SSH, DNS, CONNECT, SIP).

Dodatkowe informacje

Połączenia generowane przez monitoring dostępności są niewidoczne dla usług monitorujących ruch, bazujących na JavaScript - takich jak Google Analytics - czyli nie zakłóci Twoich statystyk.



« powrót do listy funkcji