FAQ (ogólne)

Po co mi monitoring?

Zarządzając komercyjnym serwisem internetowym na pewno chcesz mieć pewność, że zawsze będziesz pierwszą osobą, która dowie się o awarii lub usterce w serwisie. Żeby móc zareagować jeszcze zanim użytkownicy zauważą i odejdą do konkurencji.

Dlaczego mam wybrać Super Monitoring?

Działamy na rynku od 2007 roku, monitorując serwisy i aplikacje internetowe klientów z 22 krajów świata. Oferujemy bogaty wachlarz funkcji w atrakcyjnych cenach, w prostym i przyjaznym interfejsie. Stale się rozwijamy, wdrażając nowe funkcje w odpowiedzi na zapotrzebowanie i pomysły naszych użytkowników. Nie zdarza się nam nie wykryć awarii ani też wysyłać fałszywych alarmów.

Ile testów monitorujących będę potrzebować?

Wszystko zależy od tego, jak bardzo złożona jest Twoja strona internetowa. Do monitorowania niedużej strony firmowej powinny wystarczyć cztery testy, które będą monitorować:

  1. Dostępność i zawartość strony głównej.
  2. Czas wczytywania strony głównej.
  3. Poprawne funkcjonowanie formularza kontaktowego.
  4. Wygasanie domeny i certyfikatu SSL.

Jakie rodzaje awarii stron są wykrywane?

Istnieje pięć głównych objawów problemów z dostępnością i funkcjonowaniem serwisu internetowego:

1. Zbyt długi czas oczekiwania (timeout)

Zazwyczaj jest spowodowany przez:
a) awarię sieci
b) awarię sprzętową serwera
c) awarię oprogramowania serwera.
Wszystkie powyższe mogą też być wynikiem przeciążenia zasobów - kiedy skala ruchu internetowego przekracza wydajność infrastruktury.
Nasz system zgłasza timeout kiedy trzy stacje monitorujące nie mogą nawiązać połączenia ze stroną przez co najmniej 5 sekund.

2. Błąd HTTP

Wynika głównie z błędnej konfiguracji serwera lub serwisu.
Najczęściej występujące błędy http:
301 Moved permanently (przekierowaniesamo przekierowanie nie jest błędem - chyba, że występuje ich zbyt wiele)
302 Moved temporarily (jak wyżej)
400 Bad Request (w przypadku wystąpienia błędu w składni)
401 Unauthorised (po nieudanej autentykacji)
403 Forbidden (najczęściej kiedy uprawnienia do pliku lub folderu są błędnie ustawione)
404 Not Found (brakujący plik lub folder)
500 Internal Server Error (domyślny komunikat, wyświetlany kiedy nie ma bardziej konkretnych danych na temat błędu)
502 Bad Gateway (serwer działający jako bramka otrzymał błędną odpowiedź od serwera źródłowego)
503 Service Unavailable (to zazwyczaj pierwsza faza przeciążenia - drugą fazą jest timeout)
Nasza usługa rozpoznaje i rejestruje wszystkie komunikaty błędów http.

3. Nieprawidłowa lub brakująca zawartość strony

Może być wynikiem:
a) błędu bazy danych
b) błędu funkcjonalnego serwisu
c) ludzkiej pomyłki.
Nasze usługi mogą zostać skonfigurowane tak, żeby szukać zdefiniowanego tekstu na monitorowanej stronie.

4. Błędne działanie strony

Nasz system jest w stanie testować zarówno proste formularze (np. kontaktowy, wyszukiwania, logowania), jak również całe procesy - np. zakupowy.

5. Zbyt długi czas wczytywania się strony

Spowolnienie strony może oznaczać problemy na różnych płaszczyznach: serwera, łącza, konstrukcji serwisu albo jego zawartości.

Inne

Super Monitoring wykrywa też inne problemy:

  • zbliżający się termin wygaśnięcia domeny internetowej
  • zbliżający się termin wygaśnięcia certyfikatu SSL, lub jego nieprawidłowość
  • obecność na czarnych listach (Google Safe Search i RBL)
  • blokadę robotów wyszukiwarek.

Czy monitoring może zakłócić statystyki ruchu na mojej stronie?

Połączenia generowane przez niektóre typy testów (dostępność, treść, integralność pliku, kondycja dnia) są "niewidzialne" dla systemów śledzenia ruchu opartych na JavaScript - takich jak Google Analytics. Natomiast testy realizowane za pomocą rzeczywistej przeglądarki (czyli formularz, czas wczytywania i proces) renderują JavaScript i mogą się pojawiać w statystykach. Żeby tego uniknąć, wystarczy dodać filtr wykluczający wizyty wykonywane przez przeglądarkę (UserAgent) "Super Monitoring".

Mam ekran o wysokiej rozdzielczości i w panelu użytkownika widzę duże białe marginesy po bokach. Jak mogę lepiej wykorzystać dostępną przestrzeń?

Wystarczy, że klikniesz ikonę "", która znajduje się w prawym górnym rogu paska tytułowego (tego niebieskiego, z superbohaterami). Wyświetlana zawartość rozszerzy się wtedy na całą dostępną szerokość okna - i takie ustawienie zostanie zapamiętane.

Po co aż cztery serwery monitorujące?

W przypadku awarii łączy międzyoperatorskich, tylko część użytkowników Internetu nie ma dostępu do strony internetowej. Takich sytuacji nie traktujemy jako niedostępność serwisu. Dlatego, na wszelki wypadek sprawdzamy monitorowaną stronę za pomocą serwerów zlokalizowanych w czterech różnych częściach kraju. Zdarzenie niedostępności odnotowywane jest tylko w przypadku, kiedy co najmniej trzy serwery nie mogą połączyć się z monitorowanym serwisem.
Czwarta stacja monitorująca to zabezpieczenie na wypadek chwilowej niedostępności jednej z pozostałych stacji.

Czemu tylko cztery serwery monitorujące?

Nie ma potrzeby dla większej liczby serwerów. Nasze cztery są zlokalizowane w różnych częściach kraju i korzystają z łączy różnych dostawców. Prawdopodobieństwo fałszywego alarmu jest bliskie zeru.

Brakuje odpowiedzi na Twoje pytanie?

Zadaj je nam za pomocą formularza kontaktowego.