FAQ: Alerty i kontakty
Czy alerty o awariach jednego serwisu mogą być wysyłane do wielu odbiorców?
Tak. Dowolną liczbę odbiorców alertów możesz zdefiniować w sekcji "Kontakty".
Następnie, możesz ich przypisać do wybranych stron, które są monitorowane - określając, w jaki sposób mają otrzymywać powiadomienia.
W jaki sposób mogą być wysyłane alerty i jak to włączyć?
Nasz system wysyła powiadomienia emailem, SMSem oraz jako połączenia głosowe. Dodatkowo alerty mogą być wysyłane jako webhooki oraz udostępniane w postaci kanału RSS.
Rodzaj powiadomień, jakie mają być wysyłane dla danej monitorowanej strony do wybranego odbiorcy możesz ustalić w ustawieniach usługi.
Co zrobić, żeby nie otrzymywać alertów SMS lub głosowych w środku nocy?
W sekcji "Kontakty" możesz określić, w jakich godzinach do danego odbiorcy mogą być wysyłane SMSy i alerty głosowe.
Jak wyglądają alerty?
Przykładowy alert e-mailowy:
Przykładowy alert SMSowy i głosowy:
"Twoja strona www.adres-strony.pl jest niedostepna."
Czemu dostaję powiadomienia tylko emailem a nie dostaję SMSów ani powiadomień głosowych?
Moga być trzy powody takiej sytuacji:
- W ustawieniach testu, przy danym odbiorcy nie został zaznaczony checkbox włączający wysyłkę alertów SMS i głosowych.
- Numer Twojego telefonu komórkowego został źle wprowadzony (prawidłowy format to "KKXXXXXXXXX", gdzie KK oznacza Kierunkowy Kraju).
- Zapas dostępnych SMSów/powiadomień głosowych został w całości wykorzystany. Możesz to sprawdzić w sekcji "Konto".
Jak mogę uzupełnić zapas SMSów/powiadomień głosowych?
W sekcji "Konto", przy liczbie dostępnych SMSów/powiadomień głosowych znajduje się link "dodaj", za pomocą którego możesz zamówić dodatkową paczkę 100 powiadomień w cenie 20 zł netto.
Jak skonfigurować filtrowanie poczty, żeby alerty trafiały do osobnego folderu?
Sugerujemy ustawienie filtrowania według adresu nadawcy, czyli "".
W jaki sposób mogę udzielić innemu użytkownikowi dostępu do historii testów?
Możesz utworzyć Subkonto zakładając, że Twój plan subskrypcji zawiera tę funkcję. Jeżeli tak, zaznacz checkbox "włącz dostęp do panelu" przy wybranym kontakcie w sekcji "Kontakty". Następnie zdecyduj, czy użytkownik ma mieć dostęp do wszystkich testów, czy tylko do wybranych. Jeżeli do wybranych, trzeba będzie w ustawieniach każdego z tych testów włączyć dostęp dla danego użytkownika.
Tworząc subkonto musisz zdefiniować hasło dla użytkownika - możesz je wpisać lub użyć linku do automatycznego wygenerowania bezpiecznego hasła.
Nie mogę usunąć jednego kontaktu z listy. Dlaczego?
Pierwsza pozycja na liście w sekcji "Kontakty" to dane z ustawień Twojego konta. Nie możesz ich usunąć, ale możesz edytować.
Monitoring zgłasza błąd - a ja widzę, że strona się wczytuje. Co jest grane?
Dwie najczęściej spotykane sytuacje, w których występuje taki objaw to:
- Źle skonfigurowany serwer lub aplikacja zwraca błąd HTTP, ale mimo wszystko wyświetla stronę. Użytkownicy nie zauważą błędu, ale Google uzna stronę za niedostępną i może ją usunąć z indeksu.
- Skala ruchu w serwisie powoduje wysycenie zasobów dostępnych w usłudze hostingowej. Strona wyświetli się części użytkowników, ale wszyscy ponad określony limit (np. liczby procesów) widzą komunikat o błędzie (np. "HTTP 500 Internal Server Error").